חוק שימור המטרד: החשמל תוקן אבל עכשיו הכבישים שובשו

התושבים קיוו שבעיית המתח הגבוה המסוכן בשכונה תיפתר, וקיבלו בורות ועומסים בכביש. חברת החשמל: "עקב תקלה במערכת הביוב העירונית זרמו מי ביוב לתוך מתחם העבודה"

פורסם בתאריך: 27.11.17 17:42

תושבים בשכונת שיכון המזרח מתלוננים כי השיפוצים בכביש שברחוב יגאל אלון, אשר נועדו להטמין את קווי החשמל באדמה, חודשו לפני כחודשיים, עקב תקלה בהנחת הקווים החדשים. התוצאה: עומס רב ושיבושים בכביש.

יהודה נקיס, תושב שיכון המזרח ונציג ועד הפעולה למען השכונה, אמר כי: "מדובר ברחוב שבו יש עומס של מכוניות שבאות גם מנס ציונה ורחובות וגם מהצד השני, לכיוון תל אביב ולכיוון אסף הרופא. הכבישים מלאי בורות ולא מעט אנשים איבדו שם כבר צמיגים. אנחנו שואלים עד מתי ישפצו, הרי נסלל הכול, כמעט לא נשאר כלום ואז עוד פעם פתחו את הכבישים מחדש ועוד פעם סוללים. מדובר בשנה וחצי של עבודות בערך, שהיו אמורות להסתיים כבר לפני חודשיים. במקור אני נלחמתי בבעיה שהתחילה את כל זה, כשהיה מתח חשמל גבוה שעבר מעל בתים בשכונה וגרם למותם של קשישים בשל קרינת החשמל. לכן הכניסו את המתח הגבוה מתחת לכבישים, אבל עכשיו נוצרה בעיה חדשה".

 

נקיס מציין שנוצרו עומסים רבים שמשפיעים על התנועה באזור. "עקב השיפוצים שעושים נוצרו פקקים קטסטרופלים, שכן הכביש הצטמצם לנתיב אחד. יש פקקים נוראיים בבוקר ובצהריים ונוצר לחץ רציני ברמזורים. אני עומד בפקקים רבים והרבה אנשים נתקעים שם למעלה מחצי שעה. עד שהעבודות לא היו התנועה זרמה".

יולנדה שאשא, תושבת העיר, הוסיפה כי "יש אי נעימות בגלל הכבישים כי קשה לנסוע וקשה להתנייד. פתחו בהתחלה את הכביש ואחר כך שוב פעם סגרו אותו. כל פעם פותחים, סוגרים, סוגרים פותחים. אין גם למי לפנות ואין גם למי לטעון".

תושבי שכונת שיכון המזרח דורשים מחברת החשמל ועיריית ראשון לציון לזרז את העבודות, לעבות את כוח האדם הדל שלטענתם עובד במקום, לתקן את הבורות שנוצרו ושמשבשים את הכביש, להודיע על תאריך לסיום העבודה ובמקביל גם לתת פתרונות לשאר קווי המתח הגבוהים שעדיין נמצאים בתחילת הרחוב.

מחברת חשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל מבצעת בשנתיים האחרונות פרוייקט רחב היקף ומורכב ביותר להקמת קו חשמל תת-קרקעי לאורך הרחובות יגאל אלון ומיכאל וחנה לוין בראשון לציון. הקו התת- קרקעי, באורך של 3.5 ק"מ הוטמן בקרקע – ויהיה במקום קו המתח העליון העילי העובר כיום לאורך הציר המרכזי. העבודות בוצעו בתיאום עם העירייה, משטרת ישראל ותוך הידברות ועדכון שוטף של הדיירים והתושבים באזור לכל שלבי הפרויקט. הפרויקט הסתיים ברובו המכריע".

בנוגע לעיכוב נמסר מחברת החשמל כי "עקב תקלה במערכת הביוב העירונית זרמו מי ביוב לתוך מתחם העבודה של חברת החשמל וגרמו  לנזקים ועיכובים לביצוע העבודות ולציוד חברת החשמל.  תיקון הנזקים הצריך הקצאת זמן רב נוסף מהמתוכנן. בקטע בו חל העיכוב – בין הרחובות שרירא לשרף – תסתיים העבודה בעוד כשבוע ומיד לאחריה יוחזר וישוקם הכביש למצבו הרגיל כבעבר".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "חברת החשמל מבצעת בשנתיים האחרונות פרויקט רחב היקף ומורכב ביותר להטמנת קו חשמל תת-קרקעי לאורך הרחובות יגאל אלון ומיכאל וחנה לוין בראשון לציון. רוב העבודות הסתיימו, למעט קטע בין הרחובות שרירא לשרף. העבודות במקום יסתיימו בשבוע הקרוב אז גם יוחזר הכביש למצבו הרגיל כבעבר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר