אוהד אוזן
אוהד אוזן

"ההבטחה הקואליציונית לא התממשה – הרגשתי מתוסכל"

חבר מועצת העיר אוהד אוזן עוזב את "התנועה החברתית הירוקה": "לאחר הבחירות, בהסכם הקואליציוני עם ראש העיר, נאמר שיוקצו משאבים לעיסוק בתחום המסורת הכללית בבתי"

פורסם בתאריך: 20.11.17 17:00

כשנה לקראת הבחירות המונציפאליות שיערכו בראשון לציון, הודיע חבר מועצת העיר יו"ר ועדת דת ומסורת, אוהד אוזן, על פרישה מסיעת "התנועה החברתית הירוקה" בה היה מספר 3 במשך ארבע שנים, לטובת סיעה עצמאית או כראש סיעת "הבית היהודי", במידה שיתאפשר מהלך כזה מצידה של חברת המועצה, מיכל קלדרון, העומדת כיום בראשה.

"לאחר הבחירות, בהסכם הקואליציוני עם ראש העיר, כחלק מכך שאני מחזיק את תיק ה'קשר עם מגזרים מיוחדים', נאמר שראש העירייה יקצה משאבים לעיסוק בתחום המסורת הכללית בבתי הכנסת", אומר אוזן שפרש השבוע, "אני רציתי לטפל בענייני אנשים מסורתיים, כאלו שהולכים לבית כנסת ולאחר מכן גם הולכים לאכול במסעדה, אך ההבטחה הקואליציונית הזאת לא התממשה בתיקצוב, כפי שקיוותי. זה בלבל אותי כי זה חשוב וקרוב לליבי, ובגלל חוסר היכולת לעסוק בתחום הזה, נוצר מצב שהרגשתי מתוסכל מחוסר היכולת לבוא לידי ביטוי".

 

אז מה אנו צפויים לראות ממך בהמשך דרכך?
"ארוץ לבחירות הבאות בראש סיעה – או כזאת שאקים עם עוד אנשים מתחום החינוך הדת והמסורת, או בראש סיעת הבית היהודי. מבחינתי לגבי הבית היהודי, זה מהלך שרק לאחר פגישה עם חברת המועצה, מיכל קלדרון שעומדת בראש הבית היהודי אוכל לעשות. אני חושב שנכון שנשתף פעולה – אני מביא משהו חדש ורענן והיא מביאה את הקהלים של הדור הותיק, שחשובים לנו כציבור דתי לאומי בראשון לציון".

במידה שיתגשמו התוכניות שלך ותעמוד בראש סיעה, מהם הדברים הראשונים שיהיה חשוב לך לטפל בהם בתפקידך?
"לא משנה היכן אמצא את עצמי בסופו של יום. אפגש עם רבני הקהילות השכונתיים ויושבי ראש בתי ספר דתיים ממלכתיים, ואגבש תכנית עבודה לשנה הבאה הכוללת ייצוג הולם שלהם. הציבור הזה תמיד מרגיש מקופח, כי מבחינתם התרבות החילונית בעיר מקבלת הרבה יותר מהדתית".

אתה לא חושב שהפרישה שלך מ"התנועה החברתית הירוקה" יכולה לפעול לרעתך בצמצום היכולת שלך לפעול?
"קודם כל אני מאמין שאם אעמוד בראש הבית היהודי ותהיה חזית אחידה של הקיימים והחדשים שאביא, אנחנו נוכל לקבל שני מנדטים. נוכחתי לדעת שגם אם יש שלושה או ארבעה מנדטים יכולת ההשפעה שלך לא תמיד גבוהה אלא אם כן אתה בראש סיעה. אפילו לראש סיעה עם מנדט אחד יכול להיות יותר כוח מסיעה של שלושה ומעלה. תראה את העובדה שלא עמדו איתנו בהסכם הקואלציוני בנושא המסורת. לא תמיד הגודל קובע".

האם קיימת מבחינתך אפשרות לחבור אל הסיעה הקודמת?
"אני מאחל לאיתן שלום ויפעת מאירוביץ' בהצלחה, ובטוח שמי שימלא את מקומי יביא אותם למקום ראוי. הדברים הסתיימו לא מתוך ריב או מחלוקת אלא מצב מנצח בו כל אחד חתר למקום שלו. אני אופטימי לגבי הבאות ובטוח שעוד נשתף פעולה בהמשך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר