צילום: ענבל ברד

נמאס מהסעות, אבל בית ספר דתי דחוף יותר ממתנ"ס

אחרי שנתיים של המתנה למתנ"ס, כפי שהובטח להם, תושבים משכונת כצנלסון פתחו במאבק

פורסם בתאריך: 14.11.17 15:45

תושבים משכונת כצנלסון שבמערב ראשון לציון, מתוסכלים: לטענתם כבר לפני למעלה משנתיים הבטיח להם ראש העיר דב צור להקים מתנ"ס בשכונה, אלא שמאז דבר לא קרה והשכונה שלהם היא מהשכונות היחידות בעיר שאין בה מתנ"ס.

לטענת התושבים הם נאלצים להסיע את הילדים לחוגים במתנ"סים שנמצאים בשכונות אחרות, חלקם אף נאלצים להרחיק עד נס ציונה. עוד מציינים ההורים בזעם כי לא רק שההבטחה לא ממושה אלא שבמקום בו אמור היה להיות מוקם המתנ"ס הוקם בית ספר למגזר הדתי. תוך כך הודיעו ההורים כי הם מתכוונים לצאת למאבק בנושא. בשלב זה, החלו ההורים בהחתמת תושבים על עצומה לפתיחת המתנ"ס ויחליטו על שאר צעדיהם בימים הבאים.

ענבל ברד תושבת שכונת כצנלסון מספרת ל"השקמה ראשון לציון": "הילדים שלי רשומים לחוגים ברחבי העיר, אחד בכניסה לנס ציונה לכיוון ראשון, השני בכלל במתנ"ס אחר. זה עניין של המון הערכות, זמן וכמובן זמן נסיעה מבוזבז. יש לי עוד ילדים אז אני צריכה לארגן הכול סביב ההסעות האלה, זה ממש לא פשוט. אני גרה בשכונה מאז שנת 2007, ועל הנושא הזה אני שומעת המון דיבורים מאז שנכנסתי לשכונה. יש נכונות מטעם העירייה, יש נציגים שעולים בפורומים השונים שאומרים שאין התנגדות אז לא ברור לנו איפה זה תקוע. יש לא מעט מקומות בשכונה שאפשר לעשות את זה או אפילו לפזר את החוגים ככה שכולם יקבלו מענה, זה לא חייב להיות במבנה אחד. אם אין בעיה להקים את זה אז למה זה לא קורה".

ברד מספרת כי קבוצות אימהות מהשכונה החליטו לעשות מעשה ולדחוף את הנושא צעד אחד קדימה לרווחת כלל תושבי השכונה. "הנושא של המתנ"ס הוא לא רק לילדים בעיר אלא גם למבוגרים, אנחנו מצפים שיהיו גם חוגים, הרצאות והעשרות למבוגרים. יש את זה גם במתנ"סים אחרים ובשכונות אחרות ואין שום סיבה שזה לא יהיה אצלנו", היא אומרת, "מלבד העצומה אנחנו רוצים למפות את כל נותני השירות בשכונה כדי שיהיה לנו מיפוי ראשוני של נותני שירות בקהילה בשכונה הספציפית שלנו, מהמקום של מי עושה איזה סדנאות, איזה קורסים, כל מיני עסקים שקורים ורוצים לפרסם אנחנו ניתן לזה מקום שלתושבי השכונה יהיה קצת יותר גישה למה שקורה בשכונה שלנו".

תגובת עיריית ראשון לציון לגבי מרכז קהילתי בכצנלסון: "עיריית ראשון לציון מקדמת בימים אלו תוכנית להקמת אודיטוריום ושני חדרי פעילות בצמוד לבית הספר מקיף ג', אשר ישמשו, יחד עם שאר המתקנים המצויים במקום, כמרכז קהילתי לטובת תושבי השכונה. מדובר בהתפתחות משמעותית, שתוביל לפתרון יצירתי לבעיית מיעוט שטחי ציבור בשכונה. הצלחת התוכנית יכולה להוות מודל לפתרון הסוגייה בשכונות נוספות בעיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר