צילום: מירל לוטן

היסטוריה, היסטוריה, אבל יש חניון ממש קרוב

השלט שהוצב על חומת היקב ההיסטורי, גורם ללא מעט תושבים אי נוחות: "היקב הוא סמל המושבה. זה כמו שעל הכותל יתלו שלט למכירת בורקס"

פורסם בתאריך: 12.11.17 15:43

בשנים האחרונות השיח סביב אחד מסמליה המובקים של ראשון לציון – היקב, לא מפסיק לעלות ולרדת מסדר היום. המושבה שנודעה בכינוי "עיר היין" הפכה עם השנים יותר ל"עיר הקניונים", ובחודשים האחרונים מאז הקמת חניון בתשלום במתחם היקב, מתרעמים התושבים על המחיר ולא פחות: על השילוט שהוצב בחזית המבנה ההיסטורי.

"היקב הוא לב ליבה של המושבה. ואי האכפתיות וחוסר הרגישות לערכי ההיסטוריה פוגעים בי אישית כתושב העיר. עבורי היקב והחומה הם סמל בעיר ראשון, כמו הכותל המערבי עבור העיר ירושלים. אתה מתאר לעצמך שמישהו ישים שלט שיסתיר את הכותל ועליו כתוב "בורקס אוריגינל ב-10 שקלים?" אומר תושב העיר, מירל לוטן.

גם תושבת העיר אורנה, חשה לא בנוח עם השילוט החדש: "זה די ברור שדברים ימשיכו להשתנות, אבל אני מקללת בלב שאני רואה את השלט הזה. הנה תסתכל. גם פתחו כאן ממול מסעדה בבית התבשיל. זה צובט. כנראה הכול מתחיל ונגמר בכסף".

 

היקב ההיסטורי שהוקם בשנת 1889 היווה מוקד תיירותי מרכזי בראשון לציון. בעבר התקיימו במקום סיורים מודרכים, אך מזה שנים המקום סגור לציבור הרחב. הבעלים, "יקבי כרמל", מכרו את המתחם ליזמים, ובניגוד לתוכנית השימור שמכתיבה ראשון לציון בעיר ההיסטורית, בה ישנה בנייה נמוכה – בשל ההחרגה במתחם ביקב, אם תצא תוכנית היזמים לפועל עשויים להיבנות במתחם שני מגדלים בני 44 קומות שיאכלסו 275 דירות, מגדל  שבו 44 קומות וכ-250 דירות עבור דיור מוגן, מגדל שיכלול 26 קומות בעבור תעסוקה ומלונאות, שני מבנים בני שמונה קומות ובהם 100 דירות להשכרה, וכן שטחי ציבור ושטחי מסחר שמפוזרים במתחם, וזאת לצד שימור בנייני היקב שראויים לשימור.

כאמור כל זה עוד יגיע אולי, ובינתיים רק מתנוסס השלט של החניון שצורם לתושבים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר