מי הביוב על הרצפה בבית משפחת מלכה

הקו הישן נותק, הביוב מציף את הבית והאחראים מגלגלים עיניים

כבר חצי שנה שביתם של זוג פנסיונרים מראשון לציון מוצף במי ביוב מבית השכן: "ריקבון, זוהמה, יתושי ענק ותולעים, הפכו לדיירי קבע בבית"

פורסם בתאריך: 2.11.17 10:29

אברהם וברוריה מלכה, פנסיונרים בני 75, מרחוב הרכבת שבשיכון המזרח, טוענים כי במשך החצי השנה האחרונה מוזרם לביתם מי ביוב מצחינים מהבית השכן. זאת, כתוצאה מאישור עיריית ראשון לציון לנתק קו ביוב ישן שעבר באזור וחוסר הסכמה של השכן להתחבר לקו ביוב חדש. בנם יגאל, פנה לעירייה בדרישה לתקן את הבעיה, אלא שלטענתו היא גלגלגה את הבעיה לחברת תאגיד המים מני"ב ראשון לציון, שמצדה טוענת כי בשל העובדה שמדובר בחלקות פרטיות היא איננה יכולה להתערב בנושא.

"מדובר בבית דו קומתי אשר כתוצאה מזרימת השפכים הבלתי פוסקת הפך בחלקו לחורבה אשר איננה ראויה למגורים. ריקבון, זוהמה, יתושי ענק ותולעים, הפכו לדיירי הקבע החדשים במה שעד לא מזמן שימש כחדר קריאה, מקלחת ומטבח", כך אומר יגאל מלכה ומסביר כי בריאותם וחוסנם הנפשי של הוריו הפנסיונרים התערערה כתוצאה מהמצב בו הם נמצאים. לדבריו, הקומה התחתונה של ביתם מלא בזוהמה וריקבון: "הוריי פנו לעירייה וזו הפנתה אותם אל תאגיד המים העירוני 'מניב' אשר הנחה אותם לסתום את קו הביוב הישן שבשטחם, ובכך הבעיה הייתה אמורה לבוא על פתרונה. עלות הפתרון שהוצעה הסתכמה בהוצאה של 18,000 שקלים, סכום לא פשוט עבורי הוריי הפנסיונרים, מה גם שיש צורך לאטום את הקיר המשותף עם השכן, אך בהעדר ברירה אחרת הוריי שכרו אנשי מקצוע אשר ביצעו את הוראות תאגיד המים".

לטענת מלכה, גם אחרי שהוריו פתרו את קו הביוב הישן שלהם, השכן שלהם לא הסכים לפתור את קו הביוב הישן שלו ולכן מי הביוב ממשיכים להיות מוזרמים דרך בית הוריו ולשטח שמסביב לבית.


כך נראית האמבטיה בביתם של זוג הפנסיונרים

"הוריי משלמים ארנונה ומים לעיריית ראשון לציון ולתאגיד ולכן מי שצריך לפתור את העניין זה הם. מי שצריך להתדיין מול השכן זה העירייה ותאגיד המים מני"ב ראשון לציון, כי אחרת זה עניין של חודשים ארוכים של דיונים בבית משפט והוריי לא צריכים לסבול. אני מבקש שהעירייה ותאגיד המים ייקחו את זה על עצמם, יפסיקו לטרטר, לדחות ולשלוח אותנו מאחד לשני ויפתרו את סוגיית הביוב.

מעיריית ראשון לציון ומתאגיד המים מני"ב נמסר בתגובה: "מדובר בסכסוך שכנים ארוך שנים שאחת מהשלכותיו היא שהם אינם מחוברים לביוב העירוני. בחודש שעבר הם פנו לתאגיד המים מניב, התקיימו מספר פגישות ושיחות עם הצדדים. ובשבוע הקרוב יגיעו נציגי מניב לבחון כיצד ניתן לטפל בנושא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר