אילוסטרציה, רכב בוער צילום djumandji-depositphotos.com
אילוסטרציה, רכב בוער צילום djumandji-depositphotos.com

נחשף ניסיון חיסול בין חבורות עבריינים באמצעות מטען רב עוצמה, תושב ראשון לציון נאשם בפרשה

אנשי חבורת עבריינים מוכרת באזור ניסו לחסל בכיר בחבורה אחרת, מוכרת גם היא. כך הם תכננו שזה יקרה, כל הפרטים

פורסם בתאריך: 3.3.24 09:30

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום כנגד 7 נאשמים תושבי המרכז, חברי ארגון פשע, לאחר שבמסגרת סכסוך עם חבורת פשע אחרת, קשרו קשר לגרום למותם של מעורבים בחבורה זאת. הנאשמים הם תושבי תל אביב בני 23, 20 ו-22, תושב בת-ים בן 33, תושב ראשון לציון בן 40, ותושב באר יעקב בן 30.

מכתב האישום שהוגש באמצעות עורכות הדין דליה ויסברג ופנינה לוי מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) עולה כי בין שתי החבורות המוכרות היטב, סכסוך עברייני אלים ומדמם אשר מביא לפגיעות הדדיות. בהתאם לאישום הראשון, תכננו הנאשמים לגרום למותו של אחד מראשי החבורה השנייה באמצעות מטען חבלה רב עוצמה, במשקל של 4 ק"ג, שיופעל מתחת לרכבו המשוריין במהלך מסלול נסיעתו ברחוב בוגרשוב בתל אביב. הנאשמים עקבו, בלשו והתחקו אחר תנועותיו של היעד וכן, התאמנו לצורך שכלול ודיוק ביצוע תכנית הרצח בטרם ביצועה. לצורך מימוש תכנית הרצח, הפעילו הנאשמים מערך שלם של קטנועים ורכבים אשר שימשו אותם בביצוע הרצח, אותם הסוו על ידי שינוי זהותם, באמצעות לוחיות זיהוי גנובות.

האשמים ניסו לרצוח את את היעד שלהם בשתי הזדמנויות שונות, ביום 08.01.24 וביום 16.01.24, בשתי חוליות מבצעות, אשר תכננו לחסום את ציר תנועתו של היעד שלהם, על ידי שימוש ברכב תמים ובלתי מעורב, אשר יגרום לרכבו לעצור. עם עצירת רכבו, תכננו הנאשמים להשליך מטען חבלה תחת הרכב, להפעילו מרחוק, ולגרום לפיצוץ רכבו של היעד על יושביו. ביום 16.01.24 נתפסו הנאשמים בעת ביצוע תכנית הרצח כשהם ממתינים ליציאתו היעד ומוכנים לביצוע הרצח.

כאמור באישום השני, חלק מהנאשמים אף ביצעו ניסיון רצח מוקדם יותר בנובמבר 2023, במסגרת הסכסוך העברייני בין שתי החבורות, שם, תכננו הנאשמים לגרום למותו של בכיר בחבורה השנייה. אחד מהם סיפק מטען חבלה במשקל 2.2 ק"ג של חומר נפץ, בעל מערכת כפולה הניתנת להפעלה מרחוק. ביום 13.11.23, הצמידו הנאשמים מטען חבלה רב עוצמה במצב דולק מוכן להפעלה, מתחת לרכבו של הבכיר בחבורה השנייה, מטען החבלה התגלה על ידי בת זוגו של הבכיר שנסעה ברכב, שהבחינה בו והזעיקה את המשטרה שניטרלה את המטען.

בבקשת המעצר ציינו עורכות הדין ויסברג ולוי כי "מלחמת כנופיות עבריינים, המתנהלת מעל ראשיהם של אזרחים חפים מפשע, מעידה עשרות מונים על מסוכנותם של הנאשמים ויריביהם. פיצוץ מטען חבלה במשקל של 4 ק"ג באחד הרחובות המרכזיים ביותר בתל אביב, הומה בתי עסק והומה אדם, בשעת בוקר עמוסה יכול היה לגרום לא רק למותם של יעדי הפיצוץ, אלא לנזק הרסני ברדיוס גדול ולהביא לפגיעה בחפים מפשע רבים, משל היה פיגוע פלילי. גם מטען חבלה במשקל של 2.2 ק"ג שעלול היה להתפוצץ במגדל מגורים בו מתגוררות עשרות משפחות יכול היה להיות הרסני באותה המידה ולגרום למותם של אזרחים תמימים".  עוד נמסר מהפרקליטות כי  היא "עושה ותעשה להבאת כל המעורבים בפרשיה החמורה לדין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר