כיתה (צילום: קרדיט: maroke/depositphotos.com)
כיתה (צילום: קרדיט: maroke/depositphotos.com)

בעקבות האזעקות והרסיסים: זו ההחלטה שהתקבלה בראשון לציון לגבי הלימודים

פרט לבתי הספר הכוללניים של החינוך המיוחד שפועלים היום במתכונת מצומצמת מערכת החינוך בעיר סגורה. קינסטליך: "אנו לוקחים את ההחלטות האחראיות והטובות ביותר שאפשר"

פורסם בתאריך: 25.10.23 08:31

יממה אחרי שהוחלט על חזרה מדורגת ללימודים, הודיעה אתמול בערב (שלישי) העירייה על סגירת מערכת החינוך. זאת בעקבות שתי אזעקות שהיו אתמול בעיר ופגיעת רסיס בדירה בקומה הרביעית בבניין מגורים.

ראש העירייה, רז קינסטליך, פרסם אתמול בערב את ההודעה הבאה: "תושבות ותושבים יקרים, אנחנו נמצאים ביום ה-18 של מלחמת "חרבות ברזל". היום (אתמול, שלישי) פתחנו את מערכת החינוך בעיר לאחר 17 ימים בהם היא הייתה סגורה. לא סוד שכבר משבוע שעבר, פיקוד העורף המליץ לנו לפתוח ובחרנו שלא. ולמה פתחנו בעיכוב כזה? כי רצינו לוודא שהילדים חוזרים במתכונת הבטוחה והמוקפדת ביותר. אין לכם מושג כמה שעות השקענו מסביב לשעון, כדי להכין מערך אבטחה נרחב שיבטיח חזרה בטוחה. אך היום (אתמול, שלישי) אחה"צ, לאחר יומיים של שקט, נשמעו שתי אזעקות ברחבי העיר, ללא נפילות ישירות, אך עם מספר לא קטן של מוקדי רסיסים.
כפי שהבטחתי לכם – בכל יום ניקח החלטות אחראיות ליום שלמחרת, לפי ההתפתחויות. ולכן, החלטנו שלא לפתוח בשלב זה את מערכת החינוך …

קינסטליך עדכן לגבי מערכת החינוך בעיר היום, יום רביעי: "בתי הספר הכוללניים של החינוך המיוחד – יישארו פתוחים ויפעלו במתכונת מצומצמת, ללא הסעות וללא הזנה. שאר מוסדות החינוך בעיר – לא ייפתחו פרונטאלית אלא יחזרו ללמידה מקוונת. צוותי החינוך יעדכנו אתכם ההורים בפרטים המדויקים.
ההחלטה על אתרי הבנייה לא משתנה עדיין. אתרי הבנייה הפרטיים יישארו סגורים. יש קבלנים שלקחו לעצמם חירות וכן פתחו אתרי בנייה ואנחנו מבצעים שם אכיפה ונמצה את הדין עם כל מי שיפתח ללא אישור".

לצד תושבים שהחמיאו להחלטה, היו תושבים שביקרו את ההחלטה ובעיקר את השינויים התכופים. קינסטליך השיב: "אני קורא כאן את הדברים שאתם כותבים שבחלקם נגד ההחלטה שנסגור מחר את מערכת החינוך. אני מבין את כל העמדות, גם אני אבא וגם אני חושש וחווה את אותם הדברים שאתם מדברים עליהם. מדובר במערכה שלא התמודדנו איתה בעבר, מערכה לא צפויה מול אויב אכזר שאין לאף אחד מושג עוד כמה זמן תימשך. אחד מהדברים שעמדו לנגד עינינו אתמול לפתוח – היה הרצון להחזיר את הילדים שלנו לשגרת לימודים מסוימת, למען החוסן הנפשי והלימודי שלהם. בכל יום אנו מקיימים הערכות מצב ליום שאחרי ולאחר יומיים שקטים, חווינו היום 2 אזעקות עם יירוטים משמעותיים שגרמו לרסיסים רבים ברחבי העיר. יש לפנינו פרמטרים שלא תמיד נוכל לחשוף בפניכם ולכן – האמינו לי, אנו לוקחים את ההחלטות האחראיות והטובות ביותר שאפשר, בדיוק כפי שאתם מצפים וסומכים עלינו שנעשה למען היקרים לנו מכל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר