הערכת מצב בעיריית ראשון לציון, צילום דוברות העירייה
הערכת מצב בעיריית ראשון לציון, צילום דוברות העירייה

החזרה ללימודים בראשון לציון: החלטה דרמטית הערב של רז קינסטליך

ראש העירייה החליט להחזיר את מערכת החינוך בעיר לפעילות כמעט מלאה תחת מעגלי אבטחה כבדים: "העיר שלנו אחת מהערים הכי מאובטחות בארץ"

פורסם בתאריך: 23.10.23 20:57

עיריית ראשון לציון החליטה להחזיר ממחר, יום שלישי, את מערכת החינוך בעיר לפעילות מלאה. ראש העירייה, רז קינסטליך, עדכן הערב (שני): "סיימנו לפני זמן קצר ישיבת היערכות עם פיקוד העורף, הנהלת העירייה והנהגת ההורים העירונית. מתחילת המלחמה ועד עכשיו ראשון לציון לא פתחה את מערכת החינוך. כפי שהבטחתי, לא נפתח עד שנדע שאנחנו יכולים לחזור במתווה בטוח ככל האפשר. לכן בימים האחרונים שקדנו על מערך חזרה ללימודים שייתן מענה לחזרה לשגרה הכל כך נחוצה לילדים שלנו וגם שגרה בטוחה עבורם ועבורכם. מחר, יום שלישי ה-24.10.23, אנו מחזירים את הלימודים בכלל מערכת החינוך שלנו – מעונות, גנים, בתי ספר וכמובן חינוך מיוחד שכבר פעל ביומיים האחרונים".

עוד ציין קינסטליך: "לשם כך, ישבנו עם מפקד גדוד פיקוד העורף, מפקד משטרת ראשון לציון, ומנכ"ל החברה לביטחון וסדר ציבורי ודאגנו לתכנית אבטחה מוסדרת שהופכת את העיר שלנו לאחת מהערים הכי מאובטחות בארץ".

קינסטליך עדכן גם לגבי פריסת האבטחה בעיר. כך, לפי הפירוט מערך האבטחה יחולק למספר שכבות: מאות חיילים, שוטרים, מאבטחים ופקחים יהוו שכבות אבטחה מקבילות שכל מטרתם לאבטח את מוסדות החינוך החל ממחר ולאורך כל שעות הלימודים. חלק מהחיילים יבצעו פטרולים במוסדות החינוך וחלק יעמדו סטטיים והכל בהתאם לגודל המתחם או מוסד החינוך. כל החיילים וראשי הצוותים יהיו תחת רשת קשר אחת במעגל סגור. כך שבכל רגע נתון הדיווחים יעברו באופן מתואם ומסודר בין כלל גורמי הביטחון, בכל רחבי העיר. כל החיילים שישמרו במוסדות החינוך, יהיו מצוידים בנשקים ארוכים. בבתי הספר בנוסף לחיילים, יהיו מאבטחים. בנוסף, ניידות של פקחי החברה לביטחון וסדר ציבורי, ושוטרי משטרת ראשון לציון – יתגברו אותם בסבבים לאורך כל שעות הלימודים.

עוד מסרה העירייה שכלל המקלטים במוסדות החינוך יחוברו ל-wifi (רשת אלחוטית), כדי שהילדים וצוותי החינוך יהיו זמינים במידה ותהיה אזעקה והם ישהו שם.

עוד ציינו בעירייה כי מעונות היום של החברה העירונית – יפעלו מחר, ללא שנת צהריים וכולל הזנה – מנהלות המעונות יעדכנו באשר לשעות מדויקות. המעונות יתוגברו בעובדים וזאת בנוסף להורים שהתנדבו להגיע ולסייע לצוותים.

באשר למועדוניות/צהרונים, תתקבל החלטה בהמשך השבוע. ההסעות לא יוחזרו בשלב הזה. בעירייה הדגישו גם: "אנו משאירים לשיקולה של כל מנהל.ת, את ההחלטה אם לשלב למידה היברידית ואת תמהיל הלמידה לפי המצב בכל כיתה ובית ספר.

עוד הבהירו בעירייה כי אתרי הבנייה באזורי המגורים יישארו סגורים ולגביהם טרם השתנתה ההחלטה. קבלנים פרטיים שיחליטו לפתוח על דעת עצמם – תינקט מולם אכיפה בלתי מתפשרת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מנסה להבין

    הילדים ממש מפחדים מהמלחמה הזו איך בדיוק אתה מחזיר אותם במקום לאפשר לילד להיות עם אמא שלו ?!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר