הדמיית בית סבן, בית לחיילות וחיילים בודדים, קרדיט ש.פובזנר - ג.פובזנר אדריכלים
הדמיית בית סבן, בית לחיילות וחיילים בודדים, קרדיט ש.פובזנר - ג.פובזנר אדריכלים

יוצאים לדרך: הונחה אבן פינה לבית לחיילים בודדים בראשון לציון

הבית, שייבנה בסמוך למעונות הסטודנטים ובית החייל המשוחרר בעיר, יספק מקום מגורים איכותי ל-222 חיילות וחיילים בודדים

פורסם בתאריך: 19.9.23 08:44

ממשיכים להגשים את החזון: אבן פינה הונחה ב"בית סבן" המיועד לחיילות וחיילים בודדים. הבית, שייבנה בסמוך למעונות הסטודנטים ובית החייל המשוחרר בעיר, יהיה ראשון מסוגו ויכלול 56 דירות פרטיות ומאובזרות שיספקו מקום מגורים הוליסטי ואיכותי ל-222 חיילות וחיילים בודדים. במקום יהיו גם שירותי כביסה והסעדה, מתחמי פנאי, פעילויות חברתיות וקהילתיות ועוד. הצפי לסיום הפרויקט: דצמבר 2024.

בטקס הנחת אבן הפינה שנערך לאחרונה, השתתפו ראש העירייה רז קינסטליך וראשי הארגונים התורמים מחו"ל והשותפים לפרויקט: נשיאת הקרן לידידות – יעל אקשטיין, מנכ״ל ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) – סטיב וויל, יו"ר האגודה למען החייל האלוף (במיל') – יורם יאיר (יה יה), ראש אכ"א – האלוף יניב עשור ומכובדים נוספים.

הנחת אבן פינה לבית לחיילות וחיילים בודדים, דוברות העירייה

הנחת אבן פינה לבית לחיילות וחיילים בודדים, דוברות העירייה

אוכלוסיית החיילים הבודדים המשרתים בצה"ל מונה כיום אלפי חיילים, ביניהם חיילים אשר הגיעו לישראל לשרת בצה"ל ומותירים מאחוריהם את בני משפחותיהם, חיילים יתומים, וכן חיילים ללא עורף משפחתי. מדובר באוכלוסייה ייחודית אשר מתמודדת עם אתגרים מורכבים, מהווה גשר ליהדות התפוצות ומחזקת את חוסנם של צה"ל, החברה הישראלית ומדינת ישראל.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר: "אני גאה ומאושר להניח אבן פינה לבית סבן המיועד לחיילות וחיילים בודדים כאן בעיר, בסמוך לבית החייל המשוחרר ולמעונות הסטודנטים, ומקווה שהחיילות והחיילים שיגיעו לכאן ירגישו בבית וידעו עד כמה אנחנו מוקירים ומעריכים את תרומתם ומסירותם למדינה. עיריית ראשון לציון חרטה על דגלה לעזור לצעירות ולצעירי העיר ולהעניק להם הזדמנות שווה ללמוד, להתפתח ולגור בסביבה בה הם גדלו".

מנכ"ל ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF), סטיב וויל: "לתורמים של ארגון FIDF יש הכרת תודה עמוקה לצעירים ולצעירות שקיבלו את ההחלטה הקשה והאצילית ביותר להקדיש את השנים החשובות בחייהם להגנה על מדינת ישראל, וזאת ללא משפחה קרובה להישען עליה. אנו רוצים להבטיח שכל החיילים הבודדים ירגישו שהם נתמכים ושהם 'בבית' במהלך שירותם הצבאי. בית שכולל ארוחות ביתיות, שירותי כביסה ורשת תמיכה חברתית, כדי שיוכלו להתרכז במשימה החשובה שלהם ללא קשיים ועם תחושת ביטחון".

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "החזון של הקרן לידידות הוא לפעול לחיזוק חוסנה של מדינת ישראל. אין ספק שצה"ל הוא אבן יסוד בחוסן הלאומי של המדינה ואנו גאים להיות שותפים משמעותיים בתמיכה בחיילנו ולוחמינו. במהלך השנים תמכה הקרן לידידות בשלל פרויקטים למען חיילי צה"ל בסכום של כ-70 מיליון דולר שסייעו בהוקרתם, רווחתם ורווחת משפחותיהם. אני גאה שהרעיון של אבי, מייסד הקרן, הרב יחיאל אקשטיין ז"ל, להקים בית לחיילים בודדים בהוקרה לפועלה של משפחת סבן, יוצא לפועל. החיילים הבודדים שלנו הם התגלמות הציונות וחובה עלינו לתת להם את תחושת הבית והשייכות, שבתקווה ירגישו בזכות פרויקט זה".

יו"ר האגודה למען החייל, האלוף (במיל') יורם יאיר: "בית סבן לחיילים בראשון לציון הוא עוד נדבך במאמץ שעושה האגודה למען החייל יחד עם שותפיה – ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) והקרן לידידות, על מנת שמקום הדיור לחיילים הבודדים יעניק להם מענה של בית חם ומפנק. שנים רבות לא נבנה בית חדש ומרווח לחיילים. תודה למשפחת סבן ותודה לעיריית ראשון לציון ולראש העיר על הקצאת הקרקע והעזרה הרבה בכל שלבי התכנון והאישורים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר