חגיגה נחמדת: בזכות הדפיברילטור שלמה זכה לחגוג את יום הולדתו

״מבחינתי נולדתי מחדש ולכן אחגוג יום הולדת פעמיים״ אמר שלמה סלם

פורסם בתאריך: 1.8.22 15:53

ערב יום שישי, לפני כחודש ובזמן ששהה בביתו בראשון לציון – החל שלמה (58) לחוש ברע. הוא החליט לחייג למוקד 101 של מד״א, שם ענתה לו קצינת המשמרת במוקד טל זנזורי והזניקה אמבולנס לכתובתו. לאחר שהגיעו חובשי רפואת חירום רותם קיסר ואיוון פשנקו, שלמה הסביר כי הוא חש הקלה ומעוניין להתפנות עצמאית. צוות האמבולנס לא ויתר וניסה להדגיש את חשיבות הפינוי כשלפתע התמוטט שלמה לנגד עיניהם ואיבד את הכרתו.

במקביל להגעת ניידת הטיפול הנמרץ החל הצוות במקום לבצע פעולות החייאה שכללו מתן שוק חשמלי באמצעות המפעם (דפיברילטור) ולאחר שהגיעו הפראמדיק אורן קיינר וחובשי רפואת חירום עמית קאפח ועמית טורגן – הם המשיכו במתן שוקים חשמליים על מנת לסייע לליבו של שלמה לחזור לפעום.

לאחר חמישה שוקים מצבו של שלמה השתפר, ליבו החל לפעום והוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שמיר-אסף הרופא כשהוא בהכרה מלאה. שלמה פונה ליחידה לטיפול נמרץ לב – שם עבר צנתור ומצבו החל להתייצב. אתמול, כחודש לאחר המקרה – פגש שלמה את צוות מד״א שהציל את חיו והודה להם על הטיפול המסור.

שלמה סלם סיפר בהתרגשות: ״מבחינתי נולדתי מחדש ולכן אחגוג יום הולדת פעמיים. אני מקווה ומאמין שאתם יודעים איזה צוות מדהים, נפלא ומקצועי אתם. אני רוצה לשבח אתכם על הטיפול המקצועי והמסור שקיבלתי ולהביע את מלא הערכתי ואת הכרת התודה שלי לכל אחד ואחת מכם באופן אישי – תודה ענקית שהצלתם את חיי.  בשמי ובשם אחרים שהצלתם  ובשם אלה שאתם עתידים להציל אותם אך הם עדיין לא יודעים.״

פראמדיק מד״א אורן קיינר: היה פה המון מזל, כשהגענו לביתו של שלמה, ראינו אותו מחוסר הכרה ושכוב על הרצפה, לאחר שקיבל שוק חשמלי ע״י צוות האמבולנס. המשכנו בעיסויים ובאמצעות המפעם נתנו ארבעה שוקים חשמליים נוספים, בסופן – ליבו חזר לפעום ובמהלך הנסיעה לבית החולים, יוחנן אף התעורר והחל להגיב. הודות לתושייה של כלל הצוותים – קצינת המוקד, האמבולנס הלבן וניידת הטיפול הנמרץ, שלמה השתחרר מבית החולים ללא נזק לבבי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר