דב צור
דב צור

דב צור בביקורת קשה על התנהלות העירייה: "משרד הביטחון והצבא פשוט 'תפסו פראייר'"

ראשון לציון: ראש העירייה לשעבר מבקר את נכונות העירייה לשלם שני מיליארד שקלים עבור פינוי קרקע בחוף הים שחצי ממנה שייך ל... עירייה * "רק מנהל עם חוסר הבנה בסיסי, חוסר ניסיון מוחלט וחוסר ידע יכול להגיע לעסקה כזו גרועה", אומר צור. רז קינסטליך בתגובה: ״לא שופטים אדם בזמן צערו״.

פורסם בתאריך: 29.6.22 11:03

דב צור מכה שנית: ראש עיריית ראשון לציון לשעבר פרסם שוב פוסט ביקורתי כנגד כוונת העירייה לשלם למשרד הביטחון כשני מיליארד שקלים עבור… קרקע שמחצית ממנה שייכת לעירייה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפני כשבועיים פורסם ב"השקמה ראשון לציון" ריאיון מטלטל עם צור שבו ביקר קשות את רז קינסטליך, ראש העירייה, ואמר עליו בין השאר: "רז לא בליגה שלי…"אמרתי בעבר שאני לא חושב שרז ראוי להיות ראש עירייה. זה נאמר גם כשהיינו חברים. אמרתי את זה אז ואני אומר גם היום". קינסטליך הגיב ואמר: ״האדם הזה מתקשה להפנים כי התושבים הראו לו את הדרך החוצה והוא מנסה להמשיך את משנתו ולזרוע רוע ושנאה בעיר״.

השבוע המשיך צור לבקר את העירייה והעומד בראשה. בפוסט שפרסם כתב בין השאר:

"שילמתם פעם שני מיליארד ש"ח על משהו שהוא שלכם? לא? מסתבר שתושבי ראשון לציון ישלמו כשני מיליארד ש"ח למשרד הביטחון על קרקע שלנו 50%, שלמשרד אין בה שום בעלות (היתר שייך לפרטיים ולרמ"י) .שמחתי לקרוא הבוקר בעיתונות הכלכלית את הפרסום על כוונת הצבא לפנות את חוף הים של ראשון. ואז הבטתי בה מבט שני וחשכו עיני… נשלם על זה שני מיליארד? זה אמיתי???

הסיפור של המאבק לפינוי החוף הוא בן עשרות שנים, עוד מתקופת קודמי ניצן. ( הטענה של רז כי כאילו אצלו הכל התחיל מגוחכת). להזכיר למי ששכח: הפינוי הראשון, הקטנטן, היה עת שכנעתי את שר הביטחון דאז אהוד ברק, 'להכריח' את הצבא לפנות רצועה בת 150מ' למרגלות מה שקרוי תל יונה. גם זה לקח לא מעט זמן ואנרגיות עד שקרה".

צור ממשיך ומפרט: "לקראת סוף כהונתי, בהמשך למו"מ ארוך שניהלתי עם מנהל אגף נכסים במשרד הביטחון, אלון יפרח, נתגבשה הסכמה לראשונה לפנות חלק גדול מהבסיס. ההסכמה הזו נתגבשה עקב תביעת על מאות מיליוני ש"ח חוב ארנונה שמשרד הביטחון חב לעירייה.

"ההסכמה לבשה משמעות רצינית בפרוטוקול ישיבה שנערכה אצל מנכל משרד הביטחון דאז, בהשתתפות נציגי אגף התכנון בצה"ל שהביעו פעם ראשונה נכונות מעשית לפינוי, ובהשתתפות מנכל העירייה דאז חיים גליק ובהשתתפותי. משם החל מו"מ כספי, שהתבסס על עבודה עבור העירייה שנעשתה על ידי קצין בכיר במיל' יוצא אגף התכנון שהעריכה את עלות ההגירה (המונח המקובל לעלות פינוי הבסיס) בכ-50 מיליון ש"ח. הסיבה הינה שרוב שטח הבסיס הזה (להבדיל מבסיסים אחרים ריק ממבנים ומתקנים).

בנוסף יש לזכור כאמור כי היה חוב של משרד הביטחון לעירייה בן מאות מיליונים בגין ארנונה, שעלות הפינוי היתה אמורה להתקזז ממנו".

ובשלב הזה תוהה צור כיצד הגיעה עלות הפינוי לסכום אסטרונומי. "לכן הידיעה הזו על נכונות העירייה לשלם שני מיליארד!!! ש"ח הממה אותי. תזכרו , מדובר על קרקע של העירייה (כ-50%) שהצבא תפס חד צדדית במהלך עשרות שנים, שאין לו בה זכויות. הצבא אף משלם לעירייה דמי שכירות על קרקע זו מידי שנה".

צור מאשים את קינסטליך וכותב: "רק מנהל עם חוסר הבנה בסיסי, חוסר ניסיון מוחלט וחוסר ידע יכול להגיע לעסקה כזו גרועה עבור תושבי ראשון. הנהלת משרד הביטחון והצבא פשוט 'תפסו פראייר', מישהו שאיבד שליטה על 'הסוגרים' … במקרה, זה הסוגרים של הקופה הציבורית של תושבי ראשון. בשום פנים ואופן אסור להסכים לטיפשות הזו. כולנו משלמים מיסים רבים למדינה שחלק נכבד מהם הולך בצדק לתקציב הביטחון, אבל תושבי ראשון לא צריכים לממן אותו בנוסף… זה המשך למצעד האיוולת של ביטול הקו החום כרכבת קלה, ביטול הארנה במתחם האלף וביטול המרכז לעברית ב'חביב'.

בסוף הידיעה שקראתי 'נרגעתי קצת' . עוד אין הסכם, עוד יש דרך . זה שוב רז שרץ לספר לחבר'ה. מילא".

מעיריית ראשון לציון נמסר: ״מאז שנכנס לתפקידו לפני כשלוש שנים וחצי, פעל ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, ביתר שאת כדי לקדם את פינוי "מטווח 24". לאחר שנתיים של מו"מ עיקש מול משרד הביטחון, הצלחנו לגבש הסכם פורץ דרך שבמרכזו פינוי המטווח והחזרת חוף הים לתושבי ראשון לציון – הסכם שיעלה לאישור מועצת העיר ביום חמישי הקרוב.

כיום ישנו אזור "כלוא" של כ-9,500 דונם בסיס צבאי, כאשר 7,500 דונם מתוכו נמצא בשטחה של העיר. ההסכם עם משרד הביטחון אינו קובע בשלב זה אם יהיה פינוי מלא או חלקי, והדבר ייקבע על פי עמדת המשרד לאחר בחינת החלופות בדרום הארץ ותוך שנה מחתימת ההסכם.אך גם כרגע, במידה שהפינוי יהיה חלקי – מדובר על פינוי שטח של בין 1,300 ל-8,000 דונם שישוחררו חזרה לעיר כאשר רובו של השטח יהיה שמורת טבע רחבת ידיים לרווחת הציבור.

נציין, כי שנים רבות העירייה ניסתה להגיע להסכם עם משרד הביטחון, אך מסיבות שונות הדבר לא הבשיל. כעת כאמור, הצליח קינסטליך להגיע להסכם״

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר