לא רוצים לישון? הפרס אחרי החלום של פרלמנט הנוער

פרלמנט הנוער קיבל את פרס שר החינוך למעורבות חברתית על יוזמה שאפשרה לכל בני הנוער בעיר ליהנות במהלך החופשות משהייה במתקני הספורט ובגינות הציבוריות בעיר עד השעות הקטנות של הלילה

פורסם בתאריך: 24.10.17 08:38

פרלמנט הנוער בראשון לציון זכה בפרס שר החינוך למעורבות חברתית. הפרס ניתן על יוזמתם החלוצית להאריך את שעות השהייה בגינות הציבוריות בעיר בסופי השבוע ובמהלך החופשות מבתי הספר.

כידוע, בגינות הציבוריות ברחבי העיר ישנו איסור על שהייה לאחר השעה 23:00 בערב וזאת על מנת למנוע התכנסות, בדרך כלל של צעירים ובני נוער, שמפריעה לשכנים. אך לאחר שיתוף פעולה בין נציגי פרלמנט הנוער, מינהל החינוך בעירייה, אגף הצעירים והנוער, החברה לבטחון ואף המשטרה שלקחה חלק בעניין, גובשה רשימה של 27 אתרים ברחבי העיר, גינות ציבוריות ומתקני ספורט שונים כמו מגרשי כדורגל וכדורסל, שנבחרו בקפידה על מנת לצמצם כמה שניתן את ההפרעה לסביבה.  במקומות אלו הוצבו שלטים עירוניים גדולים המתירים שהייה עד השעות הקטנות של הלילה. מוקדים אלו נותרו מוארים והפיקוח בחברה לבטחון והמשטרה עודכנו בדבר ההיתר.

 

כבר מתחילת היוזמה – בימי הקיץ בני הנוער יכלו לעסוק בספורט גם בשעות הלילה המאוחרות ולהתכנס להנאתם מבלי לחשוש שמא הם לא מצייתים לחוק או מפריעים למנוחתם של דיירי הרחובות. ואכן מהמוקד העירוני נמסר כי מנתונים שאסף כבר בחופשת הקיץ שבה החלה לפעול התוכנית, נרשמה ירידה של 26.5% בפניות תושבים בנושא הפרעת נערים בגינות ציבוריות בהשוואה לחופשת הקיץ אשתקד. במשרד החינוך שהתרשמו הן מהיוזמה של בני הנוער והן מהדיאלוג בין הגורמים השונים לכל אורכו של התהליך ציינו בנימוקי הפרס: "תעודת הערכה זו מוענקת לכם על שגיליתם יוזמה, מעורבות ואיכפתיות שחלמתם, יזמתם והגשמתם. במעשיכם עשיתם טוב לאחרים ולעצמכם ולמען חברה ישראלית טובה יותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר