מילון הסלנג - רוביק רוזנטל צילום אריק סולטן
מילון הסלנג - רוביק רוזנטל צילום אריק סולטן

בעברית שלו

רוביק רוזנטל ממייסדי הכנס  לשון ראשון ועורך מושב "מילון הסלנג"  מסביר בראיון קצר על חשיבות הכנס

פורסם בתאריך: 1.2.22 17:20

ראשון לציון, העיר שחרטה על דגלה את החינוך והשפה העברית, ממשיכה במסורת ותקיים זו השנה ה-15 את כנס השפה היחיד מסוגו בארץ, העוסק בשפה העברית על כלל היבטיה השונים. בכל שנה הכנס מתחדש ופונה לקהלים נוספים וחדשים, בין היתר זוכה לשיתוף פעולה פורה משלל הצוותים החינוכיים ותלמידי העיר המהווים חלק בלתי נפרד מהכנס.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


השנה יכלול הכנס "לשון ראשון" שלל מושבים ואירועי תרבות שיעמדו בסימן "עברית שלו שלה" יחסה של השפה למגדר. הכנס יתקיים בין התאריכים 2.10-8 בהיכל התרבות ע"ש מאיר ניצן ראשון לציון . רוביק רוזנטל ממייסדי הכנס  ועורך מושב "מילון הסלנג"  (10.2) ומשתתף במושב "שפה גאה" (8.2) מסביר בראיון קצר על חשיבות הכנס.

"זהו הכנס היחיד בישראל המוקדש כולו, מדי שנה בשנה, לשפה העברית. הייחוד שלו הוא בכך שאנחנו עוסקים בשפה בהקשרים שלה, מן השפה והחוצה. הקשרים תרבותיים, חברתיים, מקצועיים ועוד ועוד. השפה היא מעין מראה שדרכה משתקף כל מה שאנחנו יודעים ועושים" הוא מסביר מייד.

ספר לנו על המושב שלך? מה מיוחד בו?

"המושב שאני עורך ומנחה מוקדש ליובל לאחד המילונים החשובים שיצאו בישראל: מילון הסלנג שכתבו נתיבה בן יהודה ודן בן אמוץ. כאשר הוא יצא ב-1971 הוא היה אירוע חשוב שנתן כבוד לשפה שבה הישראלים מדברים, לסלנג שלנו שהוא גם מצחיק וגם מרתק, וכל זה בסגנון כיפי ועם איורים מגניבים. הספר נמכר בעשרות מהדורות. במושב נספר על המילון ההוא אבל נעסוק בסלנג, בחשיבות שלו, ומה השתנה בסלנג בחמישים השנים שחלפו. ישתתפו מלבדי המוזיקאי יאיר ניצני שגם כותב טור על סלנג עכשווי, היוצרת בת חן סבג וחוקר התרבות ד"ר דוד גורביץ. נקרא גם קטעים מספר העזבון של נתיבה בן יהודה"

 

למי מיועד הכנס?

"לכולם, כמובן. כל מי שהשפה מעניינת וחשובה לו, כל מי שרוצה גם להתבדר וגם ללמוד, ולשמוע אנשים היוצרים בתחום"

מה הביטוי הכי עברי שאתה משתמש  בו יום יום?

"ביטויים בעברית יש המונים וקשה לי לבחור בינים. במילון הצירופים שכתבתי ב-2009 יש 18,000 ביטויים ואני אוהב את כולם, אם כי לא בטוח שאני משתמש בכולם. המילה שאני הכי אוהב בסלנג היא 'בַּקְטַנָה', כי היא צנועה ומבהירה שאנחנו לא יודעים הכל ואיננו מלכי העולם."

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר