צילום: שגיא פלדמן

אל תקחו לנו את הזיכרון: בית הכנסת ע"ש החלל בסכנת סגירה

בית הכנסת אהל יעקב הוקם לזכרו של יעקב בקר, שנהרג במלחמת שלום הגליל. בני המשפחה שנאבקים לשמירת המקום והמורשת מבקשים: בואו להתפלל. צפו:

פורסם בתאריך: 11.10.17 13:49

בית הכנסת אהל יעקב בראשון לציון הוקם על ידי הפרדסן, משה בקר ז"ל שנרצח בשנת 1994 על ידי מחבלים, וזאת לזכר בנו יעקב בקר ז"ל שנפל במבצע שלום הגליל בשנת 1982. כיום בית הכנסת ממשיך להתקיים בזכות בני המשפחה שמשקיעים מכיסם הפרטי, ובנוסף פוקדים מדי יום את המקום בכדי לשמור על תקינותו – אך עם זאת המתפללים לא מגיעים ובכל פעם מחדש יש צורך להתפלל בכדי שיהיה מניין. ולפי מה שנראה כיום, במצב הנוכחי המקום ייסגר.

"זה כואב לי. זה דבר יותר מדי יקר בשבילי. הייתי רוצה שאנשים יבואו למקום שבנינו בעשר אצבעות לזכר בני. בעלי זכרונו לברכה כמעט לא הספיק להתפלל כאן. וזה הזיכרון שנשאר לי מהם" אמרה אלמנתו של משה בקר, בלה בקר.

בימים אלו הנכד, אסי דהן בן ה-36 מנסה לשמור על המורשת עליה גדל ולקרוא בעזרת שאר המתפללים לעוד אנשים שיגיעו למקום, בכדי שעוד דורות במשפחה יוכלו להכיר את המקום שהפך לחלק ממנה. "בשנות התשעים היו פה עשרות מתפללים. כולם הכירו את סבא שלי שהוא מחלוצי ראשון לציון. עכשיו הגענו למצב שמגיע לפה הומלס פעם בשבוע רק בשביל שיהיה מניין" סיפר דהן.

בלה בקר קוראת לעזרה:

 

 

אנחנו רוצים להמשיך את הרצון של סבא שלי. הוא רצה שיהיה בית כנסת, שיבואו להתפלל שיהיה שמח ואנחנו מנסים לעשות את זה גם בשביל סבתא שלי שהיא מאוד כאובה. אבל אם ימשיכו לא להגיע אנשים, בית הכנסת ייסגר כי אי אפשר להתפלל וזה יהיה עוול גדול" הוסיף דהן.

בתי המשפחות נמצאים מטרים אחדים מבית הכנסת והם עושים ככל שביכולתם בכדי שזה לא יהיה סופו –  אך אם הסיטואציה לא תשתנה, המבנה הסמוך לביתם ייאבד את כל מה שצמח בו במהלך השנים, ומדי יום הוא יתגלה לנגד עיניהם ויהפוך לעוד חתיכת בטון חסרת קסם.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר