ליאל אבן זוהר. צילום: יניב אלוני
ליאל אבן זוהר. צילום: יניב אלוני

גם בשנת קורונה: ראשון לציון מציגה עלייה בזכאות לבגרות בצמרת עשר הרשויות הגדולות בישראל

המקיפים בעיר עומדים על 95% זכאות ומעלה, כאשר שני מקיפים השיגו ציון מושלם- 100% זכאות * בעירייה מסופקים גם מנתוני הנשירה שירדו וכן מהעלייה בזכאות לבגרות מצטיינת * ראש העירייה, רז קינסטליך: "יש כאן מחויבות אמיתית של התלמידים וצוותי ההוראה וזאת למרות המציאות המורכבת" * סגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר: "שמחים בהישגים, גאים בילדים ובצוותי החינוך"

פורסם בתאריך: 6.10.21 17:26

ראשון לציון לא עוצרת. למרות ששנת תש"פ (2019-2020) הסתיימה בהגבלות ולימודים מרחוק, נתוני משרד החינוך מציגים עלייה נוספת בזכאות לבגרות. אחוז הזכאות לבגרות, למתגוררים בעיר, עומד על 87.1% לעומת 82.7% בשנה הקודמת, עלייה של 4.4%. וללומדים בעיר אחוז הזכאות הוא 85.7% לעומת 83.4%. נתונים אלו כוללים את החינוך המיוחד והעצמאי. נתונים אלו מציבים את ראשון לציון בצמרת עשר הערים הגדולות בישראל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "הנתונים האלו מראים ללא צל של ספק שיש כאן מחויבות אמיתית של התלמידים וצוותי ההוראה וזאת למרות המציאות המורכבת שכללה לימודים מרחוק. מערכת החינוך בראשון לציון מוכיחה שוב שהיא מודל לחיקוי ארצי, שהישגיה והצלחותיה הרבים בשנים האחרונות אינה יעד, אלא דרך חיים. מערכת החינוך בעיר שמה את התלמיד במרכז ונותנת לכל אחד ואחת מהם מעטפת אישית וייחודית באמצעותה הם מגיעים להישגים וחותרים למצוינות. ישר כוח לכל הצוותים החינוכיים ומוסדות החינוך על שיתוף הפעולה והשאיפה למצוינות".

ממוצע 12 המקיפים בראשון לציון עומד 95.28%. שני מקיפים, מקיף ב'- ממלכתי דתי ומקיף ה' "אמירים, השיגו ציון מושלם- 100% זכאות לבגרות. כל המקיפים בעיר עומדים על 90% זכאות לבגרות ומעלה ותשעה מהם חצו את ה-95% זכאות. כל הנתונים האלו כוללים את כיתות חינוך מיוחד בבתי הספר.

התמונה החינוכית שמפרסם משרד החינוך ממשיכה להחמיא מאוד למערכת החינוך העירונית. הזכאות לבגרות מצטיינת עלתה משמעותית בשנה החולפת וניצבת על 13.1% מהגרים בעיר, זינוק של 3.2% מהשנה הקודמת. מדובר בתלמידים שהשלימו בגרות המכילה 30 יח"ל (5 יח"ל באנגלית ולפחות 4 יח"ל במתמטיקה) עם ממוצע של 90 ומעלה או תלמידים שהשלימו בגרות המכילה 25 יח"ל (5 יח"ל באנגלית ולפחות 5 יח"ל במתמטיקה) עם ממוצע של 95 ומעלה.

גם בשיעור הנשירה, נתון שגם בו ראשון לציון הובילה מבין הערים הגדולות, נמשכה הירידה. אחוז הנשירה לתלמידים הגרים ברשות עומד על 0.3% בלבד, ירידה של 0.2% משנה קודמת וירידה של אחוז שלם משנת הלימודים תשע"ה (סיום ב- 2015). ראש העירייה, רז קינסטליך, מסופק מאוד מנתון זה שכן הוא משקף את המאמץ אדיר במערכת החינוך הנאבקת על כל ילדה וילד.
עוד מציינים במינהל החינוך כי לצד כל הנתונים האלו, מרשים גם הנתון המתייחס לטוהר הבחינות. בשקלול הדיפרנציאלי נרשמה ירידה של 0.3% בשנה החולפת ורק 0.1% משאלוני הבגרות נפסלו.

 

מ"מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן-זהר, המחזיקה בתיק החינוך והתרבות: ״אין ספק שהשנה הנתונים שמפרסם משרד החינוך ממלאים אותנו בגאווה פעמיים, פעם אחת בגלל שהם משקפים יותר ויותר תלמידים שהציבו לעצמם נקודת פתיחה מצוינת לחייהם העצמאיים ופעם שנייה דווקא בתקופת הקורונה, צריך להוריד את הכובע בפניצוותי החינוך והתלמידים, שגילו אופי ודבקות במשימה על רקע משבר הקורונה, ההגבלות והלימודים מרחוק שליוו אותו. חששנו שהשינויים המשמעותיים שעוברים על התלמידים, אם זה מבחינה לימודית ואם מבחינה חברתית, יפגעו ביכולת שלהם להתרכז בלימודים ולצלוח את הבחינות, ואנחנו שמחים בהישגים, וגאים בילדים שלנו, בערכי טוהר הבחינות ובכך שכמעט כלל הילדים מגיעים לקו הגמר בבתי הספר בהצלחה.

תודה למינהל החינוך בראשות אטי אדר , לראש האגף היסודי פזית שרון, ולכל צוות המינהל המסור ולכל הנהלת העירייה ועובדיה בהובלת ראש העירייה, ששמים את החינוך בראש סדר העדיפויות, תודה לראש העירייה, רז קינסטליך על המסירות היומיומית לחינוך, תודה לשותפי בתיק החינוך, לוועדי ההורים ולמפקחי משרד החינוך, ובראש הראשונה תודה וברכה לנבחרת החינוך המופלאה של ראשון לציון: המנהלות והמנהלים, המורות והמורים, הגננות והסייעות, וכל צוותי תומכי ההוראה, ברצף מהמעון לתיכון, על ההישגים המעולים של ראשון לציון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר