"זה לא רק מבנה, זה בית"

לפני כחצי שנה ארע קצר חשמלי בבית שורדי השואה בקרית ראשון שגרם לשריפה במקום, במזל רב השריפה התרחשה בסוף השבוע עת המקום היה ריק ולא היו נפגעים. בעיריית ראשון לציון הבינו את חשיבות הפעילות במקום ובתוך חודשים ספורים פתחו את המקום אחרי שיפוץ מקיף

פורסם בתאריך: 13.9.21 23:12

שורדי השואה בראשון לציון חזרו לביתם. לפני כחצי שנה ארע קצר חשמלי בבית שורדי השואה בקרית ראשון שגרם לשריפה שכילתה את כל המבנה והציוד שבו. במזל רב התרחש האירוע בסוף השבוע, עת המקום היה סגור ולכן לא היו נפגעים. בעקבות השריפה, המבנה יצא מכלל שימוש ונדרש שיפוץ מקיף למבנה ולתכולת המבנה. הפעילות במקום, אותה מוביל מינהל לשירותים חברתיים, עברה בינתיים למבנה מרכז היום ברמת אליהו ולמתנ"ס קרית ראשון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בעיריית ראשון לציון הבינו שלא מדובר בעוד מבנה ולכן האיצו את לוח הזמנים לשיפוץ המקום, בתוך חודשים ספורים הוביל מינהל שפ"ע שיפוץ במבנה המשתרע על שטח של 240 מ"ר. הוחלפה מערכת המיזוג והחשמל, הותקנו דלתות ווילונות, הוחלף טיח וצבע, הוכנסו טלוויזיה, מחשב, מקרר, מיקרוגל ומוצרי חשמל נוספים, הוחלפו המרצפות בשביל הגישה החיצוני ולמעשה כל המבנה הושמש מחדש לאחר שיפוץ מאסיבי ומקיף.

אמש הגיע ראש העירייה, רז קינסטליך, מלווה בסגניו, מוטי עג'מי ואבי חיים, לחנוך את המקום החדש ואמר: "היה לנו ברור מהרגע הראשון שהשיפוץ כאן הוא בראש סדר העדיפויות. זה לא רק מבנה, זה בית שנתן ונותן כל כך הרבה לאנשים טובים ויקרים ומהווה מקום מפגש חברתי ומשפחתי. אני שמח לראות איך הוא מתמלא מחדש בחיוכים. אני מאחל שתמשיכו להיפגש, ליצור, ללמוד, לשוחח ולבלות אחד עם השנייה".

המועדון הוקם על ידי עיריית ראשון לציון לפני כ-14 שנה במטרה לספק לשורדי השואה בעיר מעטפת שירותים ותמיכה. העמותה למען הקשיש, שמפעילה את המרכז מטעם העירייה, מקיימת במקום חוגים, הרצאות, הופעות שירה וריקודים, טיולים ובנוסף לכך נערכות פעילויות ייחודיות כמו מיצוי זכויות, תיעוד ופעולות הנצחה בשיתוף הקהילה הרחבה ובתי ספר, שיתופי פעולה עם יחידות צה"ל ועוד. כיום חברים במועדון כ-80 שורדי שואה, תושבי האזור.

סגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, המחזיק בתיק שילוב חברתי, סיכם: "בזכותם אנחנו פה ואת זה אני לעולם לא שוכח. זה גם מה שמנחה אותי ואת מינהל לשילוב חברתי בפעילות ועשייה עבור שורדי השואה. נמשיך לפעול במסגרת הלשכה לאזרחים ותיקים והמחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה ונשקיע מאמצים רבים על מנת לספק מעטפת חברתית לאלפי ניצולי השואה תושבי העיר."

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר