"הסדנה גרמה לנשים להאמין שהן יכולות להתגונן, לשתף ולספר"

עיריית ראשון לציון קיימה סדנאות הגנה עצמית נשים, בנות הגיל השלישי,מחקרים מצביעים כי אחד מכל שלושה מבוגרים, בני 60 ומעלה, יעבור תקיפה אלימה ואחת המשתתפות אזרה אומץ ושיתפה על מקרה של הטרדה מינית שעברה לאחרונה

פורסם בתאריך: 11.8.21 07:26

מחקרים אחרונים בתחום הקרימינולוגיה מראים כי אחד מכל שלושה מבוגרים, בני 60 ומעלה, עבר או יעבור תקיפה אלימה כמו שוד, חטיפת תיקים, תקיפה פיזית ומינית ועוד. על רקע נתון זה, קיימה עיריית ראשון לציון ארבע סדנאות להגנה עצמית לבני הגיל השלישי. הסדנא האחרונה הייתה ייחודית לנשים בגיל השלישי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


את הסדנה הנחתה תמר פרנק מעמותת "אל הלב-יוצרות קהילה בטוחה" והיא פרי שיתוף פעולה עירוני בין המשרד לקידום מעמד הנשים, מנהל קהילה, הרשות לביטחון קהילתי, אגף קיימות סביבה והאגף לאזרחים ותיקים במינהל לשילוב חברתי.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "לכל אחד מאתנו יש את הזכות לחיות בכבוד, בביטחון וללא תחושת פחד. לצערנו אנו עדים ליותר ויותר מקרים בהם מנצלים לרעה את החולשה הפיזית וחוסר המודעות של האזרחים המבוגרים. הסדנה הזו נולדה כדי להעניק לתושבים כלים מעשיים ופשוטים להגנה עצמית ובד בבד לעודד אותך לשתף ולספר".

בסדנה למדו המשתתפות חמישה עקרונות של הגנה עצמית: לחשוב מה מתאים לי, לצעוק ולשים גבול, לברוח ולצאת מהמקום שלא נוח לנו בו, להגן על בסיס טכניקות שנלמדו בסדנה ולספר ולשתף. עיקרון זה הדהד אצל שתי משתתפות בקורס, אחת מהן עברה הטרדה לפני 40 שנה במקום עבודתה. לדבריה היא הייתה נאיבית אז ולא ממש הבינה שהוטרדה מינית על ידי הממונה שלה ולבסוף אף עזבה את מקום עבודתה.

 

"ההסלמה באלימות כלפי אזרחים ותיקים הביאו לכך שאזרחים ותיקים רבים חרדים לגורלם ומפחדים לצאת מביתם" מסבירה מנחת הסדנא, תמר פרנק, בעלת חגורה שחורה בקראטה "לכל אדם מבוגר עומדת הזכות לחיות בכבוד, בביטחון וללא תחושת פחד. הסדנה גרמה לנשים להאמין שהן יכולות להתגונן, לשתף ולספר".

משתתפת נוספת, בת 70, חשפה מקרה שהיה לאחרונה בו היא הוטרדה מינית במוסד רפואי אליו הגיעה עם אמה. השיתוף של המקרה יצר אצלה הקלה ובמפגש השני היא כבר הרגישה שהיא מסוגלת להתלונן על המקרה. "הסדנא גרמה לי לשינוי. אני יותר לא משאירה אצלי דברים, במידה ואני נתקלת בסיטואציה או מנסים לפגוע בי, אני משתפת עוד אנשים ולא שומרת לעצמי".

בסדנה למדו הנשים שעל אף גילן המתקדם, הן חזקות ובעלות מסוגלות להגן על עצמן בדרכים רבות. חלק למדו כיצד להפוך את המוגבלות הפיזית ליתרון ולהשתמש באביזרי העזר ככלי נגיש להגנה עצמית, למשל מקל הליכה והליכון.

סגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, הוסיף: "לצערי, המציאות היום מאלצת את האזרחים הוותיקים להיות ערוכים לכל מצב ולדעת להגן על עצמם. הסדנה מעניקה ידע מעשי למשתתפים ואת היכולת להיחלץ ממצבים מסוכנים אליהם ניתן להיקלע".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר