שיכון המזרח בראשון לציון
שיכון המזרח בראשון לציון

פנינת המזרח

כך הפכה שיכון המזרח משכונה שסבלה מתדמית קשה לשכונה נחשקת שבה מחירי הנדל"ן מרקיעים שחקים וכיום כמעט ולא ניתן למצוא בה שטחים לבנייה.

פורסם בתאריך: 11.7.21 13:14

השכונה הוותיקה במזרח העיר עוברת בשנים האחרונות שינוי: באחרונה הוקמה שכונת רקפות היוקרתית ובימים אלה מוקם פרויקט נרקיסים בשטח בסיס צריפין שבו עתידים להתגורר עשרות אלפי משפחות.

כל אלה, מסתבר, משפיעים על מחירי הנדל"ן בשכונה. בימים אלה, לדוגמא, מוצע שטח של 630 מ"ר במחיר של 4.3 מיליון שקל. כלומר לאחר חלוקת השטח לשניים (פרצלציה) המחיר ל-315 מ"ר יהיה 2.15 מיליון שקל (לפני עלויות הפיצול).

רז כחלון, יועץ נדל"ן בכיר בחברת "המרכז הישראלי לנדל"ן" מסביר: "בשנים האחרונות הקרקעות בשיכון המזרח הפכו למבוקשות ביותר. ההיצע פוחת, הביקוש גדל ובהתאם לזה נרשמות עליות מחירים חדות מאוד. אין היצע גדול של קרקעות למכירה בשכונה וזה מאוד משפיע על המחירים שהמוכרים דורשים".

"כיום, לדוגמא, שטח של 250 מ"ר נמכר בכ-2 מיליון שקל, וזה בעיקר תלוי במיקום הקרקע. יש מקומות בשיכון המזרח, למשל בסמוך לצריפין או באזור רחוב הפרח, שבהם המחירים אפילו גבוהים יותר".

להערכתך, המחירים ימשיכו לעלות?

"להערכתי, כן. עליית המחירים בתחום הנדל"ן לא עוצרת וזה בהחלט משפיע גם על המחירים בשכונה. בעבר שיכון המזרח סבלה מתדמית קשה, מפשיעה אבל בשנים האחרונות התדמית השתפרה, נכנסה אוכלוסייה חדשה וצעירה, הוקמו שכונות מאוד יוקרתיות כמו אמריקן קולוני, הנרקיסים, הרקפות וזה מאוד משפיע על מחירי הקרקעות".

"זו שכונה שונה לחלוטין מזו שהיתה בעבר. פתאום היא הפכה לשכונה נחשקת. אני יכול לומר לך שלפני כעשור מחיר קרקע של 250 מ"ר היה כ-600 אלף שקל. בתוך עשור המחיר קפץ למעלה מפי שלושה"."לשם השוואה", אומר כחלון, "מחיר קרקע של רבע דונם בנחלת יהודה הוא כ-2.6 מיליון שקל ובמערב העיר בקרבת הים המחירים כבר נושקים לכ-3 מיליון שקל".

חבר מועצת העיר הרב אריה כהן, עד לא מכבר סגן ראש העירייה, ותושב השכונה, מספר על השינוי שחל בה: "נולדתי בשכונה ואני גר בה 60 שנה. השבוע במקרה שוחחתי עם כמה מתושביה הוותיקים של השכונה על המצב אז והיום והסכמנו שאין מה להשוות, זה הבדל של שמיים וארץ. בעבר זו היתה שכונת עוני שהתגוררו בה משפחות קשות יום והיום זו שכונה מתפתחת שהפכה לפנינה. יש פה וילות מפוארות, ממש ארמונות, חלקן עם בריכות שחייה".

יש זינוק ממש חד במחירי הקרקעות.

" נכון, מחירי הקרקעות עלו לאין שעור. אין הרבה היצע וכל קרקע שמוצעת למכירה יש עליה הרבה קופצים ולכן המחירים עולים. היום זו גאווה לגור בשיכון המזרח. היא הפכה לשכונה איכותית, מפותחת עם אוכלוסייה שהשתדרגה. כיום יש בשכונה המון צעירים, הם 'השתלטו' על השכונה וזה בהחלט תרם לשינוי. אני יכול לומר בפה מלא שהיום זו גאווה לגור בשכונה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר