צילום: אוראלי מלכה
צילום: אוראלי מלכה

הבטחנו זה לזו: הזוגות מראשון לציון ש"בישלו" לעצמם זוגיות מחדש

הנתונים מראים כי מעל 30% מהזוגות הנשואים מתגרשים אחרי 3 שנים .על מנת להתמודד עם התופעה, מובילה עיריית ראשון לציון קורס "מבשלים זוגיות"

פורסם בתאריך: 7.7.21 11:01

"קורס כזה עולה לא מעט בחוץ" מספרת שירן פיטל "הקדשנו את הזמן הזה קבוע מראש ביומנים של שנינו, בתוך שגרה דוחקת של עבודה, לימודים וגידול הילד, עשינו משהו בשביל עצמנו".
שירן ובעלה דרור השתתפו בקורס "מבשלים זוגיות" ומספרת שההשפעה שלו על הזוגיות הייתה משמעותית "אנחנו עכשיו השגרירים של הקורס הזה, מספרים עליו בכל מקום".

"בהתחלה הרמתי גבה כגבר שאומר 'מי ילמד אותי על זוגיות'" משתף דביר דיגה, שהשתתף בקורס עם אשתו מעיין "אמרתי גם לאשתי בואי נשאיר את זה בנינו, היום אנחנו שנתיים אחרי הקורס ואני חושב שזה קורס חובה לכל מי שנכנס לזוגיות, כי זה כמו בית שהיסודות נבנים טוב, הבית יחזיק גם בגשם ורוחות חזקות".

דביר מעיד על עצמו כאדם מאוד פרטי שלא אוהב לשתף ופתאום הוא מצא את עצמו בין זוגות נוספים, מדבר וצוחק על נושאים שונים "פתאום יש עוד זוגות כמוך עם עוד כאבים ודברים שמפריעים, פתאום לומדים לדבר ולהקשיב, להיפתח. הגענו לקורס הזה בשנה הראשונה שלנו, שנחשבת באמת להכי מאתגרת, זה השלב בזוגיות שמפסיקים 'להרשים' ומתחילים להתנהג כמו שלימדו אותנו או כמו שאנחנו רואים לנכון. בשלב הזה חשובה מאוד עזרה חיצונית שתיתן כלים אמתיים איך אפשר לנהל זוגיות טובה, איך לשמור על כבוד ואכפתיות. הלימודים לא נגמרים וההפסקה הזאת במרוץ החיים יכולה לעשות טוב לכולם. אולי ככה יהיה פחות גירושים וילדים מתוסכלים".

איירין מילנר, שגם היא השתתפה בקורס לפני שנתיים עם בעלה אדי, מסכימה עם הדברים של דביר "כל בנאדם צריך הכוונה ועזרה, כמו כל דבר בחיים. בזוגיות יש שני אנשים שונים, עם רקע והיסטוריה שונים, שנפגשים ונוצרת משפחה חדשה. קיבלנו המון כלים מהקורס לתקשורת זוגית בין אישית, לניהול קונפליקטים בלי להסתגר ובלי כעסים ומטענים, איך להסתדר כלכלית, איך להקשיב לצד השני, להבין מי עצמנו. אנחנו עובדים על מערכת זוגית יום יום, בתקופת הקורונה היה מאוד קשה והקורס בהחלט נתן לנו כלים להתמודד עם המצב החדש. הקורס הזה מבורך וכל מי שמגיע אליו, מקבל מתנה שלא הייתה כמותה".

את היוזמה הוביל המשרד לקידום מעמד האישה בשיתוף מינהל קהילה, אגף הצעירים והרשות לביטחון קהילתי. ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "זוגות צעירים ניצבים בימינו בפני אתגרים רבים בראשם יוקר המחייה שמשפיעים רבות על ההתנהלות הזוגית ועל קבלת ההחלטות בתוך התא המשפחתי שמשפיעות על הסביבה, לכן החלטנו להעניק מתנת נישואין מקורית שתשפר את התקשורת הבין זוגית ואף תצמצם מקרים של פירוק הנישואין".

כאמור, המחזור השני יפתח ביום שני הבא (12.7) בשעה 19:00 במרכז נשים עירוני, רחוב בן גוריון 78. הקורס בן שישה מפגשים ממוקדים שיעסקו בפיתוח ומיומנויות בסיס ביחסים זוגיים, שיחה פתוחה ובעיקרה הקשבה, גישור בין פערי תפיסת העולם, תיאום ציפיות בנושא מהותיים על מיניות, התנהלות כלכלית, ערכים, משפחה והגשמה אישית וזוגית.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר