צילום: אבי אלוני
צילום: אבי אלוני

לכבוד שבוע הספר: ראיון עם סופר הילדים תושב העיר עוז בן יצחק

הסופר עוז בן יצחק, מחבר הספר "בלי איה, גאיה, חיה, שמעיה או פפיה", מספר: "אי אפשר לומר שכבר בגיל צעיר ידעתי שאכתוב ספר. זה היה חלום שנרקם מאוחר יותר"

פורסם בתאריך: 10.6.21 07:44

"שבוע הספר הוא יום חג", אומר עוז בן יצחק מחבר ספר הילדים "בלי איה, גאיה, חיה, שמעיה או פפיה" ("עם עובד") בריאיון ל"השקמה ראשון לציון". "זו הזדמנות מצוינת להתחדש בספרים וליהנות מהחוויה המיוחדת וגם מהמבצעים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הוא תושב ראשון לציון, נשוי ואבא לשלוש בנות. במשך 24 שנים היה עיתונאי ועורך. ספר הביכורים שלו זכה לביקורות מצוינות ואף נכנס לרשימת הספרים המומלצים של משרד החינוך לילדי הגנים.

כשהיית ילד מה חשבת לעשות כשתהיה גדול? האם ידעת שתהיה סופר?

"מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה להיות עיתונאי. למדתי במגמות מדיה, סוציולוגיה ומדעי המדינה וכבר מגיל 15 כתבתי בעיתונים מקומיים. לצערי, לא גייסו אותי לגל"צ או לעיתון במחנה בגלל פרופיל גבוה, אבל מיד עם השחרור חזרתי לכתוב בעיתונות המקומית. התחלתי ככתב פלילים ומשפט, הייתי תחקירן ולימים ערכתי את העיתונים 'זמן תל אביב' ו'ידיעות תל אביב'. אי אפשר לומר שכבר בגיל צעיר ידעתי שאכתוב ספר. זה היה חלום שנרקם מאוחר יותר, בשנים האחרונות והצלחתי להגשים אותו".

איך נבחר השם לספר ומה ההשראה לסיפור?

"ההשראה לספר הייתה בת הזקונים, יהלי, כיום בת 9. היא ילדה חכמה, חייכנית וקצת מפונקת. בכל פעם שיהלי נדרשה להסתרק, לגזוז ציפורניים או להתקלח היא נהגה לצעוק 'איה, איה' בניסיון להתחמק. היינו משיבים לה בחרוזים וכך נוצר מעין משחק חרוזים שיצר הסחת דעת ואפשר לנו לסרק אותה או לגזוז את ציפורניה. שם הספר הוא בעצם משפט שנוצר על ידה במהלך משחק החרוזים. הזכויות לשם הספר הן שלה".

צילום: פרטי

צילום: פרטי

כמה זמן נמשכה כתיבת הספר?

"הכתיבה נמשכה זמן רב. היה לי חשוב שהסיפור יהיה קולח, מצחיק, שיהיו בו תבניות קבועות של חריזה".

מה התגובה הכי מרגשת שקיבלת?

"התגובות הכי מרגשות הן של ילדים וילדות. כשהורים כותבים לי שהילד או הילדה מאוד אהבו את הסיפור ושהם צחקו ממעלליה של יהלי – זה מאוד מרגש. התגובה הכי שכיחה היא: 'זה נראה כאילו כתבת את הספר על הילד/ה שלי'. ההורים, ברובם, מתמודדים כמעט מדי יום עם אותן סיטואציות שמתוארות בספר ולכן קל להזדהות עם גיבורת הסיפור. להקריא את הספר בגני ילדים זה כיף גדול. התגובות במפגשים האלה הן המרגשות ביותר".

מה היתה התגובה הכי מצחיקה או מיוחדת שקיבלת?

"לא מזמן קיבלתי תגובה מיוחדת שריגשה והצחיקה אותי. משפחה שמגוררת בחו"ל שלחה לי הודעה משעשעת עם סרטון וסיפרה שבתם יהלי בטוחה בכך שהספר נכתב עליה".

תיארת לעצמך שהספר יתקבל בכזאת אהבה, שהביקורות יפרגנו?

"רציתי שיאהבו את הספר, אבל לא תיארתי לעצמי שאקבל כאלה ביקורות מפרגנות. המבקרים כתבו שהוא מצחיק, חינוכי, משעשע, מלא הומור ואהבה, מעין מדריך להורה ועוד. זה בהחלט מחמם את הלב.

בכל פעם הופתעתי והתרגשתי מחדש. הפעם האחרונה שהופתעתי היתה לפני כמה חודשים כשהתבשרתי על כך שמשרד החינוך הכניס את הספר לרשימת הספרים המומלצים לילדי הגנים. זה הפתיע אותי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר