אטי אדר צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
אטי אדר צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

ראש מינהל החינוך אטי אדר: "הקשיים של התקופה שעברנו מתחילים לצוץ עכשיו"

ראש מינהל החינוך העירוני, אטי אדר, מספרת בשיחה עם "השקמה ראשון לציון" על הקשיים והתוכניות לחזרה לשגרת הלימודים אחרי הקורונה: "אני רואה את הקורונה כהזדמנות לשדרוג מערכת החינוך"

פורסם בתאריך: 9.5.21 07:55

אטי אדר, ראש מינהל החינוך בשלוש השנים האחרונות, מכירה את מערכת החינוך העירונית על כל היבטיה. לפני כניסתה לתפקיד המורכב והמאתגר, היא שימשה מנהלת אגף חינוך על יסודי במינהל החינוך, ולפני כן מנהלת קריית החינוך השש שנתית מקיף ג' "העמית", אותו הובילה גם לזכייה בפרס חינוך ארצי היוקרתי ובפרסים נוספים בתחום הספורט ובתחום הערכי.

מה האתגר המרכזי שניצב בפני המורים בלמידה מרחוק?
"המורים היו צריכים להתמודד עם חוסר ודאות ולהשתמש בטכנולוגיות מתקדמות, להיות יצירתיים תוך מתן מענה למגוון הרחב של הילדים, לאתר את אלה המתקשים בלמידה בזום ואת הילדים עם הבעיות הרגשיות, כיוון שברור לכולנו שתקופת הקורונה העצימה בעיות אלו. למעשה המורים לימדו מרחוק ועליהם הייתה האחריות שהתלמידים ימשיכו להרגיש קרוב".

אילו פעולות נקט מינהל החינוך על מנת להתמודד עם המורכבות בשנה קשה זו?
"השנה האחרונה הייתה מורכבת ושונה לכולנו. שנה זו העניקה הזדמנויות לשדרוג דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה, אך יחד עם זאת היינו צריכים לתת מענה רגשי וחברתי לאורך כל התקופה במפגשים אישיים וקבוצתיים. הקשיים של התקופה שעברנו מתחילים לצוץ עכשיו, עם החזרה לבתי הספר. הילדים, ששהו בבית שעות רבות, שמרו על אחיהם הקטנים, לא השתתפו בחוגים ובתנועות נוער – מתקשים עם החזרה לשגרה. חלקם אף נאלצו לצאת לעבודה. דברים בסיסיים שהוטמעו בעבר, חייבים להיבנות מחדש.

"שנת הקורונה לימדה, פיתחה ובעיקר העניקה הזדמנויות לשדרוג דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה. המורים עבדו קשה מאוד על מנת ליצור שיעורים אחרים. בנוסף, עיריית ראשון לציון יצרה ובנתה מרחבים חדשניים בבתי הספר ובגנים כדי לאפשר את הלמידה האחרת. מרחבים אלה – גינות חקלאיות, חדרי תקשורת, חדרי בריחה וכו' – המכילים ציוד מתקדם וחדשני, הפכו את הלמידה לחווייתית".

איך עברה עליך השנה האחרונה באופן אישי?
"תקופה מורכבת, מאתגרת. לשמחתי יש לנו מנהלים וצוותי חינוך מדהימים, מגויסים ומחויבים שנרתמו לכל משימה בשנה הזו, וכמובן הנהלת עירייה שהלכה אתנו כתף לצד כתף, הובילה מדיניות הכווינה, ונתנה גיבוי לכל המהלכים. הקורונה גילתה את ההון האנושי של מערכת החינוך העירונית – מנהלים, מורים, מנהלות גן ואנשי צוות שגילו מנהיגות, חוסן, יצירתיות וגמישות מחשבתית בתקופה המורכבת שעברנו. תודה אישית לראש העירייה רז קינסטליך, למחזיקת תיק בחינוך גב ליאל אבן זהר ולמנכ"ל העירייה דודי גיל על ההובלה והתמיכה בכל התקופה המאתגרת, וכמובן תודה למינהל החינוך שהודות להתגייסותם המקצועית הצלחנו להביא לידי ביטוי כל יוזמה לטובת התלמידים".

מהן ההזדמנויות שכדאי לנצל מהמשבר הזה ולשמר בשגרה?
"אני רואה את הקורונה כהזדמנות לשדרוג מערכת החינוך. אנחנו מנסים לבנות לשנה הבאה תכנית בה האוטונומיה של המנהלים תגדל, מערכת השעות תשתנה (לא עוד 45 דקות הוראה), הלמידה תתקיים במרחבים שונים, מספר מקצועות הלימוד יירד, תפקיד המורה ישתנה ממורה מעביר ידע למורה מנחה, והדגש יוסיף להיות על רכישה והעצמה של מיומנויות רגשיות וחברתיות".

"אנו מבקשים לחנך את התלמידים להמשיך ולהתמודד עם שינויים בכל תחומי החיים, כי מי שמסוגל לגלוש על שינויים, יוכל לפתח חוסן מול אתגרים ולחיות חיים בריאים ומשמעותיים. שהרי אלו הם החיים! 'כשהגלים מתחזקים, החזקים מתגלים'".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר