צילום: Nattapol_Sritongcom / shutterstock.com

מיזם "האוצר האבוד": מחנכים את ילדי העיר לערכים כלכליים נכונים

במסגרת מיזם "האוצר האבוד" של עמותת עיגול לטובה, חברת ברינקס ובנק ישראל, בשיתוף פעולה עם העירייה, ייערכו ימי חינוך בגני ילדים בעיר עם דגש על ערכו של כסף, כלכלת בית חכמה וכיצד חוסכים כסף בצורה נכונה

פורסם בתאריך: 20.4.21 07:58

כמה פעמים בילדותכם שמעתם את המשפט "הכסף לא גדל על העצים"? הגישה הרווחת בעולם סבורה שיש לדבר עם ילדים על כסף כבר מגיל צעיר. המשבר הכלכלי העולמי שנוצר עם התפשטות הקורונה, העצים יותר את התובנה והוביל לשאלות רבות של ילדים בנושא.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מיזם "האוצר האבוד" של עמותת עיגול לטובה, חברת ברינקס, בנק ישראל ורן כהן אהרונוב, בשיתוף העירייה, יחשוף את ילדי ראשון לציון בגני החובה לערכו של הכסף. איך ניתן להשיגו, איך אפשר לשמור עליו ומה חלקו בכלכלת הבית. במסגרת המיזם, אגף חינוך קדם יסודי במינהל החינוך של עיריית ראשון לציון, יעודד ילדי גני החובה לאסוף מטבעות של 10 אגורות. בגן ילמדו הילדים על ערכו של הכסף ובסופו של תהליך, יאספו את כל הכסף שהצטבר ויתרמו אותו לעמותה שיבחר הגן מבין 200 עמותות החברות ב"עיגול לטובה". את שינוע הכסף תעשה חברת ברינקס. כך ילמדו הילדים גם צרכנות נבונה וגם את ערך הנתינה.

הרעיון בבסיסו של המיזם הוא שעל פי הערכת בנק ישראל, בכל בית ישראל יש בין 30 ל-160 מיליון ₪ במטבעות של 10 אגורות, הם למעשה "האוצר האבוד" שכן רבים מאיתנו לא יעשו את המטבעות הללו דבר. המיזם מקווה להשתמש בחלק מהאוצר הזה כדי לסייע לעמותות רבות וזאת בד בבד עם החינוך לכלכה נבונה של הילדים.

ראש העירייה, רז קינסטליך, מספר בשיחה עם "השקמה ראשון לציון" כי: "תקופת הקורונה זעזעה בתים רבים בישראל והציפה שאלות רבות בבית סביב כסף. המיזם מקנה לילדים ערכים ותובנות שילוו אותם כל החיים. צרכנות נבונה, ערך למתנות שהם מקבלים, חיסכון ודחיית סיפוקים מיידיים, נדיבות וגאווה שהם יכולים לעזור לאחר ועוד. זהו אחד השיעורים החשובים שילמדו הילדים בגילאים האלו".

עו״ד ליאל אבן-זהר ממ וסגנית ראש העירייה, מחזיקת תיק החינוך:״התכנית המקסימה הזו היא הזדמנות פז עבור ילדי הגן ללמוד על ערכו של כסף ועל ערכה של נתינה, ושגם כסף קטן מאוד יכול לרכוש דברים גדולים. זה חינוך פיננסי וחברתי כאחד ואני מודה לראש העירייה רז קינסטליך על הרוח הגבית לכל יוזמה בחינוך , ולמנהל החינוך בראשות אטי אדר וורד אבינל ראש האגף הקדם יסודי, ולשותפינו במשרד החינוך על היוזמה והכנסת התכנית לכלל גני העיר לטובת ילדינו״


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר