תלמידות תיכון נעמת (צילום: אביב אלון)
תלמידות תיכון נעמת (צילום: אביב אלון)

נתוני משרד החינוך מראים: ראשון לציון מובילה בגיוס נשים לצבא ובזכאות לבגרות בתיכונים

נתוני משרד החינוך שפורסמו במסגרת "התמונה החינוכית" מראים כי העיר מובילה באחוזי הגיוס לנשים וכן בזכאות לבגרות בקרב תלמידי התיכון; מחזיקת תיק החינוך במועצת העיר: "מיד לאחר יום האישה זהו מועד מצוין להזכיר שאין לבנות ראשון לציון שום מחסומים"

פורסם בתאריך: 9.3.21 08:00

במסגרת "התמונה החינוכית" שהתפרסמה לאחרונה והראתה את העשייה בבתי הספר בערים השונות בישראל, הנתונים מראים כי בנות ראשון לציון מתגייסות לצבא באחוזים גבוהים ביחס לכלל הערים הגדולות בארץ. בנוסף להובלה ברשימת הערים באחוזי הזכאות לבגרות מכלל הערים הגדולות, העיר ראשון לציון מובילה בגיוס בנות, ומגיעה ל-85 אחוזי גיוס במקום הראשון ברשימה.

יתרה מכך, הנתונים מראים כי בתיכון ומכללה טכנולוגית נעמת ראשון לציון עשו מהפכה נשית אמיתית בעניין הגיוס הנשי, ולא רק בו. בשנה החולפת התגייסו למעלה מ-95 אחוזים מהנערות בנעמת. בנוסף, בשנים האחרונות יותר בוגרות של כיתות ט' בעיר בחרו ללמוד את המקצועות הטכנולוגיים בראיית עתיד וכיום משרתות בחילות טכנולוגיים בתפקידי מפתח ואף ביחידות סודיות שלא ניתן לפרטן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אלכסנדרה ברנר, בוגרת מגמת הנדסת מכונות רובוטיקה בנעמת, המשרתת כמדריכה במכללה מטעם חיל הטכנולוגיה, מסבירה כי "בסיום חטיבת הביניים היו הרבה אפשרויות להמשך לימודים תיכוניים אך כבר אז התרשמתי מהתיכון והמכללה טכנולוגית נעמת ראשלצ. המבנים הקטנים והצבעוניים, האווירה הכפרית. הצוות הציג בפני את המגמות, כשציינתי בפניהם את החלומות הגדולים שלי. הראו לי את הרובוטים שנוצרו ע"י תלמידיהם, והתרשמתי מאד. חשבתי לעצמי "זהו המקום בו אוכל להתממש" לאחר שסיימתי את התיכון עם בגרות מלאה וגם לאחר שעברתי את לימודי ההנדסאית בהצטיינות (אשר נותנים לי משענת באזרחות) אני משרתת את שירותי הצבאי במתחם וגאה בכך .חשוב לי לציין דבר קטן אך חשוב – בתיכון ומכללה טכנולוגית נעמת ראשל"צ יחס אישי לבנים ובנות כאחד. אלו לא רק צירוף מילים אלא עשייה עם משמעות עמוקה מאוד בעיניי".

אראלה גליקמן שאול מנהלת התיכון והמכללה מזה 15 שנים, ציינה כי "בהמשך לפרס ביס מצטיין מחוז מרכז משרד החינוך וביס מצטיין של רשת החינוך נעמת, לבית הספר יש 91 אחוזי זכאות לתעודת הסמכה טכנולוגית, כמובן לבנים ולבנות בשוויון, כ-92.3 אחוזי גיוס כללי, 100 אחוזי זכאות לתעודת בגרות חברתית ,50 זכאות לתעודת הצטיינות בגרות חברתית, ו-95.4 אחוזי גיוס בנות לצה"ל".

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "נתוני הגיוס שלנו, גם של הנשים וגם של הגברים, מוכיחים שיש לנו נוער ערכי ומוביל שתורם לחברה ולקהילה. אני כל כך גאה בנוער שלנו שצמאים ללמוד ולהיערך לשירות הצבאי ומייעדים את עצמם לתפקידים משמעותיים ומאתגרים.
חשוב לזכור שמאחורי הנתונים האלו יש השקעה ועבודה רבה של מערכת החינוך בעיר ואגף הנוער והצעירים במינהל קהילה".

עו״ד ליאל אבן-זהר, ממלאת מקום וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך במועצת העיר, הוסיפה כי ״ראשון לציון מחזיקה בתארי אליפות לא רק בספורט נשי אלא גם ברובוטיקה , בטכנולוגיה ובגיוס נשים, ומיד לאחר יום האישה זהו מועד מצוין להזכיר שאין לבנות ראשון לציון שום מחסומים. אני מבקשת לברך את כלל בתי הספר המצוינים שלנו על עשייה של שוויון והצלחה, ולהודות לראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, למנהל החינוך ומשרד החינוך על השותפות האמיצה בחינוך בנינו ובנותינו וכמובן לברך את תיכון נעמת "בישר כח" על שבירת עוד סטיגמה ותקרה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר