(צילום: Shutterstock.co | KieferPix, אלון לב)
(צילום: Shutterstock.co | KieferPix, אלון לב)

"נשים אמיצות היום יותר מתמיד, אך עדיין קיים שוני בולט בין המינים בשורה התחתונה של שכר"

לרגל יום האישה: ליטל אסיף, תושבת העיר ומנהלת המרכז העירוני ליזמות משולבת, מספרת בשיחה עם "השקמה ראשון לציון" על פמיניזם מודרני בעולם העסקים, תופעת המעבר של נשים למקצועות עצמאיים והדרך הארוכה שנותרה עד לשוויון המגדרי

פורסם בתאריך: 8.3.21 08:02

לציון יום האישה הבינלאומי שחל היום (שני, 8.3), ליטל אסיף, תושבת העיר ומנהלת המרכז ליזמות משולבת (מיז"מ) בראשון לציון, מספרת בשיחה עם "השקמה ראשון לציון" על פמיניזם בעולם העסקים, המעבר של נשים למסגרת עבודה עצמאית והחתירה המגדרית לשוויון.

"יום האישה תמיד היה יום מרגש עבורי. אני חוגגת בו פעמיים – את יום ההולדת שלי ואת היום בו העולם הבין שיש לנשים זכויות וקולן צריך להישמע. לפני מספר שנים כשהגיעה העלייה מרוסיה, עבדתי כשכירה במקום שרובו גברי וביום האישה הגיע אליי אחד העובדים עם פרח ונתן לי אותו, כל כך התרגשתי שמישהו זכר את יום ההולדת שלי ואמרתי לו "תודה, אבל איך ידעת שזה יום ההולדת שלי?"

"אותו בחור אמר לי שהוא לא ידע והביא לי את הפרח ליום האישה כי כך נהגו ברוסיה. אחריי כמה דקות חזר אותו עובד עם פרח נוסף הפעם לכבוד יום הולדתי. חייבת לציין שעד אותו רגע לא ידעתי על היום הזה והופתעתי לגלות על היום הזה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"כשגיליתי שיום האישה נחגג ב-8 במרץ בכל העולם, הרגשתי גאווה ושמחה. אני זוכרת שחשבתי לעצמי למה בארץ אף אחד לא מציין זאת? רק שנה אחר כך זה התחיל לתפוס תאוצה גם בארץ".

"במהלך 12 השנים האחרונות הקדשתי את מרבית זמני לעזור לבעלי עסקים לצמוח בעסקים שלהם בכל מיני מסגרות. ב-5 השנים האחרונות מתוכן כמנהלת מיז"מ – מרכז יזמות משולבת, שהוא גוף וולונטרי שהקים המשנה לראש העיר, איציק אבשלומוב, במטרה לעזור לבעלי עסקים קטנים לצמוח".

"בעולם העסקים ליוויתי לא מעט בעלות עסקים ששילבו בין קריירה כעצמאית למשפחתיות. לא אחת זה התנגש אבל כנשים הן תמיד מצאו פתרון יצירתי והצליחו לשלב בין השניים למרות לא מעט אתגרים לא פשוטים. אני יכולה לציין, שבעבר התגובות של החברה לאישה בעלת עסק עצמאי היו גם תגובות ביקורתיות. כמו למשל: "בשביל מה את צריכה את זה? עדיף להיות שכירה". היום, הביקורת פחתה כי יש הבנה ליתרונות של הגמישות בשעות העבודה, כך שיש יותר נשים עצמאיות בעלות משפחה".

"כמו כן, במשך השנים חל שינוי בעולם העסקים. אם לפני כ 15 שנה בערך כשהתחלתי להיות עצמאית כנשים בעולם העסקים נאלצנו לחשוב לדבר להתנהל ולהתנהג בקודים "גבריים" אפילו קוד הלבוש היה מותאם לאווירה גברית וגם תחום העיסוק היום יותר ויותר חודרים לעולם העסקים חשיבה "נשית", יכולת יצירתית קוד לבוש יותר גמיש והשיח משתנה.  עדיין לא מספיק ותמיד יש מקום לשיפור לטעמי אך בהחלט ניתן להבחין בשינוי".

"נשים אמיצות היום יותר מתמיד ומעזות להיכנס לתחומים שהיו יותר "גבריים" יש היום חשמלאיות, נגרות ועוד, ומנגד גברים מעיזים היום להיכנס לתחומים שהיו יותר "נשיים" כגון גננות, יעוץ לעיסוי תינוקות ומקצועות דומים. עם זאת, נשים בעלות עסק עצמאי עדיין חוות קושי בתמחור עצמי. עדיין יש קושי בולט אצל נשים לתמחר את עצמן במגזר העסקי כשווה בין שווים. עדיין קיים שוני בולט בין המינים בשורה התחתונה של שכר. יש המון פעמים תחושה שמצפים מנשים להיות גמישות במחיר יותר מגברים".

"כמו כן יש עדיין עסקים וחברות נוטים להעדיף ספקים  גברים לכן המאבק שלנו קשה יותר במאבק קשה גם ככה. שלא נדבר על הערות פוגעניות ומיניות לנשות העסקים. מה שכן, זה נהיה חלק מהשיח הציבורי בהרבה מתחומי החיים שקשורים לנשים עולים לכותרות מקבלים תהודה יותר גבוהה מאשר בעבר".

"לסיכום, עדיין "הדרך אל האושר" רחוקה ויש עוד הרבה מה לשפר ולעשות בכל תחומי החיים על מנת שנשים בעלות עסק עצמאי יוכלו להיות חלק מתוך חברה שמכילה אותן אבל כפי שציינתי עברנו דרך ארוכה ואני מאחלת לכל הנשים (וגם לגברים) פרנסה טובה ושרק נמשיך לצמוח".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר