(צילום: בית הספר ניצנים)
(צילום: בית הספר ניצנים)

בית הספר ניצנים מתחדש: גישה חדשה ללמידה תיושם כבר בשנה הקרובה

שיטת הלימוד רג'יו אמיליה, שהתפתחה באיטליה ומבוססת על שימוש בסביבה ובאלמנטים מעודדי למידה כדי לעורר את הסקרנות הטבעית של הילדים ולשפר את הישגיהם, תיושם בבית הספר "ניצנים" כחלק ממהלך חינוכי חדש של העירייה כבר בשנת הלימודים הקרובה

פורסם בתאריך: 2.3.21 07:51

במהלך משותף של עיריית ראשון לציון, משרד החינוך, צוות בית ספר והנהגת ההורים המוסדית, בית ספר "ניצנים" עובר מהפך וצפוי כבר בשנת הלימודים הקרובה לאמץ את גישת רג'יו אמיליה כחלק ממהלך חינוכי ופדגוגי רחב-היקף.

הגישה החינוכית הזו – הנשענת על הסקרנות הטבעית של הילדים ויכולת הצפייה והלמידה שלהם, תוך שימוש בסביבה כמרכיב חשוב ומרכזי בחוויית הלמידה ובמורים כמתווכים חינוכיים האמונים על העשרת חוויית הלמידה – התפתחה בעיר רג'יו אמיליה שבאיטליה בשנים שאחרי מלחמת העולם השנייה, ומאז אומצה כבר במאות בתי ספר יסודיים וגני ילדים במדינות רבות, לרבות בפינלנד הידועה באיכות מערכת החינוך שלה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפני מספר חודשים פנתה מ"מ וסגנית יו"ר עיריית ראשון לציון ומחזיקת תיק החינוך בעיר, ליאל אבן זהר, לצוות בית הספר ניצנים וביקשה לבחון את הטמעת גישת רג'יו אמיליה בבית הספר המתמקדת בגילאי הגן וחינוך היסודי. כעת, נמסר מהעירייה כי הדבר יתבצע החל משנה הלימודים הקרובה.

"האתגרים שהקורונה הציבה בפני מערכת החינוך גרמה לי לבחון שיטות פדגוגיות חדשות וגישת רג'יו אמיליה שמה דגש על סביבת לימודים אחרת מהכיתה המסורתית, שמייצרת פתרון גם ללמידה באוויר הפתוח ולמידה בקבוצות קטנות", מסבירה אבן זהר. "בכך היא מתאימה מאוד לגישה הסביבתית-חברתית וקהילתית של בית הספר ניצנים, לתשומת לב האישית לכל תלמיד ולקהילה החזקה והמחויבת של בית הספר, וכמובן, לרוח הגבית של ראש העירייה רז קינסטליך וכלל הנהלת העירייה, המאפשרים לנו לפרוץ את גבולות בתי הספר ולהפוך את כלל מערכת החינוך העירונית למובילה בארץ בהישגים ובתפיסות הפדגוגיות".

אריאל יוסף, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר ניצנים, מוסיף ומציין כי "ההירתמות של הנהגת ההורים הייתה יוצאת מגדר הרגיל והוקמה מליאת הורים רחבה עם כשלושים הורים שבוחנים יחד עם צוות בית הספר את תהליך ההטמעה של גישת רג'יו אמיליה בבית הספר באופן שימקסם את טובת התלמידות והתלמידים. כבר בשנת הלימודים הקרובה, בית הספר יחל לפעול לפי עקרונות השיטה ובשכבות א-ב נראה יותר למידה חוץ-כיתתית, למידה פיזיטלית (למידה רב-חושית בעידן הדיגיטלי), שגרות יום מגוונות וחווייתיות, תכנית ייחודית ולמידה המשלבת תנועה ומשחק. עקרונות אלו יתרחבו ובשנה העוקבת יוטמעו בכלל הכיתות בבית הספר".

 

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מניצנים

    רק זה חסר לנו… גם ככה בקושי לומדים בניצנים, מורים ברמה נמוכה ומנהלת חסרת כריזמה ונוכחות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר