אילוסטרציה הצגה, מקסים בביצקי (צילום: shutterstock, יבגני לאוקמן)
אילוסטרציה הצגה, מקסים בביצקי (צילום: shutterstock, יבגני לאוקמן)

סגן ראש העיר, מקסים בביצקי: "אם התחלואה לא תרד, אסור לפתוח את מוסדות התרבות"

סגן ראש העיר סבור כי הסגר לא היה כישלון ולדבריו, המוטציה הבריטית היא הסיבה לתחלואה הגבוהה: "לא רוצה לחשוב מה הייתה כמות הנדבקים אם לא היינו מבצעים אכיפה וחיסונים". ריאיון

פורסם בתאריך: 11.2.21 08:04

כבר כמעט חמישה ימים עברו מאז כניסתן לתוקף של ההקלות הראשונות לאחר הסגר, בהן בוטלה מגבלת המרחק של אלף המטרים. יחד עם את, עדיין חלקים רבים של המשק טרם חזרו לפעול. כמו כן עולה השאלה מערכת החינוך תשוב לפעול ובאיזו מתכונת. כך או כך, ראשון לציון עדיין ממשיכה להיות עם נתוני תחלואה גבוהים של מעל 1,000 חולים פעילים, וצבעה על פי תוכנית הרמזור עדיין מוגדר כתום. כעת נשאלת השאלה האם הסגר השלישי, בניגוד לקודמיו, נוהל בכישלון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון, מקסים בביצקי, סבור כי הסגר לא היה כישלון, חרף נתוני התחלואה שממשיכים להיות גבוהים בעיר. לדבריו, הסיבה העיקרית לתחלואה הגבוהה נעוצה במוטציה הבריטית שהגבירה מאוד את קצב ההדבקה. "לפי דעתי לא מדובר בכישלון, אלה בעליה בתחלואה כתוצאה ממוטציה שהפכה את וירוס הקורונה ליותר מדבק. אני לא רוצה לחשוב – מה הייתה כמות הנדבקים אם לא היינו מבצעים אכיפה וחיסונים. כמו כן מגמה היא כלל ארצית ולא מקומית. אני חושב שמדינה הייתה צריכה לעשות סגר מוחלט, בדומה לסגר הראשון. כך היינו יכולים לקצר את הסגר הנוכחי בצורה משמעותית".

התפלגות תחלואת הקורונה בראשון לציון לפי גיל, מתאריך 8.2.21 (גרף: עיריית ראשון לציון)

הילדים ובני הנוער בראשון לציון נמצאים מספר שבועות ללא מסגרות חינוכיות, האם לדעתך יש לפתוח את מערכת החינוך בימים הקרובים?
"לדעתי בשלב זה אסור לפתוח מוסדות חינוך, כי כפי שאנו רואים כמות הנדבקים בקרב הילדים ונוער גדל".

מה בנוגע לחזרה ללימודים פרונטאליים של כיתות י"א וי"ב בכפוף לביצוע חיסון קורונה?
"לדעתי, לימודים בכיתות י"א וי"ב הם שלב משמעותי בחיים של הנערים. אנו לא רוצים שילדינו יאבדו את שנת הבגרויות ודור שלם יתגייס לצבא ללא השכלה כללית.
לא ניתן לחייב אותם לעשות חיסונים, אבל חד משמעית זה ראוי. לדעתי ניתן לפתוח לימודים בכיתות הללו, בתנאי שמי שלא התחסן יהיה מחויב בבדיקת קורונה טרם הכניסה לבית הספר".

לדעתך מדובר בסגר האחרון או שיהיה עוד סגר באביב? האם אתה חושש מכניסה סגר רביעי?
"הווירוס יכול להתפתח ולקבל עוד מוטציות, לכן בשלב זה לא ניתן להגיד בוודאות. אני מאמין שתוך חודשיים נגיע ל-60% המתחסנים של כלל התושבים ול-100% מתחסנים בגילאים 60+ ואנשים בקבוצת סיכון. בכך אני חושב שנוכל למנוע את הסגר הנוסף".

לצד התחלואה הגבוהה נרשמים גם מספרים נאים בכמות המתחסנים בעיר. כבר מעל 120 תושבים קיבלו לפחות את המנה הראשונה ומעל מחצית מהם גם את המנה השנייה. יש לציין כי מרבית מאלו שכבר התחסנו נמנים על שכבות הגילים המבוגרים, דבר הבא לידי ביטוי בגיל התחלואה. על פי נתוני העירייה מיום שני האחרון, 51 אחוזים מחולי הקורונה בעיר הם בני פחות מ-30. דבר זה מעלה את השאלה, האם לנוכח כמות המתחסנים הרבה, ניתן יהיה לקדם מתווה של פתיחת מוסדות תרבות העיר, זאת כפי שהציעה עיריית תל אביב. יש לזכור שלא מעט מצורכי התרבות הם אנשים מבוגרים – אוכלוסייה שרובה כבר התחסנה לקורונה.

בביצקי סבור כי טרם הגיע הזמן לפתוח את מוסדות התרבות, אם כי לדעתו כבר ניתן לדבר על היום שאחרי. "אנו תמיד מוכנים, אך בשלב זה, לדעתי, מוקדם לדבר על פתיחת מוסדות התרבות. ראש העיר רז קינסטליך, חברת המועצה מיכל קלדרון, מנכ"ל העירייה דודי גיל וצוות מקצועי כל בוקר עושים הערכת מצב, לכן כל החלטה תהיה מקצועית ולטובת הבריאות של התושבים".

לדעתך, גם אם התחלואה לא תרד בקרוב, האם על הממשלה לאשר בחודש הקרוב את פתיחת מוסדות התרבות בכל מקרה, זאת לאחר שהם מושבתים כבר קרוב לשנה?
"אם התחלואה לא תרד, לדעתי, אסור לפתוח את מוסדות התרבות. זה יכול לחשוף מאות אנשים לסכנה בריאותית, ולגרום לקריסת מערכת הבריאות, כתוצאה מכמות הנדבקים הגבוהה".

האם נמצאה העסקה חלופית לעובדי מוסדות התרבות בעיר בזמן החל"ת?
"מוסדות התרבות בעיר סגורים. עובדים רבים נמצאים בחל"ת. אנו עושים את המקסימום להפעלת ההופעות אונליין".

באמת מוסדות התרבות בעיר לא קיבלו אגורה שחוקה מהמדינה?
"לא נכון. לדוגמה, הסימפוניה העירונית המסורתית קיבלה תמיכה כספית גם מהמדינה וגם מהעירייה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר