צילום: תמר מצפי
צילום: תמר מצפי

חיסונים, דרכונים ירוקים ותחלואה בעלייה: ראיון עם ראש העיר רז קינסטליך

ראש העיר, רז קינסטליך מסכם שבוע דרמטי של חיסונים, עלייה בתחלואה והידוק הגבלות הסגר, ומוסר לתושבים: "אנחנו עדיין צריכים להתאזר בעוד קצת סבלנות"

פורסם בתאריך: 14.1.21 16:02

רגע לפני השקת "הדרכון הירוק" למתחסנים נגד קורונה ועם שני מיליון מתחסנים בכל הארץ, נתוני התחלואה היומיים עדיין מסרבים להיכנס למגמת ירידה, כאשר הבוקר (ה', 14.1) נרשם שוב נתון יומי של מעל תשעת אלפים חולים מאומתים, זה היום השלישי ברציפות. גם בראשן לציון נרשמה עלייה בנתוני התחלואה בתקופה האחרונה, כאשר מספר חולי הקורונה הפעילים בעיר חצה את רף ה-1,000 וציון הרמזור של העיר עלה מעל 6.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ראש העיר, רז קינסטליך מסכם את השבוע הדרמטי, בו נרשמה עלייה בכמות המתחסנים אך גם עלייה בנתוני התחלואה, שגבוהים מתמיד. "מצד אחד אני מעודד מאוד מקצב החיסונים והצטרפותם של עובדי ההוראה למעגל המתחסנים, מצד שני, אני חושש מאוד מהרפיון בציבור ביחס להנחיות משרד הבריאות, אנחנו ניצבים בנקודה מאוד רגישה, התושבים כבר מותשים אבל אנחנו עדיין צריכים להתאזר בעוד קצת סבלנות", הוא מספר.

מה תוכל לומר לצוותי חינוך שלא מוכנים להתחסן החוששים שישעו אותם מהעבודה בשל כך?

"בינתיים אני רואה מגמה הפוכה של מורים שמחכים בקוצר רוח להתחסן. מטבע הדברים, כמו בכל נושא, יש כאלו שבעד ויש נגד, אני חושב שככל שהזמן יחלוף והתחלואה תתמתן, החשש יתרכך".

נתוני התחלואה עדיין ממשיכים להיות גבוהים. אתה מודאג?

"מאוד. להתמודד עם משבר בריאותי בעיר שבה מתגוררים רבע מיליון תושבים ולמעלה מ-60 אחוז מהתושבים עובדים מחוץ לעיר, זו משימה לא פשוטה בכלל. כלומר, גם אם נשקיע מאוד בהסברה ומנגד- באכיפה, עדיין אנחנו תלויים בגורמים אחרים. כואב לי על בעלי העסקים שנכנסים לבור עמוק מאוד, כואב לי על התלמידים שמפסידים שנת לימודים, כואב לי על תושבי העיר הוותיקים שחלקם הגדול מתמודד עם בדידות חברתית. צריך להבין שהמשמעות של עלייה בתחלואה היא המשך הסגר וההגבלות".

האם לדעתך יש להדק עוד את הסגר לנוכח נתוני התחלואה הגבוהים שעדיין לא יורדים?

"אני חושב שלאור התחלואה הגואה יש מקום להגבלות, אך הן צריכות להיות ברורות, הגיוניות והוגנות, ולצערי זה לא תמיד קורה. אם היו נותנים לרשויות את הסמכות לנהל את ההגבלות, היינו עושים את זה בדרך אחרת. למשל, ראשון לציון, שהיא עיר גדולה, אפשר לחלק לשכונות ובהתאם לתחלואה בכל שכונה, לווסת את רמת ההגבלות. בכל מקרה, ראינו במשבר הנוכחי שהציבור מעריך מאוד שקיפות ושיתוף ציבור, אם יש את שני אלו, אפשר לרתום טוב יותר את הציבור".

מה אתה חושב על התנהלות הציבור התושבים של ראשון לציון הסגר הזה?

"לשמחתי, רוב תושבי העיר ממושמעים, מגלים אחריות אזרחית, נשמעים להנחיות ומגיעים בהמוניהם להיבדק. ראינו גם את הישראלי היפה במלוא הדרו, תושבי העיר מגלים סולידריות חברתית מרשימה ומתנדבים בקהילה. מצד שני, ראינו גם שתי מסיבות שנערכו בעיר ואין לי מילה אחרת מלומר שאני ממש מתבייש בזה. אחרי תקופה ארוכה שהצלחנו, בשיניים, להיות עיר צהובה, הפכנו לכתומה. הנחיתי את החברה לביטחון לא להקל ראש ולפעול בנחישות מול הפרות בהנחיות הסגר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מירי כהן

    מדוע לא מצינים את אזורי התחלואה בראשון לציון עירינו
    מה הצבע של העיר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מרוצה מטיפול העיריה בשמירה על התושבים מודה מאד .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר