צילום: diy13 / shutterstock.com

השבוע: אין בדיקות קורונה בלי הפניה – בשל הקצאת פיקוד העורף

עמדת בדיקות הקורונה של פיקוד העורף בעיר, בה התבצעו בדיקות ללא הפניית רופא, לא תפעל במהלך השבוע. דובר צה"ל: "ניתן להגיע אל מתחמי דיגום שנפתחו בערים סמוכות"

פורסם בתאריך: 5.1.21 13:21

כמיליון תושבים ברחבי הארץ כבר התחסנו נגד נגיף הקורונה, אולם התחלואה ממשיכה לעלות וקצב ההדבקה גבוה. העיר ראשון לציון מוגדרת כעיר צהובה עם ציון רמזור של 5.9, על הגבול של הגדרה כעיר כתומה, כאשר אמש (ב', 4.1) דיווח פיקוד העורף על 733 חולים, אך בכל זאת עמדת בדיקות הקורונה של פיקוד העורף בעיר לא תפעל השבוע, בשל הקצאתה מחדש.

רבים מתושבי העיר, שניסו בימים האחרונים לערוך בדיקת קורונה בקופות החולים עקב חשיפה או חשד לחשיפה לחולה מאומת, נתקלו בקשיים רבים, תורים ארוכים והמתנה של ימים שלמים, ומעל הכל חובה בהפניית רופא לפני ביצוע הבדיקה, עקב ביטול רוחבי של התורים לבדיקות ללא הפניה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בעקבות המצב, תושבים רבים ניסו לפנות אל עמדת הבדיקה של פיקוד העורף, שפעלה בעיר לאחרונה וסיפקה בדיקות ללא הפניה לתושבים, אך גילו כי היא אינה פועלת עוד. עקב כך, תושבים רבים נאלצו ליסוע לערים סמוכות כדי לערוך שם את הבדיקות, וגם שם הם נתקלו בתורים משמעותיים.

ש' אם לארבע ילדים שבנה בן ה-3 לומד בגן בעיר ונכנס אמש לבידוד, אשר נאלצה ליסוע עד לאצטדיון בפתח תקווה וחיכתה שם חמש וחצי שעות כדי להיכנס לבדיקה, מספרת: "זה היה פשוט סיוט, לחכות עם ילד בן 3 כל כך הרבה שעות. לא הייתי ערוכה למספר רב של שעות, הזמנתי לבן שלי למתחם אוכל, אני לא מבינה למה איפה את השרות  בעיר הרביעית בגודלה בארץ, זה לא נתפס, זה היה או לחכות חמש שעות או להמתין ליומיים תור מסודר דרך קופת החולים, אבל הייתי צריכה לשלוח את הילדים הנוספים למסגרות והצטרכתי תשובה כמה שיותר מהר, הקושי הוא עצום".

מעיריית ראשון לציון נמסר כי "מתחם הבדיקות של פיקוד העורף, שנפתח רק בערים כתומות ואדומות ולא בערים צהובות, אינו תלוי בעירייה, אלא בכמות ערכות בדיקה שקיימות בו, בהתאם להקצאה של פיקוד העורף. כרגע אין לפיקוד העורף מספיק בדיקות ולכן הבדיקות נעשות בקופת החולים. ביום שבת הקרוב אנו פותחים בדיקות של פיקוד העורף לכל מבוטחי קופות החולים בקאנטרי 360 ברחוב האוניברסיטה 2, וחשוב להירשם לבדיקות דרך אתרי קופות החולים".

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "מפקדת "אלון" ופיקוד העורף בשיתוף הרשויות המקומיות מפעילים מדי שבוע מעל ל-200 נקודות דיגום לבדיקות קורונה ברחבי הארץ בשיטות שונות: היבדק וסע, היבדק ולך ואף דיגום עד הבית במקרים הנדרשים לכך. פריסת מתחמי הדיגום נקבעת בהתאם לדירקטיבות והערכת מצב המתקיימת במפקדת אלון בשיתוף משרד הבריאות ומחוזות פיקוד העורף".

"במקרה זה, לפי הערכת מצב יומית לא תופעל בשבוע הקרוב עמדה. בימים בהם לא מופעל מתחם ניתן להגיע אל מתחמי דיגום שנפתחו בערים סמוכות- תל אביב, חולון, לוד ורחובות. נדגיש כי קיימת אפשרות לבצע בדיקות קורונה בקופות החולים ולא רק בעמדות השונות הפרוסות ברחבי הארץ. פיקוד העורף, בשיתוף הרשויות המקומיות, ימשיכו לפעול בכל דרך על מנת לטייב את המענה המשותף להתמודדות עם מגפת הקורונה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר