ניר נוימן במשלחת במקסיקו

נציג לראשון משלחת סיוע במקסיקו: העיקר להציל חיים

ניר נוימן מראשון לציון יצא בערב ראש השנה עם משלחת הצלה למקסיקו סיטי לאחר רעידת האדמה שפקדה את האזור

פורסם בתאריך: 24.9.17 15:25

עם הישמע הההודעה על רעידת האדמה במקסיקו יצאו משלחות ישראליות לעבר מקסיקו סיטי על מנת לסייע במאמצי החילוף ולתרום מנסיונם המקצועי. עם צוות החילוץ נמנה תושב ראשון לציון, ניר נוימן בן ה- 52, סגן אלוף בשירות פעיל בעברו מג"ד חילוץ והצלה, בעברו סגן מפקד נפת מוריה במחוז ירושלים וכיום ראש מנהלת התרגילים לקראת שחרור.

"הארגון עימו יצאנו הוא 'מגן- ניהול אסונות' שבראשו עומד חבר שלי ששמו ערן מגן. הכרנו בחילוץ ורסאי כשני קצינים באמצע דרכם- אני מ"פ חילוץ בגדוד 979 והוא מ"פ ביחידת החילוץ הארצית. הפעילות של "מגן" ממומנת על ידי ארגון שנקרא iaid- שהינו ארגון וולנטרי שלוקח חסות על אירועים הומניטריים בינלאומים בעיקר בתחום הסוציאלי, לוגיסטי וכעת לקח חסות על משלחת חילוץ" סיפר נוימן.

עבור הבחור המקומי היציאה למשלחת במקסיקו לא הייתה שאלה בכלל -לכל אירוע הצלת חיים הוא מיד נרתם. "יצאתי עם מגן לארועי רעידת אדמה לפני שנתיים בנפאל והצלנו אישה לכודה תחת בית מלון לאחר 135 שעות. ובשנה שעברה יצאנו לאיטליה עקב רע"ד לאזור שנקרא אמטריצ'ה ועקב סירובם לקבל עזרה – סייענו בהקמת מחנה עקורים ותמכנו בכל שגרת החיים כשבוע ימים: הכנת אוכל, אוהלים וחשמל".

התמונות שנראות ביומיום בעבודת החילוץ לא פשוטות להכלה אך ביצוע החילוץ והמוכנות למען הצלת חיים מבוצע ללא קשר לדרגה ולתפקיד- כל הנוכחים יוצאים כמחלצים. "העם המקסיקני ובפרט הקהילה היהודית שכאן מלווה אותנו באופן מדהים בקבלת הפנים מרגע שנחתנו בשדה התעופה, אוכל לשטח וכל צורך שהוא, מקבל מייד מענה" ציין נוימן, והוסיף: "ישנם במקסיקו סיטי כ- 38 בניינים שקרסו והמראות לא קלים, לא הצלחנו להציל עד כה חיים אבל חילצנו גופת אדם מבניין בן שמונה קומות שקרס לגמרי והוא ככל הנראה נמלט לכיוון פיר המעלית והמדרגות ונלכד בין קומה חמישית לשישית. התושבים כולם, החיילים, השוטרים, הכבאים ומתנדבים מכל מיני תחומים מקצועים אינם מרפים מסיוע שוטף לכל כוחות החילוץ – ממש מעורר השראה".

לדברי נוימן שנשוי לאורלי ואב לשלוש בנות (נועה, מיכל ומעיין)  אשתו תומכת בו לחלוטין ואם אורלי הייתה יכולה לחבור אליו, מיד הייתה מצטרפת לערך המקודש של הצלת חיים. "אלו הערכים עליהם אנחנו מגדלים את בנותינו ושבהם אנחנו מאמינים" קבע נוימן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר