בדיוק זמן לחגים: הושלם שימור בית הכנסת הגדול

בית הכנסת הגדול - אחד מסמלי העיר אשר עבר תהליך שימור ארוך ומקיף, נפתח לציבור במלוא הדרו בערב ראש השנה

פורסם בתאריך: 24.9.17 15:42

 

בית הכנסת הגדול הוקם בין השנים 1885 ל-1889 על ידי מייסדי ראשון לציון והיה לאחד המבנים המפוארים במושבה הקטנה ומרכז חברתי למתיישביה. בחגי תשרי, השנה יוכלו לחוות תושבי העיר אשר מתפללים בבית הכנסת הגדול את מלוא הדרו. אחד מהסמלים המובהקים של המושבה יפתח שעריו לאחר השלמת עבודות שחזור ארוכות. בכדי לאפשר כמה שניתן את המשך הפעילות בבית הכנסת, חולקו העבודות לשלושה שלבים.

השלב הראשון החל בסוף שנת 2012 עם הכנת תיק תיעוד מיוחד בן מאה עמודים ועבודות שיחזור ושימור חלקו החיצוני של המבנה. השלב השני בעבודות יועד לפיתוח סביב המבנה והשלב השלישי שכאמור הושלם עתה, התמקד בעבודות הפנים של בית הכנסת. כמו כן, במסגרת הצורך להתאים את המבנה לתקנות הנגישות, תותקן בקרוב מעלית חיצונית. עלות הפרויקט בו השקיעה עיריית ראשון לציון באמצעות החברה הכלכלית שהובילה אותו עומדת על כחמישה מיליון שקלים.

העבודות נעשו באמצעות קבלנים שמומחיותם בנושא שימור ושחזור אתרים היסטוריים ומוכרים על ידי המועצה לשימור אתרים ארצי. לפרויקט שותף מוזיאון ראשון לציון, אשר מטפל בפרוגראמה לעיר ההיסטורית ומרכז יחד עם אגף התכנון בעירייה את פיתוח לב העיר ההיסטורית. שחזור בית הכנסת הגדול הינו חלק מתוכנית השימור שמובילה עיריית ראשון לציון הכוללת כמאה מבנים היסטוריים, ביניהם: בית הפקידים, מלון לונדון, באר המושבה, בית הדואר ועוד.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "כמי שגדל ברחוב נחמה, ממש מאחורי בית הכנסת, המקום הזה הוא סמל לראשון לציון המושבה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר