ילד
צילום אילוסטרציה: LeManna / shutterstock.com

ההורים זועמים על המתווה: מדוע רק בבתי ספר בודדים ילמדו יותר ימים בשבוע?

ההורים שלחו מאות מיילים לראש העירייה ולממלאת מקומו בדרישה להרחיב את ימי הלימודים הפרונטליים, לאחר שגילו שמספר מנהלים בודדים הצליחו ביוזמתם למצוא פתרונות

פורסם בתאריך: 24.8.20 16:41

מאות הורים לתלמידי כיתות ה'-י"ב מראשון לציון שלחו מייל לראש העירייה, רז קינסטליך וממלאת מקומו ומחזיקת תיק החינוך, עו"ד ליאל אבן-זהר, הדורשים לימודים פרונטליים של חמישה ימים בשבוע. המייל נשלח לאחר שההורים גילו כי במספר בתי ספר בודדים המנהלים מצאו פתרונות המאפשרים לימודים במשך חמישה ימים בשבוע ולא רק יומיים – בהתאם למתווה משרד החינוך. נכון לשעות הצהריים המוקדמות (שני) נשלחו יותר מ-930 מיילים על ידי יותר מ-490 הורים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


שמונה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים תשפ"א, פרסמה אתמול עיריית ראשון לציון את מתווה החזרה ללימודים בעיר, בהתאם להמלצות והנחיות משרד החינוך. במתווה צויין כי בכיתות ה' עד י"ב הלמידה תתקיים בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, כאשר ישנה כוונה להגדיל את מספר הימים שבהם הילדים ישהו בבית הספר, מעבר ליומיים שנקבעו על ידי משרד החינוך.

זמן קצר לאחר מכן, גילו מספר נציגים בהנהגת ההורים בעיר כי רק ארבעה בתי ספר בעיר, בהנחיית המנהלים, הרכיבו מערכת שעות של חמישה ימי לימוד פרונטליים בכיתות ה'-ו'. שאר המנהלים, החליטו דווקא ליישר קו עם הנחיות משרד החינוך ולקיים ימי לימוד פרונטליים רק יומיים בשבוע.

"לא ייתכן שבתי הספר בכיתות ה'-י"ב בעיר ילמדו רק יומיים בשבוע לימודים פרונטלים ושאר הלימודים בזום. ככה אי אפשר לחזור לשגרת חיים נורמלית ורגילה", טוענים הורים מראשון לציון.

"אותם מנהלים שהשאירו את ימי הלימוד לפעמיים בשבוע בלבד, פשוט הקטינו ראש ולא חיפשו דרכים להרחיב את השעות", הוסיף אחד ההורים, "נוצר מצב שמ-40 בתי ספר יסודיים בעיר, חלק מהתלמידים ילמדו כשבוע שלם וחלק רק יומיים בשבוע. לכן ההורים זועמים. אי אפשר לחזור כך למעגל העבודה".

יו"ר ועד ההורים, רוני עקירב, מוחה גם הוא על המתווה ואומר: "קיבלנו את המתווה ממשרד החינוך וסירבנו להאמין. האם מישהו באמת מאמין שילד שלומד רק פעמיים בשבוע באופן פרונטלי, יילמד בבית לבדו? משיחה עם המנהלים נאמר לנו שזה המתווה ואין מה לעשות, אבל בסוף השבוע החלו להגיע אליי דיווחים מכל הארץ של רשויות מקומיות שמיוזמתם וכספם הוסיפו שעות לימוד ומקומות לימוד במתנ"סים הריקים בשעות הבוקר".

רוני עקירב היו"ר הנבחר של הנהגת ההורים העירונית ש

רוני עקירב היו"ר הנהגת ההורים העירונית

"אני מצפה מעיריית ראשון לציון שיעשו כל מאמץ ויהפכו כל אבן בכדי להוסיף עוד ימי לימוד לתלמידי ה' ו-ו'. באשר לחטיבות והתיכונים הייתי מצפה שיוסיפו בכל כיתה ובכל שיעור מצלמה אשר תשדר את השיעור לתלמידים שנאלצו להישאר בבית בגלל שהם או הוריהם בקבוצת סיכון", הוסיף עקירב, "למנהלי בתי הספר היסודיים אני קורא להגדיל ראש ולא להסתפק בתשובה הלקונית שזה מה שאמר משרד החינוך, אלא לחשוב כיצד ניתן באופן יצירתי, עם המגבלות הקיימות, לשפר ולהוסיף כמו חבריהם בערים אחרות".

מעיריית ראשון לציון נמסר: "מדובר על מתווה שנקבע על ידי משרד החינוך, אך אנו עובדים במרץ על מתווה למידה של יותר מיומיים בשבוע, תוך שימוש במרחבים הקרובים לבית הספר. בחלק מבתי הספר כבר הצלחנו למצוא פתרונות ואנו עמלים על הרחבת ימי הלימוד לבתי ספר נוספים, תוך הקפדה על שמירת ההנחיות של משרד הבריאות והחינוך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר