בשל מחלוקת על כסף: אתם לא תוכלו להיכנס לחוף פלמחים בלי לשלם

מי שהגיע לחוף נתקל במחסום ושומר. בדיקת "השקמה ראשון לציון" מגלה: זו הסיבה שלא תוכלו להיכנס לחוף פלמחים שנסגר במפתיע

פורסם בתאריך: 22.5.20 10:24

המתרחצים ששבו לחוף פלמחים אחרי הסתגרות ארוכה בבית גילו להפתעתם שששתי הכניסות לחוף נחסמו, פרט לחוף המוכרז תמורת 30 שקל.

מבדיקת השקמה "ראשון לציון" עולה כי את החוף הצפוני סגרו היזמים שהתכוונו לבנות במקום כפר נופש ועדיין ממתינים לפיצויים מהמדינה.

רצועת החוף בפלמחים היא אחת משמורות הטבע היפות באזור. כאשר מבקרים רבים מגיעים אליו בחודשי הקיץ ונהנים מחלקת טבע נקייה ופתוחה. בשונה מחופי הים המוכרזים שעמוסים במבקרים, חוף פלמחים מתאפיין גם בשקט, דייג, ונוף סלעי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עד לפני כשנה היו שלוש כניסות לחוף, אחת בתשלום ושתיים נוספות למעבר עם כלי רכב לחופים לא מוכרזים. בשנה שעברה נסגרה הכניסה הדרומית לחוף באמצעות שער שהוצב בכניסה, כך שלא ניתן יהיה להיכנס לחוף שאינו מוכרז ופועל ללא פיקוח ושירותי הצלה. כעת מתברר כי נסגרה גם הכניסה הנוספת, הצפונית, שהייתה פתוחה למעבר כלי רכב. הכניסה הצפונית נותרה אומנם פתוחה להולכי רגל, אבל היא רחוקה מאוד מהחוף.

מתברר שאת הכניסה סגרו היזמים שהתכוונו לבנות במקום כפר נופש, אולם בעקבות לחץ במצד הארגונים הירוקים שלל בית המשפט את התוכנית והורה על ביטולה. בעקבות ההכרעה אמורים היו היזמים לקבל פיצויים ממשרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל המשרד להגנת הסביבה והקרן לשטחים פתוחים.

בשבוע שעבר הגיע לחוף הצפוני איציק לוי, שהופתע לגלות שהכניסה נסגרה למעבר של כלי רכב. "החוף שונה ופראי, ופשוט החליטו לסגור אותו ולהציב שומר ושער", אומר לוי.

לוי טוען כי כשהגיע לחוף ושאל את השומר בכניסה מדוע הוא נסגר למבקרים נמסר לו שמדובר בשטח פרטי. "בפחות משנה סגרו לנו שני חופים במחטף", מוסיף לוי, "במהלך ימי סגר הקורונה כשאף אחד לא יצא מהבית סגרו את המקום, כשלא ברור עדין מה קורה עם החוף הדרומי שסגרו לפני שנה. אין תשובות. פשוט לקחו לנו את החוף ואת הטבע, איך קורה שחוף ים הופך לשטח פרטי?".

גם ברק פיטוסי הופתע לגלות שגם החוף הצפוני נסגר. "אין סיבה לסגור חוף שפתוח לציבור, הוועדה המקומית לאחר המאבק ביטלה את האישור לקיים כפר נופש והיזמים מחכים לפיצוי, אבל המדינה מתמהמהת עם הפיצוי והחוף נסגר על גב הציבור", הוא אומר.

מהרשות למקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "חסימת שער הגישה ההיסטורי לחוף אירעה בשבוע שעבר. מדובר בחסימה שנעשתה בניגוד לחוק, על ידי היזמים שזכו בעבר במכרז להקמת כפר נופש בפלמחים, וכיום דורשים מהרשות פיצויים של עשרות מיליוני שקלים. הנושא הנמצא בהליכים משפטיים בין הצדדים. המקרה מוכר ומטופל ברשות, אשר תפעל להסרת חסימת הכניסה לחוף, בתיאום עם רשויות אכיפת החוק ולרווחת הציבור".

עוד נמסר כי "ראוי לציין שאין קשר בין הפעולה הבלתי חוקית שהתבצעה בשבוע שעבר לבין החסימה המתוכננת של דרך גישה אחרת, אשר בוצעה לפני כשנה משיקולי בטיחות".

מהיזמים, חברת דניאל עוז וחברת אוולון, נמסר: "הבעלים מחזיק במקרקעין שרכש מהמדינה כדין מזה שנים ארוכות, כאשר רשויות המדינה מצד אחד לא מאפשרות לו לפתח את המקרקעין בהתאם להתחייבויותיהן ומצד השני לא מפצות אותו על הנזק העצום שנגרם לו לאורך השנים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק בארץ ישראל יזם עושה כרצונו בשטח ציבורי.
    חייבים לנקוט בהליך מזורז ופתיחה מעבר כפי שהיה בעבר.
    כאחד אשר מגיע לחוף פעמיים בשבוע לפחות זו גזרה רעה

  2. א

    עדיף שיהיה שם כפר נופש שידאג לניקיון מאשר שכל האנשים שהולכים לשם ומשאירים שם את הזבל שלהם

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חייבים להתלכד ולעשות משהו בנושא
    אין מצב שמאפשר לזה להמשיך לקרות
    רוצים את הגישה לחוף חזרה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר