לא חבל על החשמל? חיסכון גם במגרשים

במסגרת תכנית לחיסכון והתייעלות אנרגטית שמקדם אגף החשמל בעירייה- הותקנו מערכות טכנולוגיות מתקדמות במגרשי הספורט בעיר

פורסם בתאריך: 14.8.17 17:42

בעיריית ראשון לציון החליטו למצוא פתרון לכל שפעמים רבות מושארים גופי תאורה במגרש ספורט ברחבי העיר מוארים לאורך שעות הלילה. השבוע יצא לדרך פיילוט בחמישה מגרשים ברחבי העיר שבהם שולבו אמצעים טכנולוגיים לניצול חכם יותר של התאורה במקום.

בכל אחד מחמשת המתחמים בוצעה שיטת בקרה ושליטה שונה, בכדי לבדוק את האופציות השונות ולהחליט בתום תקופה של חצי שנה מהי האפשרות היעילה ביותר. למערכות שיוטמעו במגרשים תהיה אפשרות שליטה על כיבוי והדלקה של גופי התאורה במגרש באופן אוטומטי, בהתאם לחיישני התנועה, באופן ידני מקומי וכן מרחוק. כמו כן, יוכל הבקר להגביל את הפעלת התאורה לזמנים קבועים מראש על פי שעון אסטרונומי: כלומר התאורה תפעל אך ורק בשעות הפעולה המוגדרות כאשר חיישני התנועה מדווחים על נוכחות במגרש.

כך למשל במגרש בבית הספר ידלין, הותקנה מערכת בקרה עם גלאי נפח, במגרש בבית הספר עדיני הותקן לחצן הדלקה בכניסה למגרש עם טיימר. לפני הניתוק מופעלת צ'קלקה וצופר המתריעים שיש ללחוץ שוב. במגרש בבית ספר רעות הותקנה מערכת בקרה עם גלאי תנועה אלחוטיים, במגרש ספורט המנהיגים הותקנה מערכת בקרה עם גלאי לייזר המזהים תנועה ובמגרש ספורט הציונות הותקנה מערכת בקרה עם מצלמות אנליטיות, המאפשרות לסמן את אזור המגרש שבו תתבצע ההדלקה מרגע זיהוי התנועה. יש לציין כי קיימת אופציית חיבור למוקד העירוני לצורך שליטה ובקרה מרחוק בתאורת מגרש הספורט. כלומר מצב מערכות התאורה יוצג בזמן אמת בכל אחד מהמגרשים. בנוסף, מערכת בקרת התאורה וחיישני התנועה יאפשרו קריאת נתוני מוני אנרגיה כך ניתן לקבל את נתוני צריכת החשמל בכל אחד מהמגרשים.

"הפיילוט המדובר מאפשר לנו להשתמש באמצעים טכנולוגיים לצמצום צריכת החשמל מבלי לפגוע בפעילויות הספורט והפנאי לתושבי העיר", אומר חבר המועצה ומחזיק תיק שפ"ע בעירייה, אבי חיים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר