צילום: שגיא פדמן

סופ"ש קטלני בחופים: איך תימנעו מסכנת טביעה בים?

בעקבות סוף השבוע הקטלני בחופי הרחצה: טיפים שעשויים להציל את חייכם

פורסם בתאריך: 24.7.17 16:28

עם הישמע הבשורה על מותו של הזמר אמיר פרישר גוטמן לאחר שטבע בחוף הים בעתלית, התמלאו הרשתות החברתיות בהספדים על המנוח, לצד פוסטים הרבים שדנו בחשיבותה של פעלת הסברה על הסכנות שטומנים בחובם חופי הים.

מציל תושב ראשון לציון, אשר העדיף להישאר בעילום שם מציע: "לאחר פניות רבות ושאלות של אנשים לגבי טביעה בים, רציתי לתת לכם הסבר על כמה שאלות של אנשים שלא יודעים בכלל מה קורה בים שלנו. נתחיל מזה שלעולם אבל לעולם לא נכנסים לים בחוף שהוא לא מוכרז לרחצה שאין בו מצילים".

עוד הוסיף: "המצילים לא סתם יושבים בתחנת ההצלה הם משגיחים מהבוקר עד הערב על המתרחצים ומוקדם בבוקר הם מכינים את שטח הרחצה הטוב ביותר עם סימון של דגלים ושלטים בשביל שתהיו בשטח רחצה בטוח ללא בורות וזרמים . ואם נקלעתם לצרה המציל תמיד יהיה שם לחלץ אתכם".

בדבריו הדגיש המציל טיפ מציל חיים: "ברגע שראיתם מישהו טובע והחלטתם ללכת להציל אותו תמיד תחפשו כמה שניות בחוף כלי ציפה, זה יכול להיות בוגי או גלשן או גלגל ממש כל דבר שיכול להציף אותכם ואת הטובע. כך שתגיעו אל הטובע תוכלו ביחד לצוף ולאט לאט לצאת לחוף אפילו אם זה ייקח שעה העיקר שאתם עם הראש מעל המים ולא טובעים ולא בלחץ".

עוד כתב: "במידה ואתם נסחפים בזרמים בים. הגלים מגיעים כל הזמן לחוף והמים האלה אמורים לחזור חזרה אל תוך הים פנימה .הם חוזרים בדרך כלל במקום שנקרא בור. שהוא יחסית נראה יותר שקט ואין בו גלים, ומשם (מהבור) המים חוזרים פנימה אל הים. הזרם הזה שחוזר אחורנית הוא מאוד חזק ולא צריך להתנגד אליו ולא לשחות נגדו כי הים חזק יותר מכולנו . הדרך הטובה לצאת מהזרם הזה היא לשחות הצידה כלומר או ימינה או שמאלה , לעולם לא נגדו".

לסיום הוא מעלה את הבעיה המרכזית – היא חוסר המודעות לזרמי הים: "ההורים קוראים לזה מערבולות ומזהירים את הילדים מפניהן, ומדובר בכלל בדבר אחר לגמרי עם אסטרטגיית יציאה אחרת לגמרי. כל ילד בארצות הברית ובאוסטרליה יודע מה זה זרם סחף, כדי להימנע מראש ממנו, ודווקא בארץ זה מושג שבכלל לא מוכר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר