המדוזה הכוכבנית
המדוזה הכוכבנית. צילום: שי אגם

המדוזות הסתערו גם על חופי ראשון לציון

צלם הטבע המקומי עושה סדר במינים והסוגים של אלפי המדוזות שהגיעו לחופים, ואפילו מוצא אחת ידידותית לסביבה

פורסם בתאריך: 3.7.17 12:05

 בדומה לכל שנה בחודש יולי, השמש היוקדת מגיעה לטמפרטורת שיא ותושביה של ראשון לציון זורמים בהמוניהם אל החופים. אלא שזה לגמרי לא פשוט כל כך לצד אלפי המדוזות שפקדו את חופי העיר בשבועות האחרונים.

"נחיל המדוזות העיקרי הוא ממין 'החוטית הנודדת' וזה השבוע השלישי שהוא מצוי בחופי ראשון לציון" סיפר צלם הטבע, שי אגם, בן 27, תושב העיר, שהוסיף: "במשך חודשיים היו מדוזות בודדות שהיו בעצם המשך של נחיל החורף ותחילתו של נחיל הקיץ, שהתרכז בעיקר בעומק של מאות מטרים ופנימה לים ובשל כך היו מעט צריבות במים".

צילום: שי אגם

להפתעת המתרחצים בשבוע האחרון החלו להופיע גם מינים נוספים של מדוזות ואחת מהן היא המדוזה הכחולה שנקראת בעברית "המדוזה המצויה". "הארס שלה גם צורב אך פחות מצריבתה של החוטית הנודדת" שיתף אגם.

צלם הטבע המקומי מוסיף כי ישנו מין נוסף של מדוזה, שלדבריו רק עשרות מהן הגיעו לחופי העיר והן אינן ארסיות כלל: "הכוכבנית" שקרויה כך בשל צורות הכוכב שמופיעות על הפעמון שלה. "אפשר לגעת בהן ואפילו לנשק אותן", סיכם אגם, והראה את אהבתו לטבע וליצוריו, בנשיקה ששלח לכיוונה של מדוזה מתחת למים. בכל זאת, עדיף להימנע ממגע עם המדוזות גם אם נראה לכם שמדובר במדוזה שאינה ארסית.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר