מצלמת האבטחה מכוונת למטה
מצלמת האבטחה מכוונת למטה

כבישים פרוצים: מדוע חלק ממצלמות התנועה בעיר לא פועלות?

לאחרונה רושתו הצירים המרכזיים בראשון לציון במצלמות שאמורות לתעד את כל הנעשה בכבישים – האומנם?

פורסם בתאריך: 23.10.19 16:29

ביוני האחרון הותקנו מצלמות אכיפה בצירי התנועה המרכזיים של ראשון לציון – נחלת יהודה, יגאל אלון, דרך המכבים באזור התעשייה הישן, שדרות יעקב ובעוד מספר מוקדים מרכזים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


המצלמות נועדו להרתיע עברייני תנועה לבצע עבירות כגון נסיעה במהירות מופרזת, נסיעה ברמזור אדום, חציית קו הפרדה לבן ועוד, במטרה למנוע ולצמצם ככל האפשר את תאונות הדרכים בעיר.

כחודש לאחר הצבת מצלמות האכיפה בעיר, נופצה המצלמה הראשונה בשדרות יעקב.

גורמים בכירים בעירייה טענו כי החברה לביטחון נמצאת כעת בבדיקה למציאת העבריין שהשחית את המצלמות הפזורות ברחבי העיר.

"אנו נמצא את העבריין שעשה זאת במהרה, על ידי המצלמות העומדות לרשותנו בכל רחבי העיר ונמצה עמו את הדין במהרה", אמר גורם בכיר בעירייה.

 

 

 

 

 

אלה שכעת, ארבעה חודשים לאחר הצבתן, נראה כי המצלמות שהותקנו על ידי המטה לבטיחות בדרכים ומשטרת ראשון לציון במוקדים שונים בעיר, אינן פעילות. חלקן נתלש ממקומן ומצלמות אחרות אינן פונות לכיוון הכביש שאותו הן אמורות לתעד.

ברחוב הרצוג (כביש עוקף מזרח, מראשון לכיוון כפר חב"ד ואסף הרופא)  המצלמה נעקרה ממקומה, וברחוב גינדי (הכביש מגן בעברית שמוביל לאזור התעשייה דרך בית העלמין), המצלמה בכלל מכוונת לעבר השמיים.

בשדרות נים (מכיוון באר יעקב לצומת קניון ראשונים) המצלמה מכוונת לעבר הקרקע ואילו המצלמה בשדרות יעקב הוזזה ממקומה והיא מכוונת לרחוב הרקפת, במקום לתעד את הציר הראשי של שדרות יעקב.

תושבים רבים שנוסעים ברכבם, הבחינו במצלמות שיצאו מכלל שימוש, או שנעקרו ממקומן. "עלות המצלמות בוודאי לא זולה" טוען שמעון חן שנוסע בכל בוקר ברכבו בצירים המדוברים.

"הפרויקט החל רק לפני כשלושה חודשים, מן הראוי שיהיה מי שידאג ויפקח על הנושא, כי אם רוצים להרתיע – זה צריך להיות אמיתי וכמו שצריך", מוסיף חן.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ראשית נבהיר, לא מדובר במצלמות עירונית של פרויקט 'מבט ראשוני', אלא על מצלמות שהוצבו על ידי המטה לבטיחות בדרכים ומשטרת ראשון לציון, ונועדו להרתיע נהגים מביצוע עבירות תנועה שונות. בכל מקרה, במהלך החגים אירעו מקרי ונדליזם למספר מצלמות. בימים הקרובים הן יתוקנו וישובו לפעילות".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר