גירושין
צילום: shutterstock.com / Lapina

עתירה לבג"ץ: "אלפי ילדים נמצאים בסיכון של ניכור הורי"

לראשונה הוגשה עתירה בנושא לבית הדין הגבוה לצדק, בדרישה לגבש נוהל אחיד לטיפול בבעיה. "הגיע הזמן לעשות סדר בתופעת הניכור ההורי במדינת ישראל", אומר מגיש העתירה עו"ד דוד טובול מראשון לציון

פורסם בתאריך: 15.10.19 16:18

"תופעת הניכור ההורי במדינת ישראל פוגעת בראש ובראשונה באלפי ילדים והגיע הזמן לעשות סדר בנושא", כך אומר עו"ד דוד טובול מראשון לציון, בעל משרד עצמאי לדיני משפחה ומשפט פלילי וחבר מחוז מרכז בלשכת עורכי הדין.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בשבוע שעבר הגיש עו"ד טובול עתירה לבג"ץ, יחד עם עו"ד הילה יחזקאל העוסקת בתחום דיני המשפחה, בדרישה ליצירת נוהל ניכור הורי, שיטפל בתופעה באופן אחיד, שווה וסדור לכלל המחוזות ביניהם ראשון לציון.

זאת הפעם הראשונה בישראל שמוגשת עתירה לבג"ץ בנושא בדרישה לגיבוש נוהל אחיד, במטרה שנשיאת העליון אסתר חיות תנחה את נשיאות בתי המשפט למשפחה לפעול על פי נוהל שווה אחיד וסדור לכלל ילדי ישראל.

"מה שקורה בימים אלה בין בני הזוג, בעקבות תהליך הגירושין, הוא חוסר סדר", אומר עו"ד טובול, "וזה דבר שפוגע בטובת הילדים.

"לדוגמא, ניקח זוג עם שלושה ילדים, כאשר ילד אחד הוסת ולא רוצה לראות את אחד ההורים. זה יוצר בעיה גם לאם וגם לאב. לעתים מדובר בעניין שנמשך שנים וגם לא נפתר, וכך הנתק הולך ומעמיק כי לא קיים נוהל שווה אחיד וסדור לכלל המחוזות בארץ", מסביר עו"ד טובול.

עו"ד דוד טובול. צילום: באדיבות המצולם

"כיום רק מחוז תל אביב פועל על פי נוהל שפיתח בתחום הניכור ההורי. גם מחוז מרכז פיתח נוהל משלו, אבל נשיאת העליון הקפיאה אותו ובמקביל השאירה על כנו את הנוהל שפותח במחוז תל אביב, דבר שיוצר הלכה למעשה פתרון זמני, עד שיהיה נוהל אחיד סדור ושווה לכלל האוכלוסייה ולא רק רק לילדי מדינת תל אביב".

עורכי הדין טובול ויחזקאל עתרו לבג"ץ בימים אלה בדרישה לקבל נוהל אחיד לכולם ובימים הקרובים תינתן התשובה מנשיאת העליון לעותרים.

"לצערי, ניכור הורי זו תופעה מכוערת, כאשר אחד ההורים מסית והצד השני נשאר חסר אונים", אומר עו"ד טובול ומוסיף, "כולי תקווה שטובת הילדים והמשפחות תהיה לעיני כבוד נשיאת העליון ושנצליח לעשות כאן שינוי שזועק זמן רב. אני מאמין שהנוהל יהיה אחיד וסדור לכלל בתי המשפט בארץ לענייני משפחה".

עו"ד הילה יחזקאל. צילום: באדיבות המצולמת

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר