הורים: הגנים בשטח בית הספר ייצרו עומסי תנועה ויסכנו את הילדים

הורי הילדים שלומדים בבית הספר ניצנים ותושבי שכונות רמז ונוה הלל, מוחים על כך שבשנת הלימודים הקרובה מתוכננים להיפתח שלושה גנים בשטח בית הספר: מדובר בתוספת של 70 רכבים מדי בוקר

פורסם בתאריך: 23.6.19 16:33

הורים לתלמידים בבית הספר ניצנים ותושבים משכונות רמז ונוה הלל, נאבקים בכוונה להקצות שטח מבית הספר לטובת גני ילדים. הפגיעה לטענתם נעוצה ב"רפורמת הגנים" שמתכנן ראש העירייה, רז קינסטליך, שבמסגרתה מתוך שטח של כשליש מחצר בית הספר יסופח מבנה אשר ייבנו בו שבילי גישה ושלושה גנים, אחד מהם יהיה טרום-טרום חובה ללא זיקה לפעילות בית הספר – כל זאת על חשבון שטח בית הספר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לדברי התושבים וההורים, רחוב ויניק שבו נמצא שער הכניסה לבית הספר עמוס גם כך מדי בוקר במכוניות, ואין במקום מקומות חניה זמינים. לטענתם אם בכל בוקר יגיעו לשער בית הספר כ-70 רכבים נוספים שזקוקים למקומות חניה על מנת להוריד את ילדי הגן וללוות אותם אל הגן עצמו – תיווצר קטסטרופה תחבורתית, שתתבטא בכך שרכבים יחנו על מדרכות, תחסמנה חניות פרטיות ורכבים יחנו באמצע הכביש.

"זו רק שאלה של זמן עד שילדים ייפגעו מרכבים, ואנו נחושים לעשות הכל על מנת לשמור על בטיחות ילדינו ולמנוע את הפגיעה בהם", מסרו ההורים ל"השקמה ראשון לציון", "רז קינסטליך וליאל אבן זהר הבטיחו לפני הבחירות שיתוף ציבור, אך בפועל מתנהגים בעירייה כאילו חצר בית הספר היא רכוש פרטי שלהם, וכלל לא נועצים בתושבים שההחלטה נוגעת להם".

לדבריהם, מלבד סיכון התלמידים שיגיעו לבית הספר, הגנים החדשים יהוו מפגע רעש ויובילו לפגיעה בעיקר בתלמידי כיתות א' שהכיתות שלהם תהיינה צמודות לגנים, וכן תיווצר הקטנה משמעותית של שטח בית הספר בצורה לא מידתית ומבלי לתת את הדעת לעובדה כי נכון להיום אין כיתות פנויות שיוכלו לקלוט את אותם תלמידים בשנים הבאות. הם מוסיפים כי באזור יש ארבעה בתי ספר, וההחלטה למקם את כל שלושת הגנים רק בבית ספר אחד נראית תמוהה.

"אנחנו לחלוטין בעד הרפורמה בגני הילדים, אבל לא מוכנים שזה יהיה על חשבון הבטיחות והזכויות של ילדי בית הספר ותושבי הרחובות הסמוכים. אם היו משתפים את הציבור – ניתן היה למצוא פתרונות מיטיבים שעונים על הצרכים של כלל התושבים, ולא של פלח אחד על חשבון פלח אחר".

נציגות הנהגת הורי בית הספר נועדה כמה פעמים בנושא עם גורמים בעירייה, בראשם סגן ראש העירייה ומחזיק תיק שפ"ע אבי חיים ומ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, עו"ד ליאל אבן זהר, והציגה כמה חלופות שאינן מהוות סיכון בטיחותי או מטרד לתושבים.

אולם לטענתה רובן נפסלו על הסף. "בעירייה מודעים לבעיות, ושקלו חלק מהחלופות שהוצעו על ידי ההורים. עם זאת, כרגע לא נמצא פתרון לבעיה, ובעירייה ממשיכים לקדם את התוכנית גם ללא מציאת פתרון לבעיית הבטיחות, ואת זאת אין בכוונתנו לקבל", טוענים נציגי ההורים.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "גני הילדים המדוברים מיועדים לשרת את כלל ילדי השכונה. חשוב לציין כי פתיחת הגנים אינה קשורה רק לעניין הרפורמה, אלא למחסור בגני ילדים בשכונה. אנשי המקצוע ערכו בחודשים האחרונים מפגשים עם נציגות ועד ההורים, ואף שונה אופן הצבת המבנים בשטח בעקבות בקשותיהם. מחזיקת תיק החינוך ומחזיק תיק שפ"ע נפגשו עם ההורים ועם ועדי ההורים בשבוע החולף, והשיח עדיין מתנהל".

"העירייה פועלת לבניית מבני קבע לגני ילדים נוספים באזור, אך בינתיים, לאחר שנבחנו חלופות, הוחלט על ידי אנשי המקצוע שזה המיקום המתאים ביותר, שאם לא כן, העירייה תיאלץ לשלוח את ילדי הגן מחוץ לשכונה. אנו בטוחים שכלל ילדי בית הספר והגנים ירוויחו משיתוף הפעולה בין הגנים לבית הספר, כפי שמתרחש בבתי ספר אחרים בעיר שלצדם גני ילדים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר