דודו פארוק -סקסי 2018
צילום: אורי טאוב, באדיבות EMPR

ראש העירייה בעקבות המחאה: דודו פארוק לא יופיע בראשון לציון

לאחר שפורסם לראשונה ב"השקמה ראשון לציון" כי העירייה מתנערת מהמופע המתוכנן של דודו פארוק ביום העצמאות, פנה רז קינסטליך למפיקים ודרש את ביטול המופע

פורסם בתאריך: 2.5.19 15:56

עדכון אחרון: 2.5.19 17:30

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, הודיע לפני זמן קצר (חמישי) כי הוחלט לבטל את הופעתו של דודו פארוק במסיבת הנוער בראשון לציון. זאת, בעקבות המחאה מצד ההורים בטענה כי התכנים של פארוק מיניים ובוטים.

"בימים האחרונים קיבלתי פניות מהורים ובני נוער, אשר טענו כי באירוע הצפוי להתקיים ביום העצמאות עבור בני הנוער (אירוע המסובסד על ידי העירייה עבור בני הנוער בעיר), צפוי להופיע אמן אשר שיריו פוגעניים ואינם ראויים, באופן שאינו משקף את עירנו", כתב קינסטליך והוסיף: "לאור האמור, פניתי לחברת ההפקה בדרישה למצוא אמן חלופי והיא נעתרה לבקשתי. אבקש לציין כי מדובר באירוע בו מופיעים כ-20 אמנים ועל כן, הנני בטוח שהחלפת האמן לא תפגע בהנאה של בני עירנו".

מוקדם יותר פורסם ב"השקמה ראשון לציון" כי קמה מחאה בעקבות הופעתו של פארוק. פסטיבל "הולי מולי" שיתקיים ביום רביעי הבא, ערב יום העצמאות, באמפי פארק בראשון לציון, יכלול מסיבה לבני נוער, עם די.גייז בארץ ובעולם, והופעה של דודו פארוק, ששיריו שנויים במחלוקת, בעיקר בגלל השימוש במילים בוטות ותוכן פרובקטיבי.

אומנם לאחר מגעים בין מארגני המופע לדודו פארוק סוכם שהתכנים בשירים לא יהיו פרובקטיבים, אבל זה לא שכנע הורים רבים בראשון לציון שיזמו עצומה בדרישה לבטל את ההופעה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בעקבות המחאה, אמרה היום עו״ד ליאל אבן-זהר, מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך והתרבות, כי היא המתנגדת למופע, והוסיפה: "אני סבורה שהמופע של פארוק אינו מתאים ברמה הערכית לעיר. ראשון לציון אינה מממנת את המופע של פארוק ולא נותנת לו חסות. לוגו העיר יוסר מהמופע, והייתי מצפה שהמפיקים הפרטיים ייתנו משקל גם לעמדת קברניטי העיר ולא יביאו אותו להופעה ביום העצמאות".

"העירייה צריכה לשים גבולות. המופע מתקיים בחסות העירייה וזה לא משהו שהעירייה צריכה לתמוך ולעודד, בנוסף העירייה גם מעודדת והנפיקה כרטיסים במחיר מוזל למופע כולו", אומרת מיטל גרייבר-שורץ, שמובילה את המחאה.

"הורים בעיר לא מעוניינים שילדיהם יחשפו לתוכן הזה. בטח לא על במה מרכזית שממומנים מכספי העירייה", ממשיכה גרייבר-שורץ, "החלטנו להקים קול צעקה. בכל סיטואציה אחרת התהליך הנכון הוא ללכת לעירייה ולבקש לבטל את המופע. אבל מכיוון שהמופע מתקיים בשבוע הבא אין לנו זמן לחכות לתשובות ואנו מאות הורים שיוצאים למאבק הזה".

רוני עקירב, יו"ר ועד ההורים בראשון לציון, מסר: "לפי מיטב בדיקתי מדובר בהפקה פרטית של גוף מסחרי אשר בחר משיקוליו להביא את דודו פארוק, כאשר המקום הושכר על ידי העירייה. הלקח הנלמד הוא שבעתיד, רשימת האומנים והתוכן האומנותי יובאו לידיעת ואישור העירייה. וכולי תקווה שגם הנהגת ההורים תהיה מעורבת".

"אני מקווה שבשנה הבאה הלקחים ייושמו, ותהיה להנהגת ההורים האפשרות לקחת חלק בבחירת האומנים והתכנים המועברים לילדי העיר. כל הורה כיום צריך לעשות את השיקולים שלו, האם הוא מאשר לילדיו ללכת למופע או לא".

גם חבר המועצה דורון אוזן, יו״ר סיעת הצעירים והסביבה, שהחזיק בתיק הצעירים והנוער בעשור האחרון, יצא נגד המופע: "לא יעלה על הדעת שבחסות העירייה וחברת ההפקות שזכתה במכרז להפעלת המסיבה ייתנו במה לזמר ששר טקסטים ובשפה נחותה אשר מבזה נשים ומפיץ מסרים אלימים מיניים ופוגעניים".

"אני קורא להורים להמשיך במחאה ולא לתת במה כפי שהעיריה עושה וטועה במקרה זה ושבני הנוער האיכותי והטוב שיש לנו כאן בעיר ידירו רגליהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תושבי מראשון לציון

    תגובת העיריה מקוממת וכאילו פתאם המערכת וההורים כ"כ שומרים על מה שהנוער הבוגרים ישמעו או לא ברגע שמונעים בצורה סלקטיבית הופעה של אומן הרי מדובר בסתימת פיות והגבלה סלקטיבית של חוק חופש הביטוי הרי רק במבט ביו טויב על שיריו של דודו פארוק ריבוי הכניסות רק מראות שיש לו כן מאזינים נכון יש בשיריו מסר בעייתי אך כל עוד הוא במסגרת החוק ואין בו עבירה כל שהיא יש לאפשר לו להופיע ותגובת ראש העיר תמוהה שבעתיים עם הוא אומר העיר פלורליסטית אז יש לקבל גם את האחר את המוסיקה האחרת בל נשכח שדודו פארוק זו דמות לא באמת משקפת את דעותיו של האומן היום סותמים לאומן זה את הפה ומחר מה ? יש בתגובת העיריה סוג של צביעות וזה באמת לא עניין של כסף ושוב יש בשירתו של דודו מסרים שובניסטים וכו' אך ביני ובינך זה הדיבור היום ברחוב ועם ההורים כ"כ פוחדים ודואגים שידאגו לערכים שלהם לא בגלל מופע זה או אחר

  2. אמא מודאגת

    מה גרם לו מלתחילה להזמין אותו להופיע???
    ייצור חסר תקנה עם פה ג'ורה!!!
    איפה הסבון שצריך לשטוף תפה????

  3. סמדי

    כל הכבוד לראש עיריית ראשון שביטל את ההופעה של הדבר הזה הפושטק הזה שנקרא זמר באמת באמת????? הוא מתאים לשיר בחנה מרכזית ישנה בין בתי שימוש .אין לו קול אין לו צורה והוא נראה אחלה שלוך.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר