בית כנסת (אילוסטרציה: שאטרסטוק)
צילום: shutterstock.com

מחכים למתפללים: "קשישים נאלצים לצאת לרחוב ולחפש מניין"

בית הכנסת בבית האבות הבולגרי במערב העיר נעים ולא חסר בו כלום, רק מתפללים. כעת מתגייסים תושבים כדי לעזור בהשלמת מניין

פורסם בתאריך: 22.10.18 08:45

מה הייתם אומרים לחמישה קשישים בבית אבות שרוצים להתפלל בערב שישי ולא מצליחים להשיג מניין של עשרה, שבוע אחרי שבוע?מה תגידו אם אין מי שיקרא להם בתורה בימי שבת וארון הקודש נשאר סגור?


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בית האבות הבולגרי נמצא במערב הישן בעיר ברחוב האם, הוא מאכלס כ-400 קשישים, חלקם עצמאיים וחלקם סיעודיים, במקום מקבלים הדיירים את החוגים והשרותים שהמקום מציע, בינהם גם בית כנסת יפה ונעים. לפני כחצי שנה אף הוכנס ספר תורה חדש אחרי תהלוכה ושמחה גדולה, רק שהספר יחד עם עוד שניים שנמצאים, נשארים שוממים שבת אחרי שבת, מפני שרוב הדיירים במקום אינם יורדים להתפלל והקומץ המועט שנשאר לא מצליח למצוא מישהו קבוע שיגיע. בעקבות כך, בכל שבת הם יוצאים לרחוב בשארית הכוחות בנסיון נואש למצוא עוברי אורח שיסכימו להכנס לבית הכנסת ולהשלים להם מניין.

דוד וייס משגיח הכשרות של המקום שמשתדל לפקוד בשבתות את בית האבות ולקרוא בתורה, מספר על העצב שמרגישים קומץ האנשים שלא מצליחים לשמוע תפילת שבת וקריאת התורה, "לפני חצי שנה הוכנס למקום ספר תורה מפואר אבל לצערי אין מי שיקרא בספר, כנ"ל לגבי קבלת שבת, בימים הנוראים ובחגים הרב אורי קשת מחב"ד לקח על עצמו להגיע, אבל בסיום החגים ויום כיפור הוא לא הצליח להגיע יותר, האנשים במקום מסורתיים בני 75-85, והחלום שלהם לרדת לבית כנסת ולשמוע שירה ותפילה אמיתית, בכל יום שבת אני מגיע ומנסה לעזור במניינים, אבל אני רק אדם אחד, וחייב עוד אנשים, צריך לעורר את לב האנשים שיגיעו, אולי חבר'ה מתנועת בני עקיבא או כל אדם אחר שירצה לבוא, זה הזמן לעזור לאוכלוסיה הזו, המקום יפה, ממוזג, לא חסר כלום, רק המתפללים חסרים".

מי ששמע על המצוקה של המקום וביקש לשנות את המצב הקיים ולעזור לאנשים אלה הוא אוהד אוזן יו"ר סרוגים וחבר מועצת העיר שאמר: "שמעתי על העצב של האנשים הללו, כתושב השכונה שגר בסמיכות, קיבלתי את הפניה והבטחתי לסייע לקיום מניין הדיירים.
פניתי בנושא לגבאי בתי הכנסת הסמוכים שמלאים מתפללים על  מנת לקיים תורנות ולשלוח כל שבת  נציגים לתפילה.
שנים שאני מלווה את  בית  האבות הבולגרי במעגל השנה וזוכה לתקוע להם בשופר בחודש אלול, מקיים את טקס הדלקת נרותחנוכה והכנסת ספר תורה. המקום ודייריו קרובים לליבי ואעשה הכל  לסייע להם בקיום המניין, אני קורא מכאן למי שמוכן להגיע ליצור עימי קשר ויחד נדאג שבארץ ישראל לא יהיה חסר לשום יהודי מניין בבית הכנסת וקריאה בתורה, בטח לא לאנשים יקרים אלה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר