אסדת גז מול חופי ישראל (צילום: שאטרסטוק)
אסדת גז מול חופי ישראל (צילום: שאטרסטוק)

המלחמה נגד אסדות הגז: "רוצים להמשיך ללכת לים מדי שבת"

בזמן שתושבים רבים עסוקים בבחירות המקומיות, פעילים בעיר מבקשים להגביר את המאבק נגד אסדות הגז מול חופי ראשון לציון: "כולנו נסבול לא רק מסרטן וחלות ריאה"

פורסם בתאריך: 17.10.18 15:49

ביום חמישי הבא יתקיים ערב הסברה במסגרת המאבק להרחקת האסדות בראשון לציון בקנטרי גלי הדר, תחת הסלוגן: "שמים גז במאבק על חיי אדם, מרחיקים את אסדות הגז ללב ים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תושבת ראשון לציון שפעילה בארגון "שומרי הבית", מספרת: "המים לא עובדים לפי אזורי חיוג. מכוני התפלה של ראשון לציון לא יודעים להתמודד עם הזיהום שנפלט מהאסדות האלו. כולנו נסבול לא רק מסרטן, מחלות ריאה, מחלות נשימתיות, זוהי מחלה גלובלית שמתרחשת בכל העולם. מדינות ואנשים חולים בה. יש מדינות שאסור בהם לגעת במים, לא לשחות בים וזה מפחיד אותי".

"אף אחד אף פעם לא עצר לבדוק מה זה יעשה לנו, למים שאנחנו שותים, לדגים שאנחנו אוכלים מורעלים לחלוטין, עם אחוזי כספית. הציבור לא יודע את הנתונים אבל מכיוון שמדובר בטייקונים גדולים", היא ממשיכה.

בארגון שומרי החוק טוענים כי בהחלטת הממשלה בנושא "מנווטת את הספינה שלנו בהתנגשות ישירה אל תוך קיר שיתפוצץ לנו בפרצוף בתוך שנתיים. תדמיינו שבתוך כמה חודשים לא תוכלו לבוא עם ילדיכם לים, וכבר לא תוכלו לגלוש בו".

בערב ההסברה מתכננים הפעילים לגייס לפעילות תושבים נוספים, ולחשוף אותם, כך לדבריהם, ל"מציאות שחלק ממשרדי הממשלה וטייקוני האנרגיה לא רוצים שתדעו".

מורן, תושבת ראשון לציון, גם היא פעילה, מוסיפה: "הרצון שלנו הוא הרחקת האסדה מהבאר של הגז. אנחנו מבקשים שירחיקו את האסדה. אני מבלה בכל חופי הארץ, אנחנו עושים כאן פעילות לחופי ראשון ופלמחים ואנחנו חוששים שזה יגיע לכאן. אין בעיה שישאבו גז ויעשו כסף אבל שלא יזהמו את הסביבה שלנו. כל הגז הזה הולך ליצוא שיעשו בלב הים כמו שנהוג בכל העולם. יש תקנות בכל העולם, לא רוצה שאסון כזה יגיע אלינו ובלב ים אפשר לטפל כאשר זה לא קרוב אלינו. זה יכול למחוק לנו את החוף ל 40-50 שנים לפחות. כאשר תקרה תקלה זה בלתי ניתן לשיטה וזה הפחד הגדול. המאבק שלנו הוא לשמור על הבריאות שלנו ושל הילדים שלנו, אני רוצה שנמשיך ללכת לים מדי שבת ושנהיה בריאים ולא חולים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר