איריס חזן (תמונה באדיבות המצולמת)
איריס חזן (תמונה באדיבות המצולמת)

הקרבות בין הקבוצות המקומיות בפייסבוק עברו לאיום בתביעה: "אי אפשר לכתוב כל מה שרוצים"

איריס חזן, הפעילה החברתית שמנהלת את אחת הקבוצות המובילות בעיר, דורשת התנצלות בטענה כי נכתב נגדה פוסט מעליב ופוגעני מבלי שניתנה לה אפשרות להגיב. המטרה: "אולי כך השיח יהיה תרבותי יותר"

פורסם בתאריך: 9.10.18 12:06

הקרבות ברשת עברו לאיומים בתביעה: הפעילה החברתית מראשון לציון, איריס חזן, הגישה מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים נגד מנהל פורום כיכר העיר ונגד גולש בטענה להוצאת לשון הרע.

חזן, בעלת קבוצת הפייסבוק מקומית ומובילה בראשון לציון "פורום בימת התושבים", הגישה את התביעה בטענה שיוחסה לה התחזות לאדם אחר ברשתות החברתיות. לטענתה, האשמות אלה גרמו לפגיעה בשמה הטוב, כדמות מאוד מוכרת בעיר.

"היד קלה על המקלדת", אומרת חזן, "אני לא מתרגשת בדרך כלל וכמנהלת פורום אני יודעת להגיב בהתאם או לחסום תגובות פוגעניות, לפעמים גם להסיר אנשים שמנסים לפגוע ומרעילים את השיח. זו האחריות של מנהל הפורום ולצערי לא כך קרה במקרה שלי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


את המכתב הוציאה חזן באמצעות עו"ד צחי אלימלך, לאחר שלטענתה נחסמה על ידי מנהל פורום "כיכר העיר" שאותו הוא מנהל ולאחר שאחד הגולשים גידף אותה ואף האשים אותה בהתחזות ובהפעלת פרופיל פיקטיבי בפייסבוק. חזן טוענת כי בעקבות הדברים פנתה למנהל הקבוצה וביקשה להסיר את הפוסט הפוגעני שהופנה כלפיה אך דבר לא נעשה. "אין שום הצדקה שאנשים יגדפו ויקללו אותי ולא תהיה לי יכולת להגיב", ממשיכה חזן, "כינו אותי בפוסט בשמות בוטים ומאוד מעליבים. יש יחוק, יש מערכת משפט, אף אחד לא יכול לקלל אדם ולהאשים אותו ואם דבר חמור כזה כבר קרה, אני מצפה ממנהל הפורום לדעת כיצד להגיב במצב נתון זה".

"כרגע, לפני נקיטת הליכים משפטיים דרשתי התנצלות על העוול שנעשה לי וגם כדי שאנשים ידעו שאי אפשר לכתוב כל מה שרוצים, אין כאן הפקרות, יש חוק ומשפט ושאנשים יקחו זאת בחשבון תמיד, אולי כך השיח יהיה תרבותי יותר", מסכמת חזן.

מפורום כיכר העיר נמסר בתגובה: "הפורום הוא היחידי בעיר שמנוהל בצורה אובייקטיבית ואינו שליח של סיעות או אנשים פוליטיים. הפורום נותן במה לכל המועמדים לראשות העיר ולכל המפלגות המתמודדות למועצת העיר, בצורה הוגנת וללא משוא פנים. בכל מקרה של אדם שמרגיש כי נפגע באופן אישי פנייתו נענית מיד במחיקת הפוסט שנכתב נגדו ללא כל בדיקה – כפי שנעשה גם במקרה של איריס חזן וכפי שהועבר לעורך דינה לאחר קבלת המכתב מטעמו. לאחר הסרת הפרסומים הראשונים שעליהם הלינה איריס חזן, היא שלחה הודעה בווטסאפ על מספר פרסומים נוספים שגם הם הוסרו מיידית".

עוד נמסר כי "הפורום ימשיך לתת במה ללא צנזורה או משוא פנים לכל מגוון הדעות בראשון לציון. לצערינו, הבחירות האחרונות מאופיינות בכמות רבה מאוד של פרופילים מזוייפים, המפרסמים הכפשות ופייק ניוז. על תופעה זו מלינים המתמודדים והפורום נוקט באמצעים קשים, כולל חסימה והסרת גולשים שעומדים מאחורי פרופילים פיקטיביים. נמשיך להילחם בגניבת הדעת שמאחוריה עומדים גורמים שרוצים להשפיע על דעת הקהל בעיר ולהציג מיצג שווא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. גל גרינברג

    ילדים קטנים בגנון בוגרים יותר מכל מנהלי הפורומים המטופשים השונים של ראשון.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הדבר האחרון שאפשר להגיד על הפורם בימת התושבים שהוא אובייקטיבי

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר