בית העלמין גני אסתר
בית העלמין גני אסתר

בלי בושה: שוד קברים – מצבות מנופצות וגניבת ברזל

קרובים ובני משפחה של נפטרים הקבורים בבית העלמין בגני אסתר מזועזעים מהמראות

פורסם בתאריך: 26.9.18 11:24

 "ביקרתי בבתי קברות רבים בעולם במהלך השנים, לא נתקלתי בכזו תופעה של ניתוץ מצבות וחוסר כבוד למתים", כך אומרת ורד קזושנר תושבת העיר.

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בית הקברות בגני אסתר סובל במשך שנים רבים מהעדר שמירה, מצבות שבורות, וסוחרי מתכות שגונבים למרבה הזוועה את אותיות הברזל מהקברים. קהל המבקרים שיקיריו קבורים במקום, מתקשה להגיע ולראות את ההרס בבית הקברות. קזושנר מציינת כי בעבר היה שומר בבית הקברות, אך משזה שנים רבות אין אדם המאייש את התפקיד.

"אני מגיעה לבקר את יקירי מספר פעמים בשנה", מספרת קזושנר, "בכל פעם שיש אזכרה אני ובעלי עושים ״סבב״ ביקור אצל אבותינו. החל מההורים של סבא של בעלי, שעלו ארצה ב1886, ובשל כך נקברו על מרגלות הגבעה של בוני העיר. שנים שקיימת הזנחה חמורה בבית הקברות, מרגלות הגבעה לא טופלו עשרות שנים וההזנחה קיימת בכל אזור הוותיקים. הכל נראה יותר ויותר גרוע משנה לשנה מלבד שביל גישה חדש לכיוון החלקה הצבאית שכנראה שופץ מתקציב משרד הבטחון. בשל חוסר טיפול מתמשך יותר ויותר קברים מתפוררים בין היתר כי האדמה זזה. בשנה שעברה נדהמנו כולנו למצוא שהקברים נשדדו מאותיות הברזל שלהן. למרות שנכתב על כך בעיתונות ממשיכה הגנבה ומחמירה. אין שומר בבית הקברות ואין מצלמות".

קברים ישנים ומתפוררים בבית הקברות גני אסתר

קברים ישנים ומתפוררים בבית הקברות גני אסתר

קזושנר מספרת על תקופות אחרות שבהן היה שומר בבית הקברות, ומוסיפה, "באזורים מסויימים, בייחוד ליד קברים בני חמישים שנה, ביטלו את נקודות המים. אין לפסול כי בוזזי בית הקברות גם מנתצים את הקברים, יש קברים שנראים כל כך שבורים שיתכן ומתרחש כאן משהו אחר מתחת לשטח,זה מזעזע. בעבר דב צור ראש העירייה טען שהוא מודע לבעיה אולם בית הקברות נמצא תחת אחריות חברה קדישא. באתר של חברה קדישא מצויין שהם עומדים להתחיל עבודות תשתית. אשרי המאמין".
מחברת קדישא בראשון נמסר בתגובה: "אלו קברים ישנים שמתפוררים ונשברים בגלל גילם, עיריית ראשון לציון בשיתוף חברת קדישא משמרת אותם וכרגע אנו נמצאים באמצע תהליך השימור, בנוסף בחלקה הצבאית ישנם מצלמות, גם בחלק מבית העלמין בגורדון, לאט לאט מרשתים את בית העלמין במצלמות נוספות. לגבי הברזל הגנוב, לצערנו התופעה קיימת ומגיעה בגלים בכל הארץ וקשה מאוד לאכוף אותה. גם שומר אחד זה לא פתרון מכיוון שהמקום פתוח ובית העלמין גדול, אנו עושים כל מה שביכולתנו לשמור על קדושת המתים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר