המשפחה שאיבדה את ביתה בשריפה נדרשת לשלם 300 אלף שקל

זה קרה לפני שנתיים, אודט ויונתן דוכן היו בבית הכנסת בערב חג סוכות יחד עם חמשת ילדיהם, כשחזרו לביתם הבינו שאיבדו אותו. עכשיו אחרי שנתיים של מאבק משפטי ניחתה עליהם מכה נוספת

פורסם בתאריך: 16.9.18 12:17

"עברו עלינו שנתיים לא פשוטות מאז השרפה בבית ששכרנו. כל מה שהיה לנו נשרף, הזכרונות, האלבומים, הבגדים, רהיטים, כלום לא נשאר. אני מודה לאלוהים שבעלי והילדים בריאים ושלמים, אבל עכשיו, אחרי שנתיים של מאבקים בבתי משפט בעקבות תביעה של בעלי הדירה ושל חברת הביטוח, נפסק לנו שלם 300 אלף שקל בתוך חצי שנה והראש לא מפסיק לחשוב איך מגייסים סכום כזה בזמן כל כך קצר", כך מספרת תושבת ראשון לציון, אודט דוכן, אם לחמישה ילדים.

הבית השכור שבו התגורר המשפחה נשרף לפני שנתיים, בערב חג הסוכות. בני המשפחה שהו באותה העת מחוץ לבית. הם התפללו בבית הכנסת וכשחזרו לביתם הזדעזעו לראות שהוא עולה בלהבות. "אני זוכרת שהייתי מאוד עייפה מכל ההכנות והבישולים לקראת ערב החג", אומרת אודט, "אמרתי ליונתן בעלי שילך עם הילדים לבית הכנסת כדי שאוכל לנוח קצת בבית, אבל הבת שלי שכנעה אותי להגיע לבית הכנסת. מי יודע מה היה קורה אם הייתי נרדמת בבית".

"כשיצאתי מבית הכנסת", מוסיף יונתן, "שמעתי סירנות של מכבי אש, וגם בבית כנסת דיברו על זה שיש בית שנשרף, אבל לא חשבתי שזה הבית שלי. היתה אווירה של חג, התפללנו ושרנו בבית הכנסת, הילדים היו מאושרים, ורק כשהלכנו לכיוון הבית הבנו מה קרה וגילינו את האסון. אני התפרקתי בבכי, לא הבנתי איך קרה לי דבר כזה".

הכאב של יונתן היה קשה במיוחד, הוא איבד את אביו שהלך לעולמו פחות משבועיים לפני השריפה שכילתה את ביתו. לאחר השרפה בני המשפחה עברו להתגורר בבית הסבתא והתחילו לנסות ולשקם את חייהם. "שנתיים לא פשוטות בכלל עברו עלינו", אומרת אודט, "אם זה חצי שנה של חיפוש דירה וחיים על קרטונים ובגדים משקיות של תרומות, בזמן הזה גרנו אצל חמותי שהתאלמנה תשעה ימים לפני השריפה ופתאום נחתנו אצלה עם חמישה ילדים מבוהלים והורים שלא מאופסים. לכולנו היה קשה מאוד. בזמן הזה אני עזבתי את העסק שלי ובעלי התחיל לעבוד כעצמאי. עד היום מבחינה כלכלית לא הצלחנו להתגבר על מה שקרה לנו. הילדים עברו טלטלה לא קלה יש עד היום יש פחדים שמנהלים אותם מאז השריפה, אם אחד מהילדים שומע מחוץ לבית סירנות הוא מיד מתקשר אלינו כדי לבדוק שכולם בסדר".

מלבד ההתמודדות עם אובדן הבית, נאלצה המשפחה להתמודד עם תביעה שהוגשה נגדה, בעקבות הנזק שנגרם לשכנים כתוצאה מהשרפה. נגד משפחת דוכן הוגשה תביעה בסכום של מיליון וחצי שקל. בסופו של דבר, לאחר שנתיים בבתי משפט, במסגרת הליך גישור, הורה בית המשפט למשפחה לשלם 300 אלף שקל, סכום שעליה לגייס בתוך כחצי שנה בלבד.

"אנחנו פונים לעזרת הציבור שכל אחד יתרום כמה שיכול, הכסף לא הולך לרהיטים יפים או לבית חדש, הוא כדי לכסות את התביעה עבור השכנים ובעלת הדירה, אנחנו מנסים לשקם את חיינו עם חמישה ילדים", אומרת אודט, "לכן אנחנו מנסים בימים אלה לארגן ערב התרמה. אנחנו פועלים בכל הדרכים, עד כה  גייסנו  10,000 שקל והדרך עוד ארוכה, אבל אנחנו מאמינים שיש אנשים טובים ובבורא עולם שישלח לנו את השליחים הנכונים".

לתרומות: ליחצו כאן או העברה בנקאית לבנק לאומי, סניף 821, חשבון 22665559 ע"ש עורכת דין שרון המר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר