רעש מטוסים כמעט 24 שעות שמדיר שינה מעיני התושבים
רעש מטוסים כמעט 24 שעות שמדיר שינה מעיני התושבים

רעש המטוסים: "הדרך עוד ארוכה עד לשקט בלילות"

אמש קיימו ראשי הערים בראשל"צ, חולון ועוטף נתב"ג דיון חירום, ודרשו את הפחתת הטיסות הליליות, לדברי התושבים, ההסכמים מופרים תדיר

פורסם בתאריך: 4.9.18 18:33

בשיא עונת תיירות פנתה רשות שדות התעופה אל רשות התעופה האזרחית (רת"א) בבקשה לאשר בשעות הלילה ובמוצאי שבת 145 "טיסות חריגות", הממריאות לאחר 01:30 בלילה. עיריית ראשון לציון ועיריית חולון ועוד מספר רשויות נוספות הסמוכות לשדה התעופה קיימו אמש דיון חירום בבניין עיריית חולון ופנו לרשות התעופה האזרחית בדרישה לצמצם משמעותית את היקף הטיסות הליליות שגורמות לרעש בשכונות רבות שממוקמות מתחת לנתיבי הטיסה. לאחר שכבר ניתן אישור ל-30 טיסות חריגות, הוחלט לבסוף ברת"א לענות לפניית ראשי הרשויות ולצמצם את כמות הטיסות החריגות באופן משמעותי. לבסוף נקבע כי בלילה לא יתקיימו טיסות ובמוצאי שבת יהיו שמונה טיסות בלבד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"אנחנו שמחים מאוד ומברכים על יוזמה של שני ראשי הערים דב צור ומוטי ששון, אך הדרך עוד ארוכה כדי לתת לנו את השקט." מסרה לנו ישראלה ימין, מראשי קבוצת המחאה של תושבי ראשון לציון ומוסיפה, "יש לנו 3 שעות של שקט שמופרות בצורה שיטתית."  כשהיא מתייחסת  למדיניות השמיים הפתוחים שהנהיג לפני מספר שנים משרד התחבורה, אותה מדיניות שגרמה לעלייה ניכרת בכמות הטיסות הליליות הפוגעות בה ובשכניה. "זה מגיע למצב שגם כשהחלונות אצלי סגורים הכול עדיין רועש בצורה שאי אפשר להתעלם ממנה. אנחנו רוצים שיאפשרו לנו לישון בלילה. 7 שעות של שקט זה דבר מקובל בכל ארצות העולם. מסתבר שדווקא בשעות הבוקר המוקדמות ושעות הערב המאוחרות מצטברות כל הטיסות, כשבצהריים יש מרווח", היא מוסיפה.

סוגיית רעש המטוסים אינה חדשה ומתקיים סביבה דיון כבר מעל שני עשורים. מזה שנים רבות שתושבי חולון, בת- ים ומערב ראשון לציון סובלים מרעש המטוסים כיוון שבתיהם ממוקמים מתחת לנתיבי ההמראה והנחיתה של נתב"ג. בשנים האחרונות נשמעו יותר ויותר תלונות מכיוון התושבים על כך שהפעילות של הטיסות נכנסו אל השעות עמוקות של הלילה ובכך צמצמו יותר את כמות השעות השקטות. לפני כחודשיים הגישו עיריות ראשון לציון וחולון יחד עם רשויות שכנות נוספות בג"צ נגד רשות שדות התעופה האזרחית, שרי התחבורה ואיכות הסביבה, ולעדת הכלכלה בכנסת ורשות שדות התעופה, בדרישה להוריד את מפלס רעש המטוסים, במיוחד בשעות הלילה. בימים אלו בג"ץ דן בעתירה ופסיקתו אמורה להינתן באמצע החודש הבא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר