החורשה בשכונת רביבים
החורשה בשכונת רביבים

תושבי שכונת רביבים זועמים: "במקום החורשה בונים בית כנסת"

תושבים בשכונת רביבים במזרח העיר גילו כי במקום החורשה הוותיקה יוקמו מבני ציבור, כעת הם מנסים לשנות את רוע הגזירה, העירייה: "זהו שטח המיועד לבנייה ציבורית"

פורסם בתאריך: 3.9.18 10:56

"הריאה הירוקה הזו היא הדבר הטוב ביותר שנמצא כרגע בשכונה, מקום מוצל ונעים לטייל עם הילדים וליהנות, ועכשיו אנו מגלים שהיא הולכת להיהרס כשמקומה יבנה בית כנסת", אומר צחי אברהם תושב שכונת רביבים ומוסיף, "איפה מפלגת הירוקים ואיכות הסביבה? עצוב שזה סתם סיסמאות".

שכונת רביבים הוותיקה ממוקמת במזרח ראשון לציון ומאופיינת ברובה המכריע ברחובות משולבים (הולנדיים) ובבתים צמודי קרקע. השכונה מאוכלסת בחלקה הגדול באוכלוסיה מתבגרת (אם כי לאחרונה ניכרת בה מגמה של כניסת אוכלוסיה צעירה) המבקשת לשמור על צביון שקט ועל איכות חיים. לשכונה ריאה ירוקה אחת ויחידה בדמות חורשה בת למעלה מ- 20 שנה הממוקמת לאורך הרחובות חי"ש ודורי בשכונה, כשהתושבים ניהנים גם ממתקני ספורט ציבוריים, אתר הנצחה ללוחמי גבעתי ומגינת כלבים.

לפני כחודשיים, פרסמה העירייה את התוכנית שבנדון בה היא מורה על שינוי מטרת השטח למען הקמת מבני ציבור. תושבי השכונה מאוחדים בהתנגדותם הנחרצת לתוכנית האמורה, לאחר שלטענתם ביררו באמצעות גורמים מקצועיים את טיבה של התוכנית, פרטיה ונספחיה.

בין השאר התושבים מתלוננים כי העצים הבוגרים "יועתקו" בתהליך יקר ומיותר למקום אחר, ובנוסף הם מוחים שהשטח ישמש למבני ציבור לתושבי "השכונה הצפונית" שתוקם. לטענתם, העירייה היתה צריכה לתכנן מבעוד מועד שטחים ציבוריים בשכונה החדשה, ולא להרוס את החורשה הוותיקה.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מדובר בתוכנית לבניית בית כנסת חלופי לקיים שייהרס במסגרת פינוי בינוי שיכון סלע (מתחם דוניץ) ומדובר בשטח המיועד לבנייה ציבורית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


החורשה בשכונת רביבים

החורשה בשכונת רביבים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חגית

    זועמים בצדק… מסביב לפארק הזה יש בתי כנסת זה לא מה שחסרבשכונה. פארקים ירוקים חסרים ועוד איך. לארגן עצומה דחוף

  2. צבי נריה טובי

    גם בשכונת כרמים החילונית לגמרי הקימה העיריה בלחץ המפלגות הדתיות בתי כנסת בכול פינת רחוב והגדילה לאחרונה בהקמת מקווה טהרה עבור מי? השכונה היא שכונה חילונית והשתלטות הדתיים / חרדים תביא בסופו של דבר לסגירת כבישים בשבתות ומועדי ישראל.

  3. ירוק מכע,

    אין חוקים המחייבים את העירייה להקצות שטחים ירוקים בכל שכונה בהתאם לגודלה?

  4. חנוק מבניה רוצה לנשום

    אז דוניץ הרוויח על חשבון איכות החיים של תושבי השכונה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר