רודריגו דוטרטה
רודריגו דוטרטה (צילום: ויקיפדיה)

לאחר שהשווה את עצמו להיטלר, נשיא הפיליפינים צפוי להניח זר בגן זיכרון השואה בראשל"צ

הנשיא מעורר המחלוקת יגיע לראשון לציון להניח זר לזכר קורבנות השואה במעמד דב צור ראש עיריית ראשון לציון

פורסם בתאריך: 30.8.18 11:36

ביקורו בישראל של נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בתחילת החודש הבא הולך ומתקרב. כעת נודע כי במסגרת הביקור צפוי דוטרטה להשתתף בטקס חנוכת אנדרטה חדשה בגן לזיכרון השואה הממוקם במערב העיר שיתקיים בתאריך ב-5 בספטמבר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


דוטרטה מוכר בעולם במיוחד בעקבות פליטות הפה הרבות שלו שהקנו לו את הכינוי "הנשיא המקלל". בשתי שנות כהונתו כבר הספיק לקלל את נשיא ארצות הבית לשעבר ברק אובמה כשכינה אותו 'בן זונה'. במקרה אחר הפנה אצבע משולשת אל עבר האיחוד האירופי. אולם התבטאות אחת שלו זכורה במיוחד וגרמה לסערה ברוב מדינות העולם כשלפני שנתיים השווה את עצמו לצורר הנאצי אדולף היטלר, זאת במסגרת דברים שנשא על מלחמתו בסוחרי ובמשתמשי הסמים שבמדינתו. כך אמר: "היטלר טבח ב-3 מיליון יהודים. כעת יש 3 מיליון מכורים לסמים בפיליפינים. אשמח לטבוח בהם. אם לגרמניה היה את היטלר, לפיליפינים יהיה אותי. אני מכיר את הקורבנות שלי, ואני רוצה שכולם יהיו פושעים, כדי לחסל את הבעיה הגדולה שמאיימת על המדינה שלי ולהציל את הדור הבא". דבריו בשעתם גררו אחריהם גל של גינויים ממרבית מדינות העולם כולל ישראל. בתגובה לכך בנסיון להרגיע את הרוחות השיב דוברו של דוטרטה כי בעוד שהיטלר רצח חפים מפשע נשיא הפיליפינים ייחס את דבריו לפושעים. מאז שנכנס לתפקידו לפני שנתיים, הספיק דוטרטה להגביר את חופש הפעולה של אנשי כוחות הביטחון במדינתו כדי שיוכלו לפגוע ולהרוג את סוחרי ומשתמשי סמים. לפי הערכות אלפים נהרגו במדינתו כתוצאה מהמדיניות הזו. בשל כך זכה לכינוי 'הנשיא המעניש'.

כעת נודע כי ביקורו של הנשיא רודריגו דוטרטה בישראל יכלול גם גיחה קצרה אל ראשון לציון ביומו האחרון. הנשיא הפיליפיני יהיה צפוי לקחת חלק בטקס חניכה של אנדרטה חדשה במעמד ראש העיר שיתקיים בפארק הזיכרון הממוקם במערב העיר ברחוב חסידי אומות עולם. פארק הזיכרון אמון על הנצחת זכר השואה בראשון לציון.  כיום הפארק כולל בתוכו  3 אנדרטאות: אנדרטת השואה, האנדרטה לזכר הלוחמים היהודים בנאצים ואת אנדרטת התקומה.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה:" הנשיא מגיע לביקור רשמי בישראל, במסגרתו ייפגש גם עם נשיא המדינה וראש הממשלה. במסגרת הביקור הוא ביקש להגיע ולהניח זר באנדרטה שנחנכה ב-2009, לציון העזרה של ממשלת הפיליפינים כלפי היהודים בתקופת השואה ולזכרם של הקורבנות."

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבישי סגל

    יפה….האמת שעד שקראתי את זה, בכלל לא היה לי מושג שהוא ביקר אצלנו בראשון (אף אחד כאן בכלל לא דיבר על זה)לפחות הוא עשה "תיקון" על הדברים שהוא אמר אז.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר