ראשון לציון
אילוסטרציה: שאטרסטוק

אדוני ראש העיר: למה נכים לא מקבלים את הזכאי להם בחוק?

מדוע הנכים לא מקבלים הנחת ארנונה כמו בשער הערים ומדוע טיילת הרצוג נמצאת במצב גרוע? אתם שאלתם, ראש העיר ענה

פורסם בתאריך: 23.8.18 19:41

לא ראוי מוסרית וערכית

במשך מספר שנים נכים בעלי 100 אחוזי נכות רפואית והיעדר כושר עבודה, בראשון לציון, לא מקבלים את הנחה בארנונה. לפי החוק, נכה בדרגה זו צריך לקבל 80 אחוז הנחה משטח מלא של הדירה, ולא 80 אחוז הנחה על 80 אחוז דירה. זה גם מנוגד לחוק וגם לא ראוי מוסרית וערכית.

תשובה: מועצת העיר מרחיבה מדי שנה הנחות סוציאליות בתקנות הארנונה הארציות, לרבות הנחה בגין נכות בהיקף של  כמיליון שקל בשנה. בקטגוריות מסוימות, העירייה מעניקה מקסימום הנחה אפשרי בתקנות. לקראת אישור הארנונה ל-2019, תבחן מועצת העיר אפשרות להרחיב הנחות נוספות.

 

הזנחה בטיילת

טיילת הרצוג נמצאת במצב גרוע, עקב עבודות תשתית אך הלכלוך רב והעצים הלא גזומים מצריכים התכופפות בזמן הליכה. בנוסף, הצמחייה ליד הגדר, לאורך הטיילת, גולשת למסלול ההליכה.

תשובה: טיילת הרצוג מטופחת, נקייה ומסודרת. באם הפונה נתקל במפגע נקודתי, הוא מוזמן לפנות למוקד העירוני ואנו נטפל בהתאם.

הזנחה בנעורים

אני תושב שכונת נעורים משנת 2005. השכונה הייתה מטופחת ונקייה, אבל באחרונה יש הזנחה של הניקיון והטיפול בצמחייה, שחסרה בחלקים גדולים לאורך הרחובות פריימן וגינדי.

תשובה: שכונת נעורים ויתר שכונות העיר, מטופלות ומטופחות באופן קבוע. בתוכנית העבודה מתוכנן שיקום צמחייה בצידו הדרומי של רחוב פריימן. כמו כן, תבוצע השלמת צמחייה באי התנועה פריימן מדרך המכבים ועד שמוטקין. שיקום וטיפוח נוסף מתוכנן בצידו המזרחי של רחוב גינדי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר