אישה בדכאון
אילוסטרציה: שאטרסטוק

איך להתמודד עם דכאון שתוקף חבר או בן משפחה?

כשאדם חולה בדכאון קליני המשפחה והסובבים לו אינם יודעים כיצד להתמודד עם המחלה, במרכז יה"ל בראשון לציון מציעים כלים להתמודדות

פורסם בתאריך: 16.8.18 10:39

מה עושים כשבאמצע החיים מישהו מבני המשפחה מאובחן כחולה דיכאון, איך מתמודדים עם המחלה ובמי נעזרים? מחקרים מראים ש-1.5% מכלל האוכלוסייה בעולם סובלים מדיכאון, המוגדר כמחלה של המאה ה-21. אין ספק שהיום יש מודעות גדולה מבעבר, מה שתורם לחשיפת המימדים הגבוהים של המחלה, אך למרות המודעות ההולכת וגדלה, הרבה משפחות שנמצאות שמתמודדות עם המחלה, לא יודעות כיצד להתמודד ובמי להעזר. לעיתים קיימת בושה מלספר לחברים ולמשפחה, ולמעט החולה בעצמו שמקבל טיפול, המשפחה נשארת בשוליים ואינה יודעת איך להתמודד עם המשבר שנוצר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


 

מרכז יה"ל (ייעוץ והכוונה למשפחות בתחום בריאות הנפש) השייך לעמותת "איכות ושיקום" וממומן ומפוקח ע"י משרד הבריאות ובעידוד עיריית ראשל"צ, הוא בדיוק המקום לאותן משפחות, הורים, בני זוג, ילדים ואחים ואחיות, של חולים המתמודדים עם מגבלה נפשית וכן מי שנחשב "אדם משמעותי אחר", כל אלו מוזמנים להגיע למקום ללא תשלום ולקבל סיוע ותמיכה של מטפלים ובני משפחה מומחים, קהילה תומכת והרגשת שותפות.

"אנו מאמינים ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה, למצוא חוסן, משמעות והגשמה", אומרת רונית בוזלי, מנהלת המרכז בראשון לציון, "מגיעות אלינו משפחות שחוות משבר גדול, שלא יודעות להכיל את המצב החדש או הכרוני, ואנו במרכז נותנים להם להרגיש שייכים, לפרוק את אשר על ליבם, לקבל טיפול נכון שנותן כוח, להמשיך ולהעלות אותם חזרה למסלול חיים טוב ובריא" היא מסכמת.

נ' היא אמא לארבעה ילדים וסבתא לשמונה נכדים, שחוותה עם בתה בת ה-33 את הקושי של המחלה. "בתי מתמודדת כבר עשר שנים עם דכאונות, בגיל 23 היתה לה אהבה שנגמרה, אני לא יודעת אם זה היה הטריגר להתפרצות המחלה, אבל היא ירדה במשקל, התלבשה בצורה שונה, כיסתה את הראש במטפחת, והיה שינוי בהתנהגות. מילדה מצטיינת עם ציונים גבוהים, מדריכה בקייטנות ושירות צבאי, היא הפכה למשהו אחר. הבנו שיש בעיה, כשזה קרה הייתי הולכת איתה למרפאה ובוכה ובוכה ולא מפסיקה, משהו חדש נחת עלינו כמו רעם ביום בהיר, לא ידעתי למי לפנות ומה לעשות עד שהפנו אותי ליה"ל. היתה לי שם פגישה עם עובד סוציאלי מדהים שקיבל אותי עם הבנה והקשבה וחיבוק, ואני רק בוכה ובוכה והוא רק מקשיב. משם לאט לאט קיבלתי כלים איך להתמודד עם המצב הקיים, הגעתי למשפחה גדולה של אנשים שחווים בדיוק אותו דבר, כמו קבוצת תמיכה, ולפתע אני לא לבד בסיפור הזה, עולם שלם נגלה בפני, עולם של מניה דיפרסיה ודיכאון. נפגשתי פעם בשבוע עם קבוצה של 15 איש בערך, שכל אחד סיפר מה עובר עליו ,אף אחד לא שפט אותי שם, אין ביקורת ,ואני לא מסכנה. הכוח מהמקום הזה נתן לי אנרגיות להמשיך, ראיתי שיש מי שמקשיב ומבין, וזו התודה למרכז יה"ל שיודע להכיל את כולנו, המקום הוא בית, המזכירה יפה אישה טובת לב שמאירה פנים, כך גם המנהלת רונית וכל צוות המרכז. הגענו לבית חם ומחבק, כמובן שצמחו משם חברות נפש והפכנו כמו למשפחה שניה".

רונית בוזלי, מנהלת המקום, מספרת, "במרכז ניתנים שירותים שונים ומגוונים על-מנת לסייע לכל בן משפחה בהתמודדות: מפגשים פרטניים עם אנשי מקצוע ו/או בני משפחה מומחים, ייעוץ משפטי, קבוצות, סדנאות, הרצאות, ימי עיון, מועדון משפחות, פעילויות חברתיות ועוד.כל בן משפחה יכול לפנות למרכז ולקבוע פגישה – ללא אישורים, הפניות וכד'. השירות ניתן ללא תשלום".

ניתן לפנות למרכז בטלפון: 03-7164474 או במייל [email protected]

הרצל 68, קומה 4 ראשון לציון

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר