ירדנה חיטרוש זכרונה לברכה
ירדנה חיטרוש זכרונה לברכה

ירדנה חיטרוש, המורה המיתולוגית מגן נחום הלכה לעולמה

היא חינכה דורות של תלמידים ונלחמה על כל ילד כדי שישאר ללמוד, ירדנה חיטרוש הלכה לעולמה בגיל 86, זהו סיפורה

פורסם בתאריך: 14.8.18 14:13

ירדנה חיטרוש שחינכה דורות של תלמידים בארבעים השנים האחרונות, כאן בראשון לציון, הלכה אתמול לעולמה בגיל 86. רבים טענו שהיא לימדה בבית ספר חביב הוותיק, אך האמת היא שהיא רק גרה מול מבנה בית הספר במשך שנים. היא לימדה בשיכון המזרח בבית ספר יסודי, שם התחילה את הקריירה שלה כמורה בבתי הספר עין הקורא ובגן נחום.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ירדנה ז"ל, בת בכורה בין ארבע אחים ואחיות, אחותה דרורה שקטנה ממנה בשנה בת 85, סיפרה לנו על אשת חינוך גאה שנלחמה על כל ילד וילד, שרואה בחינוך שליחות, שגדלה בבית שדחף ללמוד עוד בתקופה שבקושי היה מה לאכול.

"אני הייתי גננת וירדנה מורה" מספרת דרורה אחותה של ירדנה, "ההורים בבית דחפו ללימודים, ואני מדברת על לפני 70 שנה תקופה בה היו שולחים את הילדים לעבוד ולא ללמוד, אבל הלימודים היו מאוד חשובים עבור הורי", היא מספרת וממשיכה, "אימי ז"ל היתה ממשפחת טבייב, משפחה של רבנים, אנחנו משפחה שהיתה ממייסדי העיר, כשהיינו ילדות אמא שלי שלחה אותנו לשומר הצעיר, זה היה פחות מקובל אז שבת של רב שולחת לשומר הצעיר את הילדים שלה, כי זה היה לא דתי, בשומר הצעיר פרחנו, ומשם נשלחנו ללמוד בקיבוץ עד סיום תיכון, אבא ז"ל שילם המון כסף ללימודים שלנו, לקח הלוואה כדי שנלמד, אבל זה היה נר לרגליהם ומכאן התפתחנו והמשכנו הלאה".

ירדנה ז"ל לימדה הרבה שנים כמורה ללשון בתיכון "גן נחום" תחת ניהולו של זאב דורות, באחת הפעמים מספרת אחותה דרורה ,הן פגשו בבחור עם מדים של צבא, הוא שאל את ירדנה אם זוכרת אותו, והוא הזכיר לה שהיא נלחמה עליו בתיכון, רצו להוציא אותו כי לא למד, ולא הגיע לבית הספר, "ירדנה לא וויתרה על אף ילד", מספרת דרורה, "אחרי שהוא הלך היא סיפרה לי שהיא זכרה אותו מהרגע הראשון למרות המדים ,שבישיבת צוות כל המורים הצביעו להוציא אותו והיא זו שאמרה להשאיר, וטענה שאם לא ילמד יסתובב סתם ברחוב, וכך השפיעה על הצוות והוא נשאר, לימים סיים תעודת בגרות מלאה, התגייס ופגש בה באותו היום והודה לה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הילה

    יהי זכרה ברוך. זוכרת אותה עד היום. מורה אגדה.
    היתה נוסעת כל פברואר לקרנבל בברזיל 🙂
    בזכותה מקפידה עד היום על עברית תקינה. תודה ירדנה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר